Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 05 oktober 2004, 15:46
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Laten we er dan maar vanuit gaan en hopen dat de Treo650 net zo'n kaskraker wordt als zijn voorganger. Ik moet achteraf ook eerlijk zeggen dat de T5 minder spannend lijkt dan ik eerder dacht. Het is voor mij in ieder geval geen interessant model als de opvolger van m'n huidige Palm.
__________________
Met citaat reageren
  #62  
Oud 05 oktober 2004, 16:41
Jona
Guest
 
Berichten: n/a
Hoewel ik schijnbaar een van de weinigen ben vind ik het jammer dat de slider is verdwenen. Het maakte het apparaat toch wat compacter voor in je binnenzak en maakt het kwetsbare gedeelte van je scherm ook meteen kleiner. En meestal voldeed het 320x320 gedeelte om snel even wat te checken in je agenda bv.

En het feit dat al je oude accessoires voor de universal connector waardeloos zijn geworden maakt me ook niet blij. Kan dan meteen weer een nieuw palm toetsenbordje kopen.

De verbeteringen zijn niet grandioos maar je moet bedenken dat ook de verandering van bv de T naar de T2 weinig meer voorstelde dan een geheugenupgrade. Dan is dit wel meer. Maar voor het topmodel van Palmone had ook ik wat meer verwacht. En de prijs is wel erg hoog gesteld voor het gebodene.

WiFi en bluetooth zou mooi geweest zijn maar ik denk dat Palm de groep gebruikers segmenteert. Mensen die veel buiten het bedrijf zijn, veel mobiel doen en dus bluetooth wel kunnen gebruiken om bv mail te checken en gebruikers die binnen het bedrijf veel 'rondlopen' en dan baat hebben bij netwerkconnectie waar ze ook lopen.
Met citaat reageren
  #63  
Oud 05 oktober 2004, 16:50
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Door geen WiFi er in te stoppen, is er ruimte in de markt overgehouden voor een opvolger van de T|C. Die is nu anderhalf jaar oud (tegelijk geintroduceerd met de Zire 71) en dus relatief oud. Zou palmOne echt tot de voorjaarsintroductie wachten met de C2? Of toveren ze binnenkort alsnog dit konijn uit een hele hoge hoed?

Bedenk dat de T|T-serie niet het topmodel van palmOne is, want dat is de T|C-serie!
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #64  
Oud 05 oktober 2004, 17:04
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
Ik ben eigenlijk benieuwd welke Palm er uit de produktie wordt genomen met de komst van T5. Pas dan kun je zeggen waarvoor hij in de plaats is gekomen, want een T5 is niet per definitie de opvolger van een T3.
Met citaat reageren
  #65  
Oud 05 oktober 2004, 18:40
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Vandaag was er een bezichtigingsronde voor de pers, waar de Tungsten T5 kon worden bekeken. Ik heb meteen wat foto's gemaakt. Die zijn hier te vinden.

De behuizing lijkt erg op metaal maar is bij nadere bestudering toch van plastic. Verder is de prijs wat hoger dan eerst in het review was vermeld, namelijk 459 euro in plaats van 399 euro. In de VS kost het apparaat 399 dollar. Toch een behoorlijk verschil.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #66  
Oud 05 oktober 2004, 18:50
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Citaat:
Zou palmOne echt tot de voorjaarsintroductie wachten met de C2?
Ik heb gevraagd of de C nog in het assortiment blijft (het heeft immers weinig zin om te vragen wanneer er een opvolger voor de C komt). Volgens Henk Dinkelaar blijft de Tungsten C nog zeker tot eind van het jaar in het assortiment. Het duurt dus inderdaad tot de voorjaarsintroductie. De Tungsten C liep niet zo hard (duh... is ook een beetje groot) dus vandaar zouden ze blijkbaar niet zo'n haast hebben met een nieuw wifi-device.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #67  
Oud 05 oktober 2004, 18:51
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Alleen rond de voicerecordknop toch?
Neehoor. Het hele slidergedeelte is van plastic. De rest is van metaal.

Citaat:
WiFi en bluetooth zou mooi geweest zijn maar ik denk dat Palm de groep gebruikers segmenteert. Mensen die veel buiten het bedrijf zijn, veel mobiel doen en dus bluetooth wel kunnen gebruiken om bv mail te checken en gebruikers die binnen het bedrijf veel 'rondlopen' en dan baat hebben bij netwerkconnectie waar ze ook lopen.
Maar als je zo denkt dan mis je de groep die én op kantoor werkt én er af en toe ook opuit trekt (in de functie als mobile warrior).
En die groep wordt juist wel weer bereikt door (een deel van de) PPC-fabrikanten.

Citaat:
Zou palmOne echt tot de voorjaarsintroductie wachten met de C2? Of toveren ze binnenkort alsnog dit konijn uit een hele hoge hoed?
Een superC zou inderdaad best leuk zijn. En aangezien het design toch niet echt heel lijngebonden blijkt, krijgt de superC dan misschien wel een Tungsten|T3-design. Dan kan het C-design naar de Zire . Beetje blijven schuiven.

Van Brighthand vernam ik trouwens dat je voor 30 dollar een houder hebt waar je je laadsnoer en usb-kabel in kunt prikken. Een cradle compleet met kabels kost 50 dollar. En dat terwijl de mini USB-cradle voor Universal Connector-modellen 40 euro kost.

Overigens mogen we ons wel gelukkkig prijzen dat het (voorlopige) topmodel de m500-serie formfactor gekregen heeft. Daar was op zich wel behoefte aan. Dat neemt niet weg dat ze er best wat meer leuke technieken in hadden kunnen lepelen.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 05 oktober 2004 om 18:55.
Met citaat reageren
  #68  
Oud 05 oktober 2004, 19:19
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Citaat:
JP...het kan PalmOne niet ontgaan zijn dat er binnen de Palm gemeenschap nogal fors gereageerd is op de aankondiging van de T5 (ik heb zelden zoveel negatieve posts gelezen in zo'n korte tijd) Is daar tijdens de persconferentie nog iets van gebleken (uiteraard zullen ze nooit stelling nemen maar tussen de regels door kun je vaak veel horen)
Dit was een opmerking van CE van een pagina terug. Nee, ze hadden die persconferentie nogal gek georganiseerd: iedereen kreeg een eigen timeslot van een halfuur tot drie kwartier, dus ik zat er in m'n eentje met Henk. Nadat de PowerPoint-presentatie er doorheen was gejast (gelukkig de versnelde versie) kon ik het apparaat bekijken. Heb na afloop op de vraag wat ik ervan vond, wel gezegd dat ik hem maar "mwoah" vond. Het heeft het gewoon nét niet. Het is in feite een Tungsten E2. Wel mooi is die Disk Mode, waardoor je vanaf je pc door de bestanden op je Palm en geheugenkaartje kunt bladeren. Dat is iets wat ik op de (kuch...) Pocket PC vaak gebruik om een Word-documentje eraf te halen of een cab-bestand te installeren. Goed dat het nu ook op de Palm kan. En met die 256MB springt de T5 er in de winkelvitrine ook uit, al vraag ik me af of klanten massaal om meer geheugen hebben gevraagd. Het eeuwige gezeik van non-techie agendagebruikers "dat je alles kwijt bent als de batterij leeg gaat" kappen ze hiermee wel effectief af.

[intermezzo] Over non-techies gesproken: vandaag bij het persbureau van PalmOne tijdens het wachten nog een gesprek opgevangen tussen twee dames die de afgelopen jaren op Mars moeten hebben doorgebracht: ze hadden voor het eerst een usb-stick gezien. Zegt de een tegen de ander: "Ik dacht dat het een aansteker was." -"Nou, maar het is voor je computer." -"Maar waar steek je die in dan?" -"Aan de achterkant." - "Maar dat is toch helemaal niet handig?". Hallooooo? En dat voor een persbureau dat de PR voor IT-bedrijven doet... [/intermezzo]

Volgens Henk was de slider juist weggelaten omdat het in de winkel een verkeerde indruk gaf. Mensen denken daardoor dat het scherm relatief klein is, kleiner dan van de Pocket PC's. Vandaar dat ze nu een model hebben dat het scherm in de volle omvang toont.
Die T3 schijnt voorlopig nog wel in het assortiment te blijven, maar ik vermoed dat over een maandje of zo, wanneer de T5 echt in de winkel licht, de (productie)stekker van de T3 eruit gaat.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #69  
Oud 05 oktober 2004, 19:25
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Via 1src kwam ik een zeer aardig filmpje tegen, zie hier

Men laat zien op dat filmpje hoe moeilijk het is een spelletje te spelen wanneer men de Tungsten op zn kop houdt.

En de functies van de T5 natuurlijk
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
Met citaat reageren
  #70  
Oud 05 oktober 2004, 19:57
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
dan maar niet

nou de t5 moet ik niet zoals gezegd wil ik wifi en nu zie ik "de universele connnector is vervangen door een nieuw type connector."WAT waar zijn ze mee bezig
en 5.4 nou ik wacht wel tot er een t6 komt .
mischien moet palmone onze mening eens vragen inplaats een stome t5 uit te brengen die relatief weinig bied .
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #71  
Oud 05 oktober 2004, 20:03
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Lachen die verkoper op dat filmpje: praten over de Tee-five en ondertussen heeft hij constant een Treo 600 in zijn handen!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #72  
Oud 06 oktober 2004, 10:13
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 05-10-2004, om 20:19 heeft gonny dit gezegd in bericht #68
Volgens Henk was de slider juist weggelaten omdat het in de winkel een verkeerde indruk gaf. Mensen denken daardoor dat het scherm relatief klein is, kleiner dan van de Pocket PC's. Vandaar dat ze nu een model hebben dat het scherm in de volle omvang toont.
Dit vind ik toch wel het slechtste argument voor het weglaten van de slider wat ik ooit heb gehoord. OK, als je zegt dat veel mensen liever een Palm zonder slider willen (waar ik overigens niet toe behoor), dan kan ik de wijziging goed begrijpen. Maar om het design v/e Palm te veranderen zodat ie beter opvalt in de showroom.........? Waarom geven ze 'm dan niet gelijk een fluo kleurtje ?

Dit klinkt net zoals: we halen de cabrio uit het assortiment, want in de showroom denken de mensen dat ie geen dak heeft.....

Citaat:
Die T3 schijnt voorlopig nog wel in het assortiment te blijven, maar ik vermoed dat over een maandje of zo, wanneer de T5 echt in de winkel licht, de (productie)stekker van de T3 eruit gaat.
Snel naar de winkel dus voor diegene die nog voordelig een echte Tungsten T willen bemachtigen !
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #73  
Oud 06 oktober 2004, 10:37
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
En ik maar hopen dat met het verschijnen van een T5 er misschien T3's voor aardige prijsjes op de tweedehandsmarkt komen.....

Kans lijkt me klein na al die positieve reacties op dit forum. Lijkt me eerder dat ik een T5 over een maandje of wat goedkoop kan krijgen omdat de voorraden te hoog zijn bij de retailers

Alle gekheid op een stokje, als enthousiaste M500 gebruiker koop ik net zo lief een T3 (misschien wel liever) als een T5.

Krijg een beetje T2 gevoel, ook zo'n tussenpaus tussen de T en de T3, waarbij de laatste echt het apparaat was waar de T gebruikers op zaten te wachten. Kan me nog herinneren dat de T2 wel erg kort geweest is waarna de T3 kwam. Hoop op een snelle introductie van een T6?

Afijn, kan me ook indenken dat er in de C range nog nieuwe dingen gebeuren en het WiFi deel ondergebracht wordt in een andere machine.

We zullen het zien, een nieuwe T6 geruchten tread lijkt me inderdaad aardig.

Sjon
Met citaat reageren
  #74  
Oud 06 oktober 2004, 10:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 05-10-2004, om 20:25 heeft Danskonijn dit gezegd in bericht #69
Via 1src kwam ik een zeer aardig filmpje tegen, zie hier

Men laat zien op dat filmpje hoe moeilijk het is een spelletje te spelen wanneer men de Tungsten op zn kop houdt.

En de functies van de T5 natuurlijk
Hoe het scherm is, wordt hem gevraagd? Zelfde scherm, maar hogere brightness, zegt 'ie. Sorry, maar waarom zou je een NOG lichtere scherm will hebben? WIE zet zijn Palm de hele dag in de hoogste brightness? Was die van de T3 soms nog niet licht genoeg?

Net als de Tungsten|E vs. de Clie TJ35 reviews: iedereen was oh en ah over de helderheid van het scherm van de T|E maar in de praktijk hield iedereen de helderheid op 33%, en dat was 75% op de TJ35. Erg dom marketing geneuzel dus.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #75  
Oud 06 oktober 2004, 11:03
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
... Sorry, maar waarom zou je een NOG lichter scherm willen hebben? ...
Om 's zomers buiten ook nog wat te kunnen zien. Ik geef toe: niet echt een "primaire behoefte", maar wel een legitiem verkoopargument. (Ik heb mijn T|T trouwens altijd op de hoogste helderheid staan en ik heb er een gruwelijke hekel aan dat bijv. mijn TV ook altijd in de hoogste stand moet staan. 's Zomers als de zon laag staat is dat knap irritant....)

Laatst gewijzigd door fransbr; 06 oktober 2004 om 11:05.
Met citaat reageren
  #76  
Oud 06 oktober 2004, 11:35
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Het grote voordeel van het scherm van de Tungsten|T is nu juist dat dit prima leesbaar is in de volle zon, ongeacht of je de schermverlichting aan hebt of niet. Van mij mogen ze dat schermtype direct weer gaan toepassen (in de T6 of zo).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #77  
Oud 06 oktober 2004, 11:37
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Eerst M515, T2, T3 en dan T5???

Hoi iedereen!!
Zoals iedereen op dit forum keek ik ook uit naar de T5. Zoals ie er uit ziet doet het mij denken aan mijn oude M515 en zeker nu de T5 een hardcase heeft zoals de M515 had.
Ik heb ooit eens laten blijken, dat ik alleen al voor het ontwerp van de case opnieuw voor de M515 zou kiezen. Gezien de afmetingen van de T5 blijf ik toch maar een tijdje trouw aan mijn compacte T3. De T5 is zelfs een halve centimeter langer dan mijn uitgeschoven T3.
Als dat in een hardcase moet, dan zal het geheel alleen maar logger worden. Heb even mijn oude M515 hardcase erbij gepakt en concludeerde dat de case voor de T5 langer moet worden en smaller dan die van de M515.Verder staat mij de plastic behuizing niet aan en er zit geen stylus bij zoals de T3.En voor de vernieuwde OS hoef ik het ook niet te doen.

Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #78  
Oud 06 oktober 2004, 11:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 06-10-2004, om 12:03 heeft fransbr dit gezegd in bericht #75
Om 's zomers buiten ook nog wat te kunnen zien. Ik geef toe: niet echt een "primaire behoefte", maar wel een legitiem verkoopargument. (Ik heb mijn T|T trouwens altijd op de hoogste helderheid staan en ik heb er een gruwelijke hekel aan dat bijv. mijn TV ook altijd in de hoogste stand moet staan. 's Zomers als de zon laag staat is dat knap irritant....)
Oh, dan verschillen we daar weer in gebruik: ik zet buiten in de felle zon mijn backlight altijd uit, en hou mijn Palm een beetje schuin zodat het reflectieve gedeelte zijn werk kan doen. Met het scherm van de TH55 gaat dat prima, met mijn TT ging dat perfect (reflectief scherm) met de T3 wat minder, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je een backlight zo sterk moet maken dat ie tegen de zon in kan schijnen. Een TV scherm maakt geen gebruik van opvallend zonlicht, dus daarbij heb ik ook altijd een hekel als er licht op schijnt.

De enige momenten wanneer de backlight voluit staat is wanneer ik mijn Clie aan iemand anders aan het demonstreren ben. Normaal staat hij vrij helder op 50%, met mijn TT3 stond hij altijd op 30%.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 06 oktober 2004 om 12:10.
Met citaat reageren
  #79  
Oud 06 oktober 2004, 12:08
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Mijn Thaise vriend en collega-voorzitter van de TPUG stuurde me net deze link met aanvullende foto's van de Tungsten|T5.
Met citaat reageren
  #80  
Oud 06 oktober 2004, 12:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hoera voor de formfactor en het ingebouwde hotsyncknopje bij de stekker-adapter, nog steeds booooo voor de overige specs.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023