Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 augustus 2001, 21:40
WvG
Guest
 
Berichten: n/a
Angry m100: batterij verwisseld, geheugen kwijt

Bij het verwisselen van de batterijen was ik laatst plotseling al m'n gegevens kwijt. Het blijkt dat de m100 niet meer in staat is m'n gegevens 1 minuut zonder batterij te onthouden. Zou het kunnen dat het interne batterijtje nu al leeg is? In minder dan 1 jaar? Gelukkig heb ik nog garantie, maar misschien weet iemand wat het zou kunnen zijn.

Thanks!

Willem
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 augustus 2001, 22:51
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Huh??? Intern batterijtje??? Je m100 heeft geen intern batterijtje. Hij leeft van de batterijtjes die je erin stopt!

In alle handleidingen van Palm´s met verwisselbare batterijen staat dat je de batterijen binnen 1 minuut moet verwisselen zonder gegevens kwijt te raken. Ook in de m100 handleiding!

Uit Appendix A van de m100 user guide:
"When you remove the batteries, the built-in backup power of your handheld maintains memory data for a period of up to one minute. Whenever you remove the batteries, replace them immediately. If you encounter any difficulties in the course of battery replacement, reinstall the original batteries and wait a few minutes for the backup power to recharge."

Er is dus niet mis met je Palm. Voor de zekerheid doe je natuurlijk altijd eerst een hotsync voordat je de batterijen wisselt

Check it out:
http://www.palm.com/support/helpnote...ery.html#SCRL7
http://www.palm.com/support/m100/
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 augustus 2001, 00:01
WvG
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Arent,

Misschien drukte ik me niet precies genoeg uit. Zelfs als ik een van beide batterijen eruit haal en er meteen weer in doe, duurt ongeveer 1 seconde, ben ik al m'n gegevens kwijt! Ik heb ook nieuwe batterijen geprobeerd, maar het maakt geen verschil.
Weet je trouwens zeker dat er geen klein "horloge"-batterijtje in de m100 zit? Waar haalt de Palm dan de zogenaamde "backup power" vandaan?

Ciao!

Willem
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 augustus 2001, 00:08
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Voor zover ik weet zit er geen 'back-up' batterij in de Palm m100, maar alleen een klein condensatortje, wat een beetje stroom kan vasthouden voor het geheugen. Maar hier geld wel, hoe voller het geheugen, hoe sneller dat op is. Die minuut die Palm aangeeft is volgens mij in ideale omstandigheden, met (zeer) weinig geinstalleerd...

Gewoon eerst Hotsyncen, en dan batterijen verwisselen lijkt mij dan de enig mogelijke oplossing.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 augustus 2001, 00:34
WvG
Guest
 
Berichten: n/a
En als je batterijen onderweg opraken?

Volgens mij kan dat niet de bedoeling zijn: Hotsyncen, batterijen verwisselen, en weer Hotsyncen omdat je al je gegevens kwijt bent. Wat doe je als je batterijen onderweg op zijn?
Volgens mij is er iets mis met de Palm, met name omdat ik dit probleem vroeger niet had.

Ciao!

Willem
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 augustus 2001, 02:38
bjorntje's schermafbeelding
bjorntje bjorntje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 13 juni 2001
Berichten: 269
Stuur een bericht via ICQ naar bjorntje
M100 heeft wel degelijk een batterij om de gegevens tijdens het wisselen van de batterijen te behouden. Bij mij blijven de gegevens in ieder geval 2-5 minuten behouden (verlies wel eens eens een batterij tijdens het omwissellen).

Als je echt je gegevens kwijt bent tijdens een 0-sec wissel dan zou ik de Palm retourneren als je nog garantie hebt.

groet

Björn
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 augustus 2001, 07:46
FrUitSkI
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bjorntje
M100 heeft wel degelijk een batterij om de gegevens tijdens het wisselen van de batterijen te behouden. Bij mij blijven de gegevens in ieder geval 2-5 minuten behouden (verlies wel eens eens een batterij tijdens het omwissellen).

Als je echt je gegevens kwijt bent tijdens een 0-sec wissel dan zou ik de Palm retourneren als je nog garantie hebt.

groet



Björn
Eeehhhmm als jij een batterij hebt, kan je je palm dan effe openmaken en er een fotootje van maken? Ik heb namelijk heel wat palmpjes open gezien en er zit echt GEEN batterij in.

Wat wel het probleem kan zijn is dat de backup condensator om een of andere reden gefrituurd/kapot is. Als hij het echt geen 10 sec vol houdt dan is er iets niet goed en zou ik gaan rellen bij palm.

succes
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 augustus 2001, 11:00
WvG
Guest
 
Berichten: n/a
Echt iets mis

Hartelijk dank voor de reacties! Volgens mij is er echt iets mis, dus zal ik maandag teruggaan. Er zit nog iets meer dan twee weken garantie op!
Ik heb de m100 een keer open gezien en als ik me niet vergis zit er een klein "horloge"-batterijtje in. Kan echter zijn dat het een andere functie heeft en niet als "back up"-batterijtje dient.

Ik hou jullie op de hoogte!

Willem
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 augustus 2001, 12:54
bjorntje's schermafbeelding
bjorntje bjorntje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 13 juni 2001
Berichten: 269
Stuur een bericht via ICQ naar bjorntje
Okay okay geen batterijtje maar een condensator die 5-10 minuten lang het geheugen powered..

Dat bedoel ik met batterijtje
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 augustus 2001, 17:22
klaasstaaldraad's schermafbeelding
klaasstaaldraad klaasstaaldraad is offline
Forumbikkel
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 26 juli 2001
Locatie: root, schwert en groen
Berichten: 189
nog even wat extra duidelijkheid. Op de volgende site heeft ook al een discussie over het batterijtje in de m100 plaatsgevonden (welles / nietes): http://www.palmblvd.com/boards/Palm-...ages/2288.html
__________________
groet,

Klaas
---
'Een cynicus is iemand die - als hij bloemen ruikt - om zich heen kijkt om te zien waar de kist staat' (gezien op Tonie's kladblok http://www.tonie.net/)
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 augustus 2001, 17:43
WvG
Guest
 
Berichten: n/a
Batterijtje is dus condensator

Dat batterijtje dat ik dacht te herkennen, is dus een condensator. Weer wat geleerd. Uit dat discussietje blijkt bovendien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Benieuwd wat de verkoper me maandag te melden zal hebben en hoe lang de reparatie gaat duren!

Ciao!

Willem
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023