Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 januari 2009, 13:39
paton paton is offline
Junior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 24 december 2008
Berichten: 6
foto's kijken lukt niet

Op mijn Z22 had ik het fotoprogramma'tje er zó op, maar op mijn 2e hands Tungsten E (2004) lukt me dat niet. Vanaf de CD krijg alleen SplashPhoto op mijn Desktop, maar hoe krijg ik het nou via Quick Install op mijn Handheld? Ik heb al heel lang zitten klooien, maar helaas. Kan en wil iemand mij helpen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 januari 2009, 15:26
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Hai,

Welkom op dit forum.

FF hier kijken en lukt prima.

Veel plezier.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 januari 2009, 15:32
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Door het installeren van SplashPhoto op je computer heb je als het goed is een pictogram van dat programma in je Palm Desktop gekregen. Klik daarop en je kunt foto's gaan selecteren voor op je Z22.

Je zet de foto's dus niet met QuickInstall op je palm. De FAQ, waar Peter (Athropos) naar linkt, behandelt inderdaad veel van dit soort probleempjes .
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 januari 2009, 20:22
paton paton is offline
Junior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 24 december 2008
Berichten: 6
Bedankt Peter en Gerrit voor jullie snelle reaktie.
Peter, ik ga morgen lezen.
Gerrit, dat lukte dus op m'n Z22 wél, maar op m'n Tungsten E dus niet. Vandaar bovenstaande vraag. Maar zoals gezegd, morgen ga ik de rubriek doorspitten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 januari 2009, 14:43
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Excuses, ik zie nu dat ik je openingspost niet helemaal goed begrepen heb, poging twee dan maar .

Om foto's op je Tungsten|E te krijgen zou je via de Palm Desktop in een applicatie "Palm Photos" moeten kunnen komen.
Ik neem aan dat je nu de Palm Desktop op je computer hebt staan die je met je Z22 meegeleverd gekregen hebt en ik weet niet helemaal zeker of je dat programma dan ter beschikking hebt.

Een andere mogelijkheid is inderdaad Quick Install, te vinden in dezelfde map in het startmenu als waar ook de Palm Desktop staat. Met behulp van de "Add"-knop kun je bestanden toevoegen. Deze worden standaard in het interne geheugen geplaatst, maar je kunt ze in de Quick Install-applicatie verschuiven naar een geheugenkaart (mocht die in je palm zitten). Let er hierbij wel op dat je ze aan de juiste Hotsync-naam toevoegt, zodat de bestanden niet op je Z22 terecht komen.

Hier vind je overigens de uitleg van Palm zelf.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt en anders vraag je maar weer raak.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 januari 2009, 20:05
paton paton is offline
Junior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 24 december 2008
Berichten: 6
Veel plezier, zei Peter. Nou ik heb met rooie oortjes gezeten. Maar...Total Commander staat er op en op de Tungsten E staan "filepc2pda" en FileProg. En dat werkt! Op mijn desktop stond al (van mijn Z22) Splash Photo op. Op mijn Z22 stond ook het icoontje in het beeldscherm. In mijn Tungsten staat dat icoontje dus niet en hij meldt ook steeds dat er geen programma op staat om de foto's weer te kunnen geven. Ik heb Splash Photo nu van mijn desktop afgehaald en opnieuw geinstalleerd, in de hoop dat er nu ook een programma'tje voor de Tungsten meekomt. Maar nee. Weer niks. Ik heb Splash Photo doorgekeken of er ergens een PRC of PDB- bestandje verstopt zit, maar ook dat heb ik niet kunnen vinden. Tot slot weer een foto via Palm Desktop via het foto-icoontje in die afdeling geplaatst en gesynchroniseerd. Ook niks. Volgens mij ontbreekt gewoon het programma'tje in de handheld en dat kan ik tot nu toe niet vinden.
Maar Peter en Gerrit, ik ben wel opgeschoten, want ik kan nu met de files (zo nodig) schuiven. Weten jullie nog iets?
Zelf blijf ik natuurlijk ook doorzoeken.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 januari 2009, 15:02
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De Photo-applicatie zou toch echt op je Tungsten|E moeten staan. Foto's voor dat programma voeg je toe zoals jij via de Palm Desktop gedaan hebt.

Maar kijk eerst eens of je "Photos" op je palm kunt vinden.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 januari 2009, 22:05
paton paton is offline
Junior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 24 december 2008
Berichten: 6
Dat had ik al gedaan Gerrit. Met Fileprog kon ik dit nakijken. Ik verdenk de vorige eigenaar van het (per ongeluk) verwijderen van het fotoprogramma'tje. En dit moet toch gewoon weer ergens te downloaden zijn? Of moet ik een nieuwe Palm kopen om foto's te kunnen laten zien. Ik heb al uren allerlei sites afgezocht. Misschien moet ik het gewoon eens bij Palm zelf proberen. Bedankt in ieder geval. Dit was mijn eerste vraag op dit forum en ik moet zeggen, het aantal reakties valt me een beetje tegen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 januari 2009, 03:00
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paton Bekijk bericht
Bedankt in ieder geval. Dit was mijn eerste vraag op dit forum en ik moet zeggen, het aantal reakties valt me een beetje tegen.
Euhhmm, de aangereikte oplossingen zijn waarschijnlijk niet toereikend voor je Grxview lite
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 januari 2009, 15:47
paton paton is offline
Junior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 24 december 2008
Berichten: 6
over de kwaliteit heb ik het niet gehad, Hennie, maar over het aantal reakties. Bedankt voor je concrete tip!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 24 januari 2009, 12:36
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paton Bekijk bericht
over de kwaliteit heb ik het niet gehad, Hennie, maar over het aantal reakties. Bedankt voor je concrete tip!
ter informatie voor jouw als beginner.
Ik weet precies waarover je het had. Maar het feit dat jij aangeeft niet tevreden te zijn met het aantal reacties, geeft ook aan dat je niet tevreden bent met de aangedragen oplossingen.
Als je zo'n opmerking plaatst op pocketinfo krijg je gelijk de wind van voren. Je moet je bedenken dat je hier op een forum zit, niet op de PALM helpdesk. Medeforummers helpen jouw vrijwillig en in hun vrije tijd. Een verplichting is er niet.Klagen over het aantal replies is dan niet van toepassing. Daarbij is kwantiteit niet belangrijk.verwachtingen mag je niet hebben.

Citaat:
Lastig probleem hoor. Die Photo-applicatie is normaliter geïnstalleerd in het rom-geheugen. Het programma behoort dus tot de standaardprogramma's die ook na een hard reset bewaard blijven.
Inderdaad kan die applicatie niet uit het ROM verwijderd zijn en moet na een hardreset er gewoon zijn. Tenzij er aan die ROM software-matig gesleuteld is maar daar ga ik niet van uit.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 24 januari 2009, 23:04
paton paton is offline
Junior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 24 december 2008
Berichten: 6
foto's kijken lukt weer.

Gerrit,
Ik ben er uit!! Na zeker twee keer in de afgelopen dagen een harde reset te hebben uitgevoerd stond het fotoprogramma'tje er écht niet op. Ook nog gecheckt met FileProg. Vervolgens, na talloze andere pogingen, heb ik de CD die bij de Tungsten hoort gestart. (Bij eerdere herstelpogingen vroeg de PC steeds om de nieuwere CD die bij de Z22 hoort.) Met de inmiddels opgedane kennis heb ik alle daarop aanwezige foto-programmatuur van de Tungsten-CD gekopieerd naar de Tungsten E. En toen had ik het icoontje (plus programma) er weer op.
Alleen kan ik nog geen foto's laden via Quick Install, waarschijnlijk omdat het geen Splashprogramma is, maar daar kom ik nu ook wel uit. Weer bedankt voor je antwoord en hoop dat jij mijn reakties niet zo zwart hebt geïnterpreteerd.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 januari 2009, 20:45
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Lastig probleem hoor. Die Photo-applicatie is normaliter geïnstalleerd in het rom-geheugen. Het programma behoort dus tot de standaardprogramma's die ook na een hard reset bewaard blijven.
Als het programma echt niet te vinden valt dan kun je inderdaad op zoek gaan naar alternatieve programma's. GrxView Lite lijkt me een goede optie.
Splashphoto zoals je op je Z22 hebt staan kun je in ieder geval niet zomaar op je Tungsten|E krijgen: voor dat programma moet namelijk betaald worden.

Voor wat betreft het tegenvallende aantal reacties: helaas voor jou maakt het gros van de forumgebruikers van een Treo smartphone. Er zijn hier weinig actieve forumdeelnemers met een Tungsten|E. Dat neemt natuurlijk niet weg dat we alles proberen om je te helpen.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 januari 2009, 13:45
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Goed om te horen dat het werkt. Ik interpreteer reacties doorgaans niet zo zwart hoor, dus dat valt mee voor je . Het blijft echter wel een raar probleem. Maargoed, het werkt en daar gaat het om.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023