Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17 juli 2003, 09:06
spook
Guest
 
Berichten: n/a
Question Eerste Palmtop....wat zal het worden???

Goeiemorgen, dit is mijn eerste post op dit forum...please, be gentle
Ik ga z.s.m. mijn eerste palmtop aanschaffen, maar ik kom er dus echt niet uit welke ik het beste kan kopen. Ik heb het liefst een 16MB model, en ik zal hem voornamelijk als agenda gebruiken en om wat documenten van huis mee te nemen onderweg. Tevens wil ik de briljante gedachten die mij elke dag weer te binnen schieten effectief vast kunnen leggen
En last but not least, ik wil onder de 300 euro uitgeven (liefst ook onder de 250).
Het enige wat ik heb kunnen vinden (nieuw) is de Sony Clie SJ22, de Handspring Treo90 en de Palm Zire en Zire71. De gewone Zire valt af door een te klein, niet-uitbreidbaar geheugen. De Zire71 lijkt mij teveel een "gadget" en bovendien heb ik al een digicam.
Dus gaat het mij tussen de Clie SJ22 en de Treo 90. De Treo kan ok voor 239euro via PDAshop.nl in huis krijgen, de Clie voor 209euro via handheldshop.nl.
De belangrijkste verschillen tussen de 2 modellen lijken mij de beeldschermen en het toetsenbordje van de Treo vs. de Graffiti van de Clie. Mijn "gut-feeling" na het lezen van de reviews, zegt dat ik voor de Clie zou moeten gaan, omdat:
1) je dan geen gejongleer hebt met stylus en keyboard
2) de stylus van de Treo zo zwaar is dat ie eruit valt als ie ondersteboven wordt gehouden
3) Het scherm van de Clie mooier is
Pluspunten voor de Treo volgens de reviews zijn vooral het gewicht en formaat.

Mijn vragen:
- Heb ik nog andere modellen over het hoofd gezien, en waar kan ik die evt. kopen?(Ik ga trouwens voor een nieuwe PDA, geen 2e hands)
- Welke van de 2 is het beste voor de beginnende palm gebruiker, die een simpel, instinctief te gebruiken palm wil hebben?
- Zijn er winkels waar ik deze modellen goekoper kan krijgen dan de genoemde webshops?
Eigenlijk zijn alle suggesties welkom...
Alvast heel erg bedankt voor de reacties...

Bjorn
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juli 2003, 09:21
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo Bjorn en welkom op dit forum.

Als je jezelf zo goed blijft inlezen, voorbereiden als nu zul je hier wel netjes behandeld blijven worden

We hebben een overzichtspagina met de verschillende handhelds. En er zijn meerdere tips-pagina's , kijk daar ook eens rond.

Met de door jouw genoemde eisen/wensen denk ik dat je ook met een 8MB pda prima uit de voeten kan, zeker als je gebruik maakt van geheugenkaartjes. Voor een prijsoverzicht kun je ook gebruik maken van de link rechtsbovenaan de shop-pagina .

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juli 2003, 09:46
iNSPiRE
Guest
 
Berichten: n/a
ik zou voor de sj-22 gaan!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juli 2003, 10:06
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Let er wel op dat de SJ22, en volgens mij ook de Treo90, geen programmatuur meegeleverd krijgen om je Office-documenten te synchroniseren.
Verder heeft de Treo90 een lo-res scherm (160x160) en de SJ22 een hi-res scherm (320x320), een niet te onderschatten voordeel.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 juli 2003, 18:32
spook
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de reacties. Ik heb voor de Sony gekozen en hem vanmiddag opgehaald. Ziet er allemaal fantastisch uit. Doorslag gaf het scherm en het feit dat je de sony kan uitbreiden met o.a. Bluetooth etc. Heel veel gave stuff dus. Wel allemaal heel nieuw en onwennig, maar tegelijkertijd heel intuitief (graffiti valt me bijvoorbeeld 100% mee). Ik kan niet wachten tot ik echt met dit dingetje aan de slag kan. Thanks all.

Bjorn
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 juli 2003, 18:40
FireFly
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb de SJ22 sinds een weekje en hij werkt perfect.
zal je echt geen spijt van krijgen

als je dat graffiti een beetje door hebt gaat het sneller dan een keyboard-juh
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 juli 2003, 22:05
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Had mijn SJ22 reclamecampagne dan toch effect?

Bjorn, je hebt de keuze gemaakt voor een goede, degelijke PDA zonder fratsen. Ik heb mijn SJ30 deze week uitgbreid met een tweedehands (maar gloednieuw uitziende) SA10 MP3 adapter, dus fratsen kun je er idd later ook bij toevoegen.

Nu nog ff je profiel veranderen dat je een SJ22 hebt, PocketMirror en Docstogo kopen, en je kunt prima aan de slag!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 juli 2003, 22:34
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Exclamation

Citaat:
Op 17-07-2003, om 10:06 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #4
Let er wel op dat de SJ22, en volgens mij ook de Treo90, geen programmatuur meegeleverd krijgen om je Office-documenten te synchroniseren.
Verder heeft de Treo90 een lo-res scherm (160x160) en de SJ22 een hi-res scherm (320x320), een niet te onderschatten voordeel.
Zeker voor de SJ22 wil ik dit in twijfel trekken. Ik kreeg bij de SL10 al Docs-to-Go meegeleverd, dus het zou me ernstig verbazen als de SJ22 het zonder dit essentiële pakket zou moeten stellen..... Maar misschien weet Koekie meer?
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 juli 2003, 22:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Roeland,

Kom een keertje in de Palmchat, en ik zal je eens een opfriscursus Sony geven. De SJ22 heeft als enige nadeel tov de SJ30, dat het Intellisync Lite en DocsToGo 4 mist, zoals koekie dat zegt dus.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 juli 2003, 22:48
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Smile

Citaat:
Op 17-07-2003, om 22:40 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #9
Roeland,

Kom een keertje in de Palmchat, en ik zal je eens een opfriscursus Sony geven. De SJ22 heeft als enige nadeel tov de SJ30, dat het Intellisync Lite en DocsToGo 4 mist, zoals koekie dat zegt dus.
Ja lekker goochemerd, ik zit net in de palmchat, is er niemand!
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 juli 2003, 10:33
spook
Guest
 
Berichten: n/a
OK, bedankt, Intellisync Lite of Pocketmirror en DocsToGo dus... Is er nog andere "onmisbare" software die niet in de Top10 staat?
Thanks for the tips y'all

Bjorn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023