Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 05 oktober 2004, 08:03
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Ik heb een poosje zonder cradle gewerkt met de TH55..niet erg handig moet ik zeggen. Je moet 't ding elke keer oppakken als je iets wilt raadplegen. Wanneer je zoiets doet als de PDA aan een kabeltje hangt is een connectorbreuk voorgeprogrammeerd.
Ik werk al een hele poos met thuis een T|T aan de oplader en op het werk syncen met BT. Aardig alternatief toch...?

Citaat:
Een WiFi kaartje is voor mij geen optie. Je kunt 'm namelijk niet in het apparaat laten zitten. Als je klaar bent moet je 't ding opbergen anders loop je het risico dat ie afbreekt. Op het werk dan weer de omgekeerde volgorde. Op z'n minst omslachtig.
Een prijs die 100 euro hoger ligt is wel een optie? Ik denk dat heeel wat mense constant lopen te wisselen met kaartjes. De meeste cases hebben ruimte voor kaartjes.

Wat hadden jullie eigenlijk verwacht van de T|5? Ok, PalmOs 6 (dat snap ik), maar op hardwaregebied? 1 GB non-volatile geheugen? 1 GHz processor? 640x480 TFT scherm? High-Output IR? High-output BT? High-Output WiFi? GPRS? Een formaat kleiner dan de T|3? Een batterij die ondanks dit zeker 3 weken meegaat? Een prijs die ondanks deze specs kan concurreren met de T|E?

Ik denk dat jullie dan nog wel een paar jaartjes mogen blijven dromen...
Met citaat reageren
  #42  
Oud 05 oktober 2004, 09:07
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou, ik denk dat het de meeste mensen toch wel steekt dat deze T5 bijvoorbeeld vrijwel geen stap beter is, technisch gezien, dan de TH55 van Sony. En er wordt wel verwacht technische progressie te boeken. Zelfs al liet je bijvoorbeeld de camera van de TH55 eruit, en wipte je de Intel processor erin, zodat je eigenlijk een TH55 zonder extreem lange batterijduur maar wel met snelle processor had (en de rest: Wifi, BT, voicerecording) en dan nog es voor 400 EUR, dan waren mensen al een stuk blijer geweest.

Maar zoals inderdaad eerder al gezegd werd: misschien zitten we er allemaal naast (net als de witte originele Zire ruitenkrabber) en verkoopt deze T5 als warme broodjes.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #43  
Oud 05 oktober 2004, 10:17
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
...en dan nog es voor 400 EUR...
Kijk dat bedoel ik dus. Je wilt de specs van een 500 euro machine voor 400 euro. En dat gaat dus niet. Ok, een TH55 heeft WiFi en een camera en kost slechts zo'n 350 euro, maar daarentegen heeft een TH55 geen SDIO (kost ook geld!), bijna geen geheugen (215 MB kost ook nog steeds redelijk veel) en 400MHz t.o. 163MHz van de TH55 vind ik toch wel technische vooruitgang...
Met citaat reageren
  #44  
Oud 05 oktober 2004, 10:19
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 05-10-2004, om 08:03 heeft fransbr dit gezegd in bericht #41
Ik werk al een hele poos met thuis een T|T aan de oplader en op het werk syncen met BT. Aardig alternatief toch...?
Niet voor mij, ik heb de palm graag schuin in een cradle, dat werkt veel prettiger dan plat op tafel. Het gaat niet om opladen & synchroniseren, daar heb ik inderdaad niet echt een cradle voor nodig. Daarnaast wil het oog ook wat ; een Palm in de cradle staat tig keer beter dan een Palm aan een draadje, waarbij de connector ook nog 's lekker onhandig aan de onderkant bevestigd wordt.

Citaat:
Een prijs die 100 euro hoger ligt is wel een optie? Ik denk dat heeel wat mense constant lopen te wisselen met kaartjes. De meeste cases hebben ruimte voor kaartjes.
Het Wifi kaartje is langer en zal dus niet altijd passen in de huidige hardcases.

Citaat:
Wat hadden jullie eigenlijk verwacht van de T|5? Ok, PalmOs 6 (dat snap ik), maar op hardwaregebied? 1 GB non-volatile geheugen? 1 GHz processor? 640x480 TFT scherm? High-Output IR? High-output BT? High-Output WiFi? GPRS? Een formaat kleiner dan de T|3? Een batterij die ondanks dit zeker 3 weken meegaat? Een prijs die ondanks deze specs kan concurreren met de T|E?
Nee hoor, je moet niet gaan overdrijven, maar wel een device dat kan concurreren met de TH55 en een aantal handhelds van de 'dark side'. Waarom zou de prijs dan meteen heel veel hoger moeten zijn ? De concurrentie kan het toch ook ?

OK als dit uiteindelijk de opvolger blijkt te zijn van de T|E dan is er geen man overboord, maar de T|3 ontdoen van recorder & metalen behuizing en wat andere (best handige) snufjes toevoegen is gewoon teleurstellend als verwachte opvolger van de T|3.

Als slider-loos alternatief voor de T|3 blijft de T|5 op zich natuurlijk gewoon een mooi apparaat, maar veel mensen op dit forum keken reikhalzend uit naar een 'opvolger' van de T|3 en niet naar een 'alternatief'.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #45  
Oud 05 oktober 2004, 11:07
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Kijk dat bedoel ik dus. Je wilt de specs van een 500 euro machine voor 400 euro. En dat gaat dus niet. Ok, een TH55 heeft WiFi en een camera en kost slechts zo'n 350 euro, maar daarentegen heeft een TH55 geen SDIO (kost ook geld!), bijna geen geheugen (215 MB kost ook nog steeds redelijk veel) en 400MHz t.o. 163MHz van de TH55 vind ik toch wel technische vooruitgang...
Je doet net alsof ik hele onredelijke upgrades voor dat geld van Palmone verwacht.

De TH55 kostte gewoon 400 EUR bij het uitbrengen van dat apparaat. En die heeft dan een half metalen body, een voicerecording functie, BT, Wifi en een camera aan boord. Het enige minpunt is een andere processor, en 32 (RAM user accessible!) + 32 ROM Mb aan geheugen. Maar waarom zou je in theorie een SDIO licensie voor je TH55 willen? Camera? Ingebouwd. SDIO wifi stick? Ingebouwd. Had de T5 deze twee ingebouwd, dan hadden ze het best zonder SDIO compatibiliteit kunnen lanceren, dan hadden mensen een stuk minder hard geroepen.

En je gaat me niet vertellen dat een ingebouwd Wifi en voicerecording + microfoon half jaar na lancering van de TH55 slechts de 215 Mb upgrade waard is + een downgrade van geen voicerecording en plastic ipv metalen body van de T5? Komop, dát is niet realistisch.

En vergeleken met de T3 heeft de T5: geen vooruitgang in de body (wel in design, niet in materiaal), voicerecording functies verloren, een beetje geheugen meer en vrijwel dezelfde processor erin. Als een 256 Mb SD kaart tegenwoordig nog maar 35-40 EUR kost, dan moet 256 MB ingebouwde flashrom toch veel minder kosten?

En nu, een half jaar later, ben ik dus van mening dat een T5 met een intel 416MHz processor en verder dezelfde specs als de T3 met Wifi gewoon ook 400 EUR moet kunnen kosten. In mijn ogen hele logische en kijkend naar de TH55, redelijke upgrades voor dezelfde prijs als wat de T3 een jaar geleden (!!) kostte.

Maar blijkbaar vind jij dat ik onredelijke dingen verwacht van Palmone. Je drijft natuurlijk de spot als je dingen noemt als 1 GHz processor etc. want dat vragen mensen helemaal niet, ook niet in deze thread.

Maar ik ben het met de meeste mensen hier eens dat de upgrade die PalmOne gemaakt heeft met de T5 niet de prijs waard is, en dat de winstmarge op dit apparaat veel en veel hoger ligt dan destijds bij de T3. En als Palmfanaat wil je uiteraard dat PalmOne waar voor je geld levert in plaats van flink op je te verdienen.

Dat ik nog steeds niet snap wat mensen met 400 MHz in hun broekzak willen op PalmOS, is even terzijde, daar heb ik me al vaak genoeg over uitgelaten. Ik wist van gekkigheid niet wat ik met die MHz's moest gaan doen toen ik de T3 had. Ja, underclocken, dat is het eerste wat je doet om batterijlevensduur te besparen. Heb inmiddels ook wat langer hands-on ervaring met een 200 MHz PPC, en ik kan me voorstellen dat je op dat platform 400 MHz nodig hebt om te draaien. Maarja, PalmOS?
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 05 oktober 2004 om 11:15.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 05 oktober 2004, 11:41
angorawol angorawol is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 48
Voor mijn part mogen ze zelfs werk maken van een zwart-wit met back-lite versie van een Tungsten. Al die kleur slurpt je batterij toch maar schandalig leeg. Dat zal met deze Tungsten zeker niet anders zijn. Snellere procesoren en groter flashmemory zal zeker zijn invloed hebben op het leven van een Tungsten T5. (ik loop tegenwoordig met een Zire 21 rond, als ik eens een tekstje maak met mijn keyboard dan is mijn batterij niet leeg na één pagina. Ik mis wel backlight.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 05 oktober 2004, 12:03
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dit kwam ik tegen op Palmaddicts .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #48  
Oud 05 oktober 2004, 12:09
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Aardige film, maar ik vond het e-book beter
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 05 oktober 2004 om 20:53.
Met citaat reageren
  #49  
Oud 05 oktober 2004, 12:44
sunoke's schermafbeelding
sunoke sunoke is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Earth, The Galaxy
Berichten: 22
Ik denk dat de configuratie 160 mb flash voor opslag van data, 55 mb ram voor opslag databases het meest voor de hand ligt: ga je flash geheugen als ram gebruiken dan kun je de palm zo weggooien omdat het flashgeheugen het begeven heeft door het vele schrijven.
__________________
I will adapt.
Met citaat reageren
  #50  
Oud 05 oktober 2004, 12:58
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Je doet net alsof ik hele onredelijke upgrades voor dat geld van Palmone verwacht.
Nee, dat zeg ik nergens. PalmOne heeft alleen keuzes gemaakt. Geen VoiceRecording: gebruik jij het? Geen WiFi onboard: als ik al een BT dongle in m'n PC heb hoef ik geen WiFi. Een camera? asjeblieft zeg: foto's maak je met een fototoestel, niet met een telefoon of PDA!
Met andere woorden: PalmOne heeft een aantal (in hun ogen) overbodige luxe niet geimplementeerd ten voordele van snelheid en meer geheugen.
Citaat:
En vergeleken met de T3 heeft de T5: geen vooruitgang in de body (wel in design, niet in materiaal)
Wat had je hiervan verwacht dan? Een titanium case?
Citaat:
Je drijft natuurlijk de spot als je dingen noemt als 1 GHz processor etc. want dat vragen mensen helemaal niet, ook niet in deze thread.
Klopt, maar waarom is het normaal dat in de PPC-wereld er regelmatig een nieuw model gelanceerd wordt met 1 spec gewijzigd en niemand dat raar vindt en als PalmOne iets soortgelijks doet het meteen zwaar tegenvalt? De vraag was trouwens wel serieus bedoeld. Wat hadden jullie verwacht (voor welke prijs)?
Citaat:
... en ik kan me voorstellen dat je op dat (PPC) platform 400 MHz nodig hebt om te draaien. Maarja, PalmOS?
Daar heb je volkomen gelijk in. In die zin is het ook de vraag of PalmOne de juiste keuze maakt.

Gaz begrijp me goed: ik probeer niet de T5 te verdedigen ofzo, ik probeer alleen te begrijpen waarom de T5 zo tegen zou vallen.
(Zou er misschien binnen een paar maand een T6 in de winkels liggen en is de T5 inderdaad de opvolger van de TE????)
Met citaat reageren
  #51  
Oud 05 oktober 2004, 13:05
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Op 05-10-2004, om 12:58 heeft fransbr dit gezegd in bericht #50
Wat had je hiervan verwacht dan? Een titanium case?
Hoeft niet, ik zou het al heel fijn vinden als de case van hetzelfde materiaal zou zijn als de case van de T3. Ik heb heel veel pda's gehad. Velen waren van "plastic" die vaak al na enkele maanden ernstige gebruikssporen vertoonden. Mijn T3 was de enige pda die er na maanden gebruik nog prima uitzag. Mijn TH55 doet het op dat punt ook goed.
Als ik het wel heb heeft de TE behuizing een slechte reputatie als het gaat om slijtvastheid.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 05 oktober 2004, 13:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Geen VoiceRecording: gebruik jij het?
Eh, ja? Gesprekken met mijn begeleider, instructies, delen van college's en vergaderingen, en vanavond in de 013 een Bootleg van het concert van Alan Parsons maken met een lege 256 Memorystick Pro kaart.

Bovendien stelt het mij in staat filmpjes te maken met geluid, zie even verderop.

Citaat:
Wat had je hiervan verwacht dan? Een titanium case?
Nee, nu ga je weer overdrijven. Ik had verwacht wat iedereen die ooit een TT had verwacht: hetzelfde (metalen) materiaal als van de andere Tungstens.

Citaat:
Klopt, maar waarom is het normaal dat in de PPC-wereld er regelmatig een nieuw model gelanceerd wordt met 1 spec gewijzigd en niemand dat raar vindt en als PalmOne iets soortgelijks doet het meteen zwaar tegenvalt? De vraag was trouwens wel serieus bedoeld. Wat hadden jullie verwacht (voor welke prijs)?
Heb je denk ik wel een beetje gelijk in, alhoewel de nieuwe serie ipaq's er ook niet zonder kleerscheuren vandaan is gekomen.

Citaat:
Gaz begrijp me goed: ik probeer niet de T5 te verdedigen ofzo, ik probeer alleen te begrijpen waarom de T5 zo tegen zou vallen.
(Zou er misschien binnen een paar maand een T6 in de winkels liggen en is de T5 inderdaad de opvolger van de TE????)
Misschien is inderdaad voor outsiders dat flashgeheugen enorm populair, maar voor de Palmfanaten die je op het forum ziet, en die ervaring hebben met het werken met flashkaartjes en card export, voegt het eigenlijk niks toe. Zet daarbij, wat ik al noemde, de overgang van metaal naar plastic, het ontbreken van de voicerecordingfunctie en het ontbreken van Wifi terwijl Sony en Dell al gedemonstreed hebben dat het wel kan voor een redelijke prijs in een PDA, dan krijg je een hoop teleurgestelde Palm fanaten.

En je hebt geen idee hoe leuk een camera is voor de jonge hippe generatie. Filmpjes maken met de cam (van zeer redelijke kwaliteit moet ik zeggen) is ook leuk. Mijn vriendin woont in het buitenland, en alleen daarvoor al is het een enorme plus voor mij.

Oh en een ding wat ik *wel* enorm goed vind aan de T5: dag dag slider!
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 05 oktober 2004 om 13:58.
Met citaat reageren
  #53  
Oud 05 oktober 2004, 13:39
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Citaat:
PalmOne heeft alleen keuzes gemaakt. Geen VoiceRecording: gebruik jij het? Geen WiFi onboard: als ik al een BT dongle in m'n PC heb hoef ik geen WiFi. Een camera? asjeblieft zeg: foto's maak je met een fototoestel, niet met een telefoon of PDA!
Ik vind dat veel mensen (ook in de thread) wel erg makkelijk doen over het verschil tussen BT & WiFi. In mijn ogen heeft de laatste gewoon veel meer voordelen (ik ben dan ook recentelijk geswitcht)

En verder denk ik dat het iets te kort door de bocht is om te zeggen dat een camera (of voicerecorder) in een PDA maar zinloos is. Het hele idee is dat je naar een situatie gaat dat je zo min mogelijk meezeult in en zo klein mogelijk ding. Ik vraag me dan toch af hoe je denkt over een smartphone.

Ik ben in ieder geval heel blij met de specs van de T5. Nu hoef ik niet jaloers te zijn op de toekomstige bezitters van een dergelijk apparaat
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
Met citaat reageren
  #54  
Oud 05 oktober 2004, 13:58
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 05-10-2004, om 13:39 heeft Danskonijn dit gezegd in bericht #53


Ik vind dat veel mensen (ook in de thread) wel erg makkelijk doen over het verschil tussen BT & WiFi. In mijn ogen heeft de laatste gewoon veel meer voordelen (ik ben dan ook recentelijk geswitcht)
Gedeeltelijk mee eens, BT gebruik ik voornamelijk icm met mijn GSM on-the-road. Voor thuis is het bij mij (en velen) zo goed als nutteloos vanwege het korte bereik. Een BT-dongle heeft niet zoveel zin als je PC op zolder staat. Als je dicht bij je pc bent, dan kijk ik liever op het grote beeldscherm daarvan. Maar het is dus niet een kwestie van of-of, het moet zijn EN BT EN Wifi.


Citaat:
En verder denk ik dat het iets te kort door de bocht is om te zeggen dat een camera (of voicerecorder) in een PDA maar zinloos is. Het hele idee is dat je naar een situatie gaat dat je zo min mogelijk meezeult in en zo klein mogelijk ding. Ik vraag me dan toch af hoe je denkt over een smartphone.
Voor iemand kan het zinvol zijn, voor de andere zinloos. Maar dat hebben we met elke nieuwe feature wel gehad. Het is niet voor niets dat we nu verder zijn dan de PalmPilot van voor deze eeuwwisseling ; als PDA deed ie prima dienst !

Citaat:
Ik ben in ieder geval heel blij met de specs van de T5. Nu hoef ik niet jaloers te zijn op de toekomstige bezitters van een dergelijk apparaat
Steun uit onverwachte hoek is altijd fijn
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #55  
Oud 05 oktober 2004, 14:09
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
[paranoia-modus]

Misschien een beetje ver gezocht (maar wat moet je anders ...) : Palm wil ons met deze T|5 stapje voor stapje laten wennen aan een nieuwe connector, kunststof behuizing, geen recorder & slider-loos design. Als hier nml. ook nog eens Palm OS 6 bij zou komen (waarop de helft van de proggies weer niet goed werkt) dan zou dat wel 's te schokkend kunnen zijn. Gezien de negatieve reacties op de T|5 is dat ook niet zo slecht ingeschat

Na het verwerken van deze klap, kunnen we dan straks alleen maar weer blij zijn met de T|6, en zijn we de weggelaten features van de T|3 snel vergeten.

[/paranoia-modus]

__________________
Sander
Met citaat reageren
  #56  
Oud 05 oktober 2004, 14:13
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Haha, de T5 valt zo tegen dat 1 dag na de introductie de speculaties al beginnen over de T6. Wie opent er alvast een geruchten threadje?

Trouwens...

Wat zal Sony balen dat ze de VS & Euro markt hebben verlaten. Ze hadden PalmOne hier een grote slag kunnen toebrengen door bijv. met een opgevoerde TH incl. nieuw OS te komen.
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v

Laatst gewijzigd door Danskonijn; 05 oktober 2004 om 14:45.
Met citaat reageren
  #57  
Oud 05 oktober 2004, 15:11
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
http://www.infosyncworld.com/news/n/5388.html

Preview van de T5. Opvallend:

Citaat:
The battery has been beefed up as well to 1300 mAh compared to the T3's not quite adequate 950 mAh.
Oooookay. Nou dit vind ik dus wel een hele belangrijke upgrade! Nu is het de vraag hoe de real-life cijfers eruit zien. Als de T5 lang meegaat, dan geef ik weer wat kudos terug aan dit apparaat.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #58  
Oud 05 oktober 2004, 15:15
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Gonny is vanmorgen naar de persconferentie van palmOne geweest voor de officiele introductie van de Tungsten|T5. In tegenstelling tot wat er in de preview stond, is de behuizing wel degelijk plastic. Jullie waren daar in deze thread ook al achter, maar het is voor de volledigheid nog even aangepast.
Verder is de adviesprijs niet zoals eerder gemeld € 399,-, maar € 459,- Nu is de adviesprijs meestal een stuk hoger dan de winkelprijs, maar een adviesprijs van 399,- met een winkelprijs van 360,- klinkt toch aardiger (en is ook in verhouding tot het gebodene) dan een adviesprijs van 459,- met een verwachte winkelprijs van 429,-. Naar mijn bescheiden mening is palmOne zich met dit model ernstig uit de markt aan het prijzen, zeker als je kijkt naar het vergelijkbare aanbod aan PocketPC-modellen. Misschien hoor ik dit als voorzitter niet te zeggen, maar de T5 stelt mij persoonlijk ernstig teleur, zelfs als ik mij even verplaats in de beoogde doelgroep. Ik denk dat de pda-winkeliers in Nederland een harde dobber zullen hebben om dit model goed verkocht te krijgen ...

Als iemand aanvullende vragen voor Gonny heeft die niet beantwoord zijn in een van de vele previews, laat het dan even weten in deze thread.

- jp
Met citaat reageren
  #59  
Oud 05 oktober 2004, 15:20
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
JP...het kan PalmOne niet ontgaan zijn dat er binnen de Palm gemeenschap nogal fors gereageerd is op de aankondiging van de T5 (ik heb zelden zoveel negatieve posts gelezen in zo'n korte tijd) Is daar tijdens de persconferentie nog iets van gebleken (uiteraard zullen ze nooit stelling nemen maar tussen de regels door kun je vaak veel horen)

Carel
Met citaat reageren
  #60  
Oud 05 oktober 2004, 15:35
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 05-10-2004, om 15:15 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #58
Gonny is vanmorgen naar de persconferentie van palmOne geweest voor ........
- jp
Is er iets gemeld over de T|3 ? Want ik kan me niet voorstellen dat deze blijft bestaan in het assortiment en voor bv. 100 EUR minder over de toonbank zal gaan. Dat zou dan zeker al de doodsteek zijn voor de T|5.
__________________
Sander
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023