Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 april 2012, 18:30
Bratatat Bratatat is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 14 september 2008
Berichten: 27
PIM applicaties WebOS

Hoe goed zijn de PIM apps voor webos? Ik weet dat het niet te vergelijken is met Palm OS
Hoe is de task list app?
Ik gebruikte tot vanochtend een Nokia N900 maar die accu laadt niet meer op. Dus wil ik me een HP Veer aanschaffen (of mischien toch een Pre 3). De Veer is te krijgen voor E100 bij Amazon.

Of wil er iemand van zijz veer/Pre 2/ Pre 3 af?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 april 2012, 20:23
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hallo,

Zelf gebruik en de normale applicaties die syncen met een exchange server.
Deze synct mijn agenda/tasks/email/contacts zonder problemen.

Nu kun je dit ook doen met een Gmail account

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 april 2012, 22:48
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De tasks applicatie is vrij simpel, qua functionaliteit goed te vergelijken met de PalmOS tegenhanger. Je kan taken verdelen in categorieën, importantie en korte notities aangevenen een waarschuwing laten geven op een bepaalde datum. Maar het nadeel is dat de info uit deze applicatie niet gesychroniseerd wordt met een externe bron (zoals bijvoorbeeld een Exchange server). Dus daar zit een risico bij problemen.

De kalender werkt wat omslachtiger dan de PalmOS variant, maar dat geldt eigenlijk voor alle moderne besturingssystemen. Het handige is als je een Google en/of Facebook en/of Exchange account gebruikt dat de contactenlijsten en kalenderitems gesynchroniseerd worden.

Je kan in ieder geval eens een "te koop gevraagd" discussie aanmaken en zien of iemand zijn of haar toestel van de hand wil doen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 april 2012, 00:22
Bratatat Bratatat is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 14 september 2008
Berichten: 27
En zijn er goede task en agenda applicaties beschikbaar in de app store?

Als ik een tweedehands amerikaanse AT&T HP veer bestel die al is geactiveerd met amerikaanse app store, kan ik die hier gebruiken met nederlandse creditcard?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 april 2012, 12:41
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
PIM - tasks

De PIM in webOS is prima vergeleken met de andere OSen. Agenda, mail, contacten EN TAKEN (tasks) synchroniseren met Exchange. Ik gebruik ze iedere dag. Heb een Pre2 van mijzelf en een Galaxy Ace (Android) 'van de baas'. Android haalt 't gewoon niet bij webOS. Ja, er zijn veeeeel meer nuttige en leuke apps. Nee, de notificatie, meerdere apps tegelijk, de eenvoud, de voordelen van een actieve community,...

webOS: Technische zeer fraai, commercieel een mislukking. Echt zonde.

Tasks: erg nuttige app die dus wel synct!
Je begint met 'Just type' (wat ook weer typisch iets is van webOS) te typen op het beginscherm en kunt er vervolgens een categorie (moet om te synchen!) aanhangen (doe je dat niet, dan blijft de taak 'lokaal'), een prio, een datum en je aantekeningen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 april 2012, 13:25
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Extra agenda applicaties zijn er waarschijnlijk niet veel (ik heb nooit gezocht), maar omdat de agenda afgesloten is voor gebruik door applicaties van derden zal dat ook minder nut hebben als je dingen wil synchroniseren. Het voordeel is dat een applicatie niet al je agendagegevens ergens naartoe kan sturen (waarover onlangs commotie onstond bij iOS), het nadeel is dat applicaties er niet eens naar kunnen kijken.

Amerikaanse activering in combinatie met een Nederlandse creditcard werkt naar mijn weten niet. Alleen Europese activeringen werken met Europese creditcards.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 april 2012, 17:12
Bratatat Bratatat is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 14 september 2008
Berichten: 27
Dank jullie wel voor de reacties.
Mijn Nokia N900 doet het weer dus is er uitstel van executie. Ik wil nog ff wachten tot de pre 3 rond de E100 zakt om er een aan te schaffen.

Too bad dat na zoveel jaren en met al die vooruitgang op gebied van smartfoons nog steeds de oude Palm OS ongeevenaard is op PIM applicaties.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 april 2012, 19:25
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik denk dat het eerder toont dat de PalmOS filosofie nog altijd standhoudt. De ontwerpers zijn zeer extreem geweest in het verminderen van het aantal stappen dat benodigd is om bepaalde dingen te doen (bv. een afspraak invoeren) en veel weg te laten. Dat maakt de applicatie zowel spartaans als eenvoudig en snel.

Touchschermen zoals die tegenwoordig in zwang zijn bieden daar niet helemaal dezelfde mogelijkheden toe. Je bent beperkt door de minimale afmetingen van knoppen die minstens zo groot moeten zijn als je vingertop, waardoor de informatiedichtheid (hoeveelheid die je in één keer kan tonen) kleiner is dan bij stylus-gebaseerde interactie. Andere optimalisaties dankzij een extern toetsenbord (of Graffiti) zoals het simpelweg beginnen met typen om een afspraak in te voeren werken niet als je eerst een virtueel toetsenbord op moet roepen. Helaas heeft webOS dat laatste evenmin ondanks de aanwezigheid van een fysiek toetsenbord.

Die nadelen maken meer mogelijkheden ook lastiger voor nieuwe systemen, want de extra informatie en interactie is moeilijker aan te bieden. Vaak wordt dat dus opgelost door meer schermen, zoals het aanpassen van de tijd van een afspraak in webOS. Op die manier wint PalmOS het qua aantal handelen dus nog met gemak, het kan immers niet of nauwelijks korter. Alleen met spraak- of tekstherkenning is daar aan te ontsnappen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 april 2012, 00:38
Bratatat Bratatat is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 14 september 2008
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Ik denk dat het eerder toont dat de PalmOS filosofie nog altijd standhoudt. De ontwerpers zijn zeer extreem geweest in het verminderen van het aantal stappen dat benodigd is om bepaalde dingen te doen (bv. een afspraak invoeren) en veel weg te laten. Dat maakt de applicatie zowel spartaans als eenvoudig en snel.
Ben ik mee ens. Wat ik bedoelde is dat er niemand is die dezelfde filosofie probeert toe te passen. Bijvoorbeeld bij iOS is het belangerijker dat de knoppen altijd zoveel mogelijk op dezelfde plek zitten dan dat er de kortste route wordt gebruikt voor bepaalde taken.

Trouwens, is het aan te raden om een Pre 2 te kopen? Of is de hardere daarvan echt te slecht/oud?
De Pre 3 vind ik net iets te groot en Veer moet je altijd zo'n dongle meenemen als je hem wil opladen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 april 2012, 11:36
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Pre 2 is zeker wel vlot genoeg hoor.
De Veer dongle? Mijn vriendin heeft een Veer en daar zit gewoon een usbkabeltje bij met oplader hoor
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 24 april 2012, 19:11
Bratatat Bratatat is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 14 september 2008
Berichten: 27
Mijn N900 usb stukje heeft het uiteindelijk toch begeven. Ik heb nu een Pre 3 besteld bij Amazon.co.uk die hopelijk eind deze week aankomt. Gebruik momenteel een Treo 650 uit 2005. Jammer dat imap Gmail er niet op werkt.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 24 april 2012, 23:17
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bratatat Bekijk bericht
Mijn N900 usb stukje heeft het uiteindelijk toch begeven. Ik heb nu een Pre 3 besteld bij Amazon.co.uk die hopelijk eind deze week aankomt. Gebruik momenteel een Treo 650 uit 2005. Jammer dat imap Gmail er niet op werkt.
Denk wel even aan het activeren van webOS. Activeren met een Nederlandse SIM-kaart betekent dat je geen toegang hebt tot betaalde applicaties. Ik dacht dat daar een tutorial voor was ergens op het forum, maar ik kan 'm niet 1,2,3 vinden... In ieder geval, als je wilt activeren: zoek eerst even goed. Je kan dit doen door de activatie niet via je telefoonverbinding te doen, maar in eerste instantie via WiFi i.c.m. het programma Impostah (welke los op je toestel geinstalleerd moet worden).
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 april 2012, 23:55
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Wat domo aangeeft.

Kijk HIER voordat je de simkaart er uberhaupt in doet .
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 01 mei 2012, 23:28
Bratatat Bratatat is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 14 september 2008
Berichten: 27
Bedankt voor de tips. Ik heb vandaag de Pre 3 binnen gekregen. Ik heb percies gedaan als in de link (http://www.palmclub.nl/forums/smartp...w-toestel.html) bechreven. Mijn http://palm.com/palmprofile geeft ook aan country= UK. Maar toch als ik op mijn Pre 3 naar app catalog ga laaat hij de prijzen in $ zien en kan ik geen nederalndse Credit card gebruiken. En als ik in Impostah naar activation ga dan laat hij daar US zien bij country van Catalog Settings.
Ik heb hem nog niet met sim erin aangezet. Wel op wifi geweest.
Wat doe ik hier fout?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 01 mei 2012, 23:54
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Vreemd.
Is het wel een splinter nieuwe?
Als hij ooit eens is aangeweest kun je het niet meer aanpassen...
Met citaat reageren
  #16  
Oud 01 mei 2012, 23:56
Bratatat Bratatat is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 14 september 2008
Berichten: 27
Ja de stickers zaten nog op de doos. Nog gesealed dus. Via Amazon gekocht van een 3rd party aanbieder.

Is het nog te zetten naar UK? Want profile op palm website geeft gewoon UK aan.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 02 mei 2012, 10:49
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Na de activatieprocedure moet je de Pre3 helemaal resetten en opnieuw activeren met je eerdere accountgegevens. Dan pas zal alles goed werken. Ik weet niet of je huidige problemen daar een gevolg van zijn, maar het zou kunnen.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 02 mei 2012, 11:30
Bratatat Bratatat is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 14 september 2008
Berichten: 27
Hmm, ik zal het proberen als ik straks thuis ben. Maar ik vind hem toch regelmatig een beetje traag, blijft een beetje hangen zonder feedback te geve en moet je meerdere keren scherm aanraken. Hebben jullie dat ook?
Ik denk er toch over dat ik hem mischien toch terug ga sturen.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 02 mei 2012, 11:37
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Misschien ten overvloede: Ik gebruik PocketMirror voor het synchroniseren van mijn prive Outlook agenda, contactpersonen, taken en notities met mijn Pre3. De app is te vinden in de catalog van je toestel en je mag het 7 dagen gratis uitproberen. De desktop component kun je downloaden van de site van Chapura. Registratie kost $39,95. PocketMirror ondersteunt tot en met Outlook 2010 32-bits versie. Bij mij werkt dat goed.
Palm Pre Outlook Sync Solution - PocketMirror Standard by Chapura
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 02 mei 2012 om 11:44.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 02 mei 2012, 13:39
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bratatat Bekijk bericht
Hmm, ik zal het proberen als ik straks thuis ben. Maar ik vind hem toch regelmatig een beetje traag, blijft een beetje hangen zonder feedback te geve en moet je meerdere keren scherm aanraken. Hebben jullie dat ook?
Ik denk er toch over dat ik hem mischien toch terug ga sturen.
Je kan even kijken of de updates naar webOS 2.2.4 verbetering brengen, al is dat niet heel veel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
pim, pre 3, veer, webos


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023