Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 maart 2001, 01:32
Rado
Guest
 
Berichten: n/a
Ik probeer met mijn IIIxe (v3.5.2) via IR te syncen. Nu heb ik het volgende probleem. Mijn laptop herkent mijn palm. Als ik de Hotsync manager opstart, geeft hij aan dat de com-poort in gebruik is en hem 'overneemt' als deze wordt vrijgegeven. De sync loopt uiteindelijk fout met melding dat er geen connectie tot stand gebracht kon worden tussen de palm en de PC.

De com-poort wordt in principe nergens voor gebruikt, en is in principe vrij. Ik zie in de IR monitor ook de Palm verschijnen als ik hem voor het IR oog leg. Toch krijg het niet voor elkaar om via IR te syncen.

Wie weet raad???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 maart 2001, 08:03
Jos Smolders
Guest
 
Berichten: n/a
Talking is al eerder besproken

volg deze thread (van een paar dagen geleden)
http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=1237
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 maart 2001, 12:33
Rado
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb dit ook gelezen. Dit is echter geen antwoord op mijn vraag. Toch bedankt.

Bij deze een uitgebreidere probllem beschrijving:

I just bought the Palm IIIxe (v3.5.2). I want to use my IR-port for Hotsyncing. Whenever I start the Hotsync manager (v3.1.0), I get the following message:

The selected Com 2, is not available at this time. Hotsync will open the port when it becomes availible.

The com 2 is my IR-port. This port works correctly with al my IR applications. It even recognizes the Palm as IRcomm (including my ID). Al the IR applications are closed, so this can't be the problem.

If I try to Hotsync, I get the following messages:

Waiting for sender

and

The connection between your handheld computer and desktop could not be established. Please check your setup and try again.

The Hotsync Manager and handheld are correctly set up (local: com 2 and IR to PC/Handheld) and the transmission rate is curently set at 9600 Baud.

Can you help me out???

Can you also help me with the following:

I bought the MIK with Webclipping. I want to clear the history cache but don't know how to do this.

Regards,

Radomir Wille
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 maart 2001, 12:48
ReneS ReneS is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rene
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Veldhoven
Berichten: 115
Je moet ook je Hotsync vertellen dat er via een andere poort gesynct moet worden (rechte muisknop op icoon rechtsonder>setup>tab local>poort instellen op (meestal) com4).
Suc6,
__________________
Wat niemand weet, weet ik ook.
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 maart 2001, 14:13
erik jan erik jan is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Amersfoort
Berichten: 161
Je schrijft niet welk besturingssysteem je gebruikt, maar als je de ir-ondersteuning van W95 installeert moet je (naast de goeie com-poort die Rene al noemt) ook onder Start-Settings-ControlPanel-InfraRed-Options het vinkje voor 'search and provide status....' weghalen.
Met die optie aangevinkt bezet W95 je com-poort, kan hotsync er geen gebruik van maken en krijg je de foutmelding die je beschreef..
groet, erik jan
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 maart 2001, 14:24
|NTERt0y
Guest
 
Berichten: n/a
het lijkt mij inderdad ook niet geheel onverstandig om eventjes te melden welk OS je draait.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 maart 2001, 14:39
Rado
Guest
 
Berichten: n/a
Het is inderdaad w95.

Local stond al goed. (com2)
Vinkje van erik Jan: Tried it, didn't work.

Nieuwe tips zijn welkom
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 maart 2001, 16:52
erik jan erik jan is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Amersfoort
Berichten: 161
vinkje moet wel goed staan. Com2? Rare com-poort. In het options-scherm van infrared van Control Panel staat de zinsnede 'provide applications support on Comx and LPTx'.
die Com-poort moet je hebben, die moet je ook instellen in de hotsync-manager.
Verder moet er een vinkje staan voor 'local'als je linksklikt op het hotsync-icoontje op je taskbar, en moet de goede com-poort ingesteld staan in setup-local als je klikt op het hotsync icoontje op je taskbar.
Bij mij werkt 't, en gewoon met de snelheid op as fast as possible...
succes,
erik jan
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 maart 2001, 13:02
Rado
Guest
 
Berichten: n/a
Probleem opgelost.

Met dank aan Erik Jan.

Even de oplossing vastgelegd voor de volgende met hetzelfde probleem.

Het antwoord van Erik Jan was niet de oplossing voor mijn probleem, maar het bracht mij wel op een idee.

In het verleden (voor mijn laptop opnieuw was ingericht door onze IT-jongens) zat mijn IR poort op com4. Na herinrichting was dit ineens com2 (inderdaad raar, maar het werkte perfect). Na de installatie van Hotsync Manager was het niet mogelijk om de IR op com2 en de 'local' op com2 te zetten. Deze conflicteerden met elkaar (???). Ik heb de IR software opnieuw geinstalleerd en nu had ik nog steeds alleen maar de mogelijkheid om de IR op com1 of com2 te zetten en nog steeds niet niet op com4. In de Hotsync Manager had ik ineens wel de beschikking over com1, com2 en com4. Hier staat de 'local' nu op com4 voor IR Hotsync.

Ik heb nu geen conflict meer.

Het is en blijft windows!!!

Wat mij betreft: Einde

Met dank aan ieder die hierin heeft bijgedragen.

Radomir
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 maart 2001, 12:34
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Nog effe een naopmerking: IR syncen gaat bijna altijd via com4 zorg dat je com4 zo instelt. com2 bestaat nl. wel maar wordt vaak gebruikt voor een (interne) modem
Met citaat reageren
  #11  
Oud 22 maart 2001, 15:42
Rado
Guest
 
Berichten: n/a
Dirk,

Dat was ook mijn beeld, maar mijn Compaq Armada denkt daar dus anders over.

Uitgangspunt is dat het nu 100% werkt.

Radomir
Met citaat reageren
  #12  
Oud 31 maart 2001, 17:38
Jeroen van der Meer
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Ik heb erg veel geleerd van de tips en tricks die over het vraagstuk van de infrarood port zijn opgenomen, voor mij werkt het echter nog steeds niet. Mijn nieuwe laptop met Windows 98 ziet wel de PALM via infrarood, de PALM duikt echter iedere keer in de 'Waiting for sender' houding. Alle COM poorten zijn inmiddels uitgeporbeerd. Info uit de handleiding helpt niets, en de PALM helpdesk reageert niet op mijn oproepen. Het ligt toch hoop ik niet in het simpele feit dat ik een PALM V heb ip.v. PALM III?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023