Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 februari 2003, 13:11
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Onvrede bij Tungsten gebruikers?

Kennelijk borrelt er dus zo langzamerhand wat onvrede op over de prestaties van de Tungsten op o.a. geluidsgebied en de stilte daarover bij Palm. Zie ook deze thread .
Zijn die ervaringen bij meer gebruikers en geldt dit ook in het buitenland?
Wie weet of Palm snel met een kwalitatief goede update (denk bv. aan MP3 en geluidskwaliteit) komt en de Tungsten daarmee weer in de hogere regionen van de pda-markt zet?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 februari 2003, 13:24
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik volg ook het Tungsten-forum op Brighthand en daar kom je dezelfde geluiden tegen, maar daarnaast is bijna iedereen (en ik ook) heel erg tevreden met dit model van Palm. Voor mij is dit zonder meer de beste PDA die ik heb gehad. OK, aan het geluid moeten ze nog wat doen, maar voor MP3 afspelen heb ik de Tungsten niet gekocht. Ik luister nu wel naar muziek, maar dat is maar heel af en toe.

En of er een nieuw/verbeterd model komt, of dat het alleen bij een softwareupdate blijft, weet niemand. Er wordt veel gesproken over OS 5.2, dus we zien wel wat er gaat komen.

Als PDA is dit gewoon een fijn apparaat met een fantastisch scherm en een lekker formaat.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 februari 2003, 13:40
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Als PDA is dit gewoon een fijn apparaat met een fantastisch scherm en een lekker formaat.
Dat ben ik in ieder geval helemaal met je eens, en met mij velen, denk ik! Hoeveel plezier ik ook heb gehad van mijn oude V, als ik 'm nu naast de TT leg is het maar een 'ouderwets' (sorry hoor, huidige V en Vx gebruikers...) ding, wat betreft beeld en snelheid.
Compleet tevreden, dus. Dat de prijzen zakken is 'all in the game'. Dat weet je van tevoren als je een nieuw model van een nieuwe generatie koopt, ofschoon het bij de TT wel een tikkeltje erg snel gebeurt.
Als ik onmiddellijk een MP3 erbij had gewild, was ik beter af met een Clie. Muziek op mijn pda speelt voor mij een ondergeschikte rol. Nu en in de toekomst.

Ik ben deze thread gestart omdat ik onvrede bespeurde bij sommigen. Hebben we weer wat om over te discussiëren.
Hopelijk leest Palm-Nederland mee.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 februari 2003, 13:43
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik ben een TT gebruiker die zo langzaamaan ontevreden aan het worden is. Niet omdat de TT een slechte PDA is....verre van dat, het is de beste PDA die ik tot nu toe gehad heb. Ik ben ontevreden aan het worden omdat Palm een belofte niet nakomt, een belofte op grond waarvan ik mijn PocketPC VERkocht en deze TT GEkocht heb omdat m.i. met de TT eindelijk "snelheid" "palm OS" en "multimedia" gecombineerd worden.
In het verlengde daarvan vind ik Palm behoorlijk arrogant reageren door o.m. in e-mail antwoorden te stellen dat de MP3 mogelijkheid nooit geadverteerd is. Nee het is inderdaad nooit geadverteerd....maar hoe moet ik een gezamelijke pressrelease met Realnetworks dan zien waarin met luid tromgeroffel de MP3 player voorgesteld wordt met als releasedate "het eind van het jaar"?

Op een e-mail vraag van mij over dit onderwerp (MP3 en realplayer én slechte geluidskwaliteit met name genoemd) kreeg ik als antwoord dat de Palm TT uitstekend functioneerde daar ik er prima voicememo's mee op kon nemen.....dus was de geluidskwaliteit goed!!!!!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 februari 2003, 15:03
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Na vorig jaar overgestapt te zijn van een M505 naar een Clie (770), aangezien ik toch wel heel erg teleurgesteld was in de vooruitstrevendheid van Palm, heb ik toch maar weer een Tungsten aangeschaft(Bluetooth en OS5).
Maar ondanks dat de Tungsten prima bevalt, moet ik eerlijk zeggen dat Palm het niet kan waarmaken. De ondersteuning van Hires fonts is nauwelijks ondersteunt in de standaard software, en dat was voor mij een hele zware tegenvaller ( ik was er met mijn Clie 625 helemaal aan gewend). Daarnaast was er nauwelijks Multimedia ondersteuning, zelf een fatsoenlijk fotoprogje is niet meegeleverd.
Ik denk dan ook dat de nieuwe Sony modellen de Tungsten weer helemaal zullen overschaduwen, zeker als er een ingebouwde WIFI ondersteuning komt (?).

Ach we zullen zien, maar ik denk dat ze het op Hardware gebied uiteindelijk toch verliezen.fatsoenlijk

Laatst gewijzigd door Joep; 01 februari 2003 om 18:13.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 februari 2003, 15:08
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joep
... zelf een fotoprogje is niet meegeleverd.
Op de bijgeleverde CD staat toch PhotoBase (prc en desktop)? Wel niet zo fraai als SplashFoto, maar toch...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 februari 2003, 02:28
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Afhankelijk van je interesse zal de TT beter of minder presteren.
Ik moet mijn eerste (echte) teleurstelling nog meemaken (klopklop op mijn houten bureau). Ik geniet nog elke dag van de grafische mogelijkheden, zijn snelheid en de prachtige programma's die speciaal voor de TT worden aangepast of gemaakt. Geen problemen aan deze kant en ik laat me niet gek praten door de (soms spook?)verhalen van anderen, maar ik ben dan ook een extreem optimistisch ingestelde pessimist
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 februari 2003, 08:32
Eelco v H
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Eerlijk gezegd ben ik uitermate tevreden met mijn tungsten. Snelheid is nog niet helemaal optimaal. (zeker als je meer dan 1500 contactpersonen in je palm hebt staan)Feit is wel dat hij lekker klein is waar je je krant goed op kan lezen. En wat de mp3 betreft daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee. Maar de overstap van mijn Vx naar de T was voor mij zeker gerechtvaardigd
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 februari 2003, 20:46
robnet
Guest
 
Berichten: n/a
Audio patch

Vandaag heeft Palm een audio patch beschikbaar gemaakt voor de TT waarmee het probleem van de slechte audio kwaliteit tot het verleden behoort.

Ik heb zojuist de TT 4,5 uur lang mp3's laten spelen voordat ie er mee op hield.Het scherm moet dan wel uitgezet worden (de player doet dat voor je).

- Robert
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 februari 2003, 20:55
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Vandaag heeft Palm een audio patch beschikbaar gemaakt voor de TT waarmee het probleem van de slechte audio kwaliteit tot het verleden behoort.
Voor het geval jullie het nog niet wisten, deze thread gaat over de soundpatch.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023