Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 oktober 2011, 21:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
[Nieuws] TouchPad krijgt update naar webOS 3.0.4

Vanaf vandaag kan iedere TouchPad bezitter een update verwachten naar webOS 3.0.4, een update die al een maandje terug aangekondigd was via HP medewerkers. Grote veranderingen zijn er niet, wel zijn er veel bugs weggewerkt en zou de TouchPad in het algemeen wat vlotter moeten werken en minder momenten 'stilvallen'. Via de automatische software update zal versie 3.0.4. binnenkort op iedere TouchPad verschijnen.

HP/Palm's bedrijfsblog meldt wel een paar nieuwe mogelijkheden voor de TouchPad:
  • Er is een nieuwe camera applicatie, zodat je nu ook foto's kan nemen. Dat kon voorheen enkel met apps van derden.
  • Ook niet-webOS telefoons kunnen gekoppeld worden aan de TouchPad.
  • Ook niet-HP Bluetooth toetsenborden zouden gemakkelijker te koppelen moeten zijn.
  • Er is support voor OGG Vorbis audio.
  • Daarnaast is er ondersteuning voor offline berichten, maar de exacte details en voordelen zijn ons nog niet duidelijk. Vermoedelijk kan de TouchPad berichten bewaren en pas verzenden zodra er een geschikte verbinding beschikbaar is.

Zie voor een volledig overzicht van wijzigingen een vergelijkbaar artikel op webOSroundup.com. Ontwikkelaars zonder Early Access toegang moeten nog even wachten op hun 3.0.4 Emulator image, die zal pas later verschijnen.

Bron: The Official HP Palm Blog: What's new in webOS 3.0.4?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png 5808-nx0g2yhp00.png‎ (147,1 KB, 2x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 oktober 2011, 21:05
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De Camera app is een leuke bijkomstigheid, maar gezien het eerste resultaat in de bijlage is de ingebouwde camera nou niet echt een fotografisch wonder

De komende dagen maar eens in hoeverre de update de TouchPad daadwerkelijk vlotter maakt. Het was wel nodig namelijk.

EDIT
Gebruik je veel Homebrew applicaties of een aangepaste kernel? Wacht dan even met updaten zodat webOS-Internals eventuele fouten kan ontdekken. (via @webosinternals op Twitter)

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg CIMG0001.jpg‎ (430,6 KB, 6x gelezen)

Laatst gewijzigd door domo; 18 oktober 2011 om 21:53.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 oktober 2011, 23:16
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Het lijkt erop alsof deze update ook de automatische backup heeft gefixed: De app ziet er anders uit en er is nu ook weer een backup gemaakt. Ik hou het de komende dagen even in de gaten..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 oktober 2011, 14:52
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Ben gisteravond de hele avond bezig geweest te proberen deze update te installeren. Kreeg telkens 'Unable to connect. Try again later', ook vanmorgen nog. Hebben jullie daar geen last van gehad?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 oktober 2011, 16:00
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ging prima bij mij, maar ik kan me indenken dat het even druk is geweest.

Heb je een stabiele Wifi verbinding?

Succes, groeten, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 oktober 2011, 16:03
indito indito is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 september 2011
Berichten: 28
Deze update is niet voor de 4G, en volgens mij ook niet voor de 64GB.
Bummer...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 oktober 2011, 16:46
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indito Bekijk bericht
Deze update is niet voor de 4G, en volgens mij ook niet voor de 64GB.
Bummer...
Ik neem aan dat die zeer binnenkort wel komt. Kunnen wij beta-testen

Zover ik het nu kan beoordelen lijkt de TouchPad inderdaad wat minder momenten te hangen en het lijkt allemaal wat vlotter (maar misschien zijn het gewoon de animaties en overgangen die versneld zijn). Er zijn wel wat instellingen en dergelijke gereset, bijvoorbeeld in de WordPress app begon ik weer vanaf nul. En vanochtend kwam er een melding over een bijna lege batterij terwijl deze nagenoeg vol was Maar verder is het positief.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 oktober 2011, 19:10
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Een ramp! Bij thuiskomst weer geprobeerd te downloaden, kreeg weer na vijf minuten downloaden 'Unable to connect'. Heb toen een reset geprobeerd. Na de rest weer de Updater opgestart en toen stond er 'Update gedownload' en een knop 'Install now'. Ik heb op de knop gedrukt en toen werd begonnen met installeren. Dat ging allemaal goed, er werd daarna een herstart gedaan. Toen kwam de updater weer in beeld met de melding 'System update was successfully installed', met daaronder de knop 'Done'. Tot dan leek alles goed, alleen reageert de TochPad op geen enkele input meer! Het touchscreen reageert niet meer, ik kan nergens meer op drukken of vegen. De knop onderaan het scherm doet niets, de aan/uit knop niet en de volume lijkt ook niets te doen. Terwijl WebOS wel draait. Als ik hem op de Touchstone leg, zegt hij 'Charging'. Ik zie zelfs een notificatie als er een email binnenkomt. Maar verder kan ik er niets mee, het is een brick geworden!

Heeft iemand nog een suggestie wat ik kan doen?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 oktober 2011, 20:54
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Ik ben wat wezen lezen op het forum van PreCentral. Daardoor lukt het me nu op de Touchpad te herstarten via de Power en home knop ingedrukt te houden. Dan start WebOs weer op met de normale desktop. Alleen nog steeds geen enkele reactie van het Touchscreen. Ik heb gelezen over WebOs Doctor, waarmee je WebOS opnieuw kan installeren via een PC. Daar hebben ze het alleen steeds over dat je Touch pad in 'recovery mode' moet staan. Maar omdat ik niets kan aansturen, lukt het met niet. Ook de de beschreven methode van Volume up ingedrukt houden bij opstarten levert geen recovery mode mode. Als ik de TouchPad in de USB poort stop, krijg ik op m'n scherm het window met de keuzes 'USB Drive' en 'Close'. Op het WebOS Doctor scherm blijft de 'Next' knop grijs, hij herkent de TouchPad niet. Ik vermoed dat dit komt omdat hij niet in recovery mode staat. Ik kom dus niet verder. Iemand nog advies?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 oktober 2011, 21:23
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hoi Gespy,

Dit al geprobeerd?

Citaat:
Voor WebOS 3.x (Tablet) apparaten werkt dat als volgt:

Als je Tablet gecrashed/hangt (frozen) dan moet je het volgende doen.
1. Houd de Power knop ingedrukt
2. Druk 10 keer op de Center knop
3. Het scherm zal zwart worden, houd de power knop vast!
4. Druk nu ook de Volume omhoog knop ingedrukt totdat je onderstaande logo krijgt te zien.
Tutorial WebOS Doctor
En dan kun je HIER de WebOSDoctor versie vinden die je nodig hebt.
__________________
Life is sweet...!

Laatst gewijzigd door rx_shorty; 19 oktober 2011 om 21:34.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 oktober 2011, 23:54
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Jij bent mijn held rx_shorty , hierdoor kwam de Touchpad inderdaad in recovery mode. Toen kwam ik wel met WebOS Doctor verder en nu doet hij het weer .
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 oktober 2011, 00:02
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
LOL.
Het zat er al ingebakken hoor

Goed te horen dat het gelukt is!
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 20 oktober 2011, 14:26
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Bij mij is de update gisteren netjes binnen gelopen.

'k Zit nu wel terug op 1.188GHz ipv overclocked op 1.5GHz, maar al bij al maken de verbeteringen in 3.0.4 dat het verlies aan snelheid niet echt opvalt.

Afwachten nu op de aangepaste versie van UberKernel om terug naar 1.5GHz te gaan. Mis vooral de UberCalendar patch...

Heb volgens de raadgevingen niets verwijderd uit preware, zodat deze relevante updates telkens zal installeren als ze er zijn. Alle nu inactieve patches zouden zo geleidelijk aan automatisch opnieuw worden geactiveerd.

De Camera App... Die is vooral grappig! Geen "fatsoenlijke" foto's mee te maken idd, maar ook de polaroid was ooit een populaire manier van fotograferen terwijl er technisch veel beter en goedkoper bestond. De ondermaatse beelden die eruit komen nodigen op z'n minst uit tot creativiteit!!

Wim
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.

Laatst gewijzigd door ishpuini; 20 oktober 2011 om 16:08.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 november 2011, 10:30
indito indito is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 september 2011
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Ik neem aan dat die zeer binnenkort wel komt. Kunnen wij beta-testen
TouchPad 4G binnen en nog geen 304. Huidige Doctor geeft profielproblemen: 9.9.9.
Het probleem is bekend, er wordt aan gewerkt, en het schijnt dat er voor de 4G's gewoon een OTA komt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023