Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 maart 2002, 19:36
leonh
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb SL45 samen met M515

Hallo,

ik heb me pas een Palm m515 gekocht en nu wil ik gaan internetten via Avantgo en m'n mail checken via Multimail, maar als ik inbel geeft m'n gsm steeds weer opnieuw verbinding verbroken aan.
wappen via avantgo is niet zo per se nodig maar
Ik wil m'n mail wel checken als ik binnenkort op vakantie ga. ik heb een pop3 van wanadoo maar onder welk nummer moet ik dan inbellen en wat moet ik allemaal instellen.
ik heb trouwens een siemens sl45 gsm.

alvast bedankt,

Leon
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 maart 2002, 21:49
klaasstaaldraad's schermafbeelding
klaasstaaldraad klaasstaaldraad is offline
Forumbikkel
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 26 juli 2001
Locatie: root, schwert en groen
Berichten: 189
Zonder bot over te willen komen, probeer de zoekfunctie van deze site eens. Er staan al heel wat threads over dit onderwerp. Ook in de tips-sectie staat wat over dit onderwerp, oa. hoe je je palm moet instellen.

In ieder geval een tipje van de sluier. Je kunt gewoon inbellen met een vast nummer (dus geen landelijk inbelnummer) van Wanadoo. Die kun je vinden op hun site.
Verder kun je met Avantgo niet online internetten (toch???). Je kunt met Avantgo alleen via je desktop internetpagina's synchroniseren en op je palm zetten. Kijk eens in de top 10 voor suggesties voor Palm-browsers.
De instellingen van je gsm zijn altijd goed (volgens mij). Het enige wat je gsm namelijk doet is het verzorgen van de verbinden mbv infrarood of een kabeltje.

Succes met instellen en met het zoeken op deze site.
__________________
groet,

Klaas
---
'Een cynicus is iemand die - als hij bloemen ruikt - om zich heen kijkt om te zien waar de kist staat' (gezien op Tonie's kladblok http://www.tonie.net/)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 maart 2002, 21:51
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Over AvantGo: het is met AvantGo wel degelijk mogelijk om deze ook als online browser te gebruiken. AvantGo schaart zich hiermee in het rijtje Blazer en Palmscape en in de zeer nabije toekomst de browser van Palm zelf.

- jp
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 maart 2002, 08:02
Corsa's schermafbeelding
Corsa Corsa is offline
From the Darkside:-)
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 november 2001
Locatie: Emmen
Berichten: 35
Je kunt eventueel de palm driver voor de sl45 downloaden van www.my-siemens.nl. Ik heb laats met vodafone gebeld omdat ik geen verbinding kon krijgen met het nieuwe landelijk inbelnummer van 12move.(06760) Daar konden ze me vertellen dat de ze deze nieuwe nummers nog niet ondersteunen. Dat zou eind maart of later worden. Misschien is dat het probleem. Voor de rest moet een sl45(i) probleemloos werken met een Palm.

Palm driver 1

Palm driver 2

Je moet ze wel beide installeren. De tweede is bedoeld voor palm os 4

En voor de rets kun je natuurlijk ook je sl45 upgraden naar een sl45i zodat je met een java progje je mail kan ophalen.

Laatst gewijzigd door Corsa; 19 maart 2002 om 08:12.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 maart 2002, 08:13
Jeroen Linssen Jeroen Linssen is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 198
Kijk in ieder geval even op de tippagina van deze site. Daar staat alles helder uitgelegd.

Vergeet niet om de datalijn in te laten schakelen door je gsm-providor. dat kan jou probleem wel eens verklaren.

Succes,
JJ
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 maart 2002, 10:27
klaasstaaldraad's schermafbeelding
klaasstaaldraad klaasstaaldraad is offline
Forumbikkel
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 26 juli 2001
Locatie: root, schwert en groen
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Linssen
Vergeet niet om de datalijn in te laten schakelen door je gsm-providor. dat kan jou probleem wel eens verklaren.
Dat hangt af van de provider. Bij Dutchtone bijvoorbeeld hoef je de datalijn niet in te schakelen en ik meen me te herinneren dat dat bij Telfort en Libertel / Vodafone ook niet nodig is. Dus kijk dat even goed na, want het activeren van die datalijn kost geld.

En de landelijke inbelnummers van inmiddels bijna alle providers (0676....) die werken niet met je Palm, althants niet met mij. Maar gelukkig werken de meeste oude inbelnummers ook nog; de lokale nummers bedoel ik dan.
__________________
groet,

Klaas
---
'Een cynicus is iemand die - als hij bloemen ruikt - om zich heen kijkt om te zien waar de kist staat' (gezien op Tonie's kladblok http://www.tonie.net/)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023