Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 september 2011, 13:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
[Nieuws] Ook Facebook genoemd in webOS geruchtenmolen

Voor wie nog niet genoeg heeft van de webOS transfergeruchten is er nu een nieuwe ronde met een nieuwe kandidaat: Facebook. Dat stelt Peter Misek, analist bij Jefferies & Co. Hij meent dat webOS een goede kandidaat is voor Facebook om zelf de markt te betreden met toestellen. Momenteel werkt Facebook samen met HTC en is er in de vorm van de HTC ChaCha een toestel dat inderdaad meer integratie biedt met het sociale netwerk. De analist meent echter dat Facebook zo een kans heeft meer op eigen benen te staan te midden van Apple, Google, Microsoft en Amazon.

Al eerder maakte BusinessInsider gewag van argumenten voor de verkoop van webOS aan Facebook en alles lijkt te draaien om het argument dat Facebook inderdaad meer controle wil en prominenter aanwezig wil zijn. Dat lijkt vooral een aanname en het overnemen en ontwikkelen van een compleet besturingssysteem is een enorme stap voor iets wat ook op andere manieren bereikt kan worden (bijvoorbeeld door erover te onderhandelen). Kortom, op naar de volgende kandidaat...

Bron: Facebook Should Buy WebOS from HP: Analyst - Desktops and Notebooks - News & Reviews - eWeek.com
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png 5774-36rl74go0g.png‎ (39,6 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 september 2011, 13:10
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Olé! 't Wordt hoe langer hoe inventiever met die geruchten. Nog een beetje gekker en 't zal mss waar blijken?

Och, zolang ze over webOS blijven speculeren blijft het in het nieuws en is er hoop dat één of andere benevolente mecenas er z'n oog op laat vallen en de boel redt!

Wim
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 september 2011, 13:20
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ik had het vanmorgen ook al gelezen op Precentral..
Eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels bij FB, gezien de manier waarop ze soms met privacy omgaan. Ik zie webOS liever bij een wat zakelijker partij terechtkomen. Blijkbaar wil HP snel van webOS af en dat geeft te denken. Wellicht zijn de TouchPad en de Pré3 ook de laatste apparaten met webOS en is het straks helemaal over en uit.. Of ben ik nu te negatief?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 september 2011, 13:43
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
FacePalm
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 september 2011, 14:06
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
@Roel

HP houdt zich vrij eigenlijk vrij stil. Ik heb nog wel iets gevonden dat ik morgen wel even plaats (dan spreid ik het een beetje), maar het blijft afwachten of er nog partij komt. Er lijkt geen partij écht geïnteresseerd te zijn, hoewel ook HP zelf anderhalf jaar terug een verrassende koper was.

Wat betreft Facebook en privacy: tja, elke beweging die een dergelijk bedrijf maakt raakt aan privacy. Hun business is de gebruikers helpen hun persoonlijke beslommeringen zo goed mogelijk te verspreiden. Alles wat ze doen om dat te beperken raakt aan de inkomstenbron dus is het roedelopen. En volgens mij heeft Facebook relatief minder lekken dan andere bedrijven voor zover het niet per definitie één groot lek is
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 september 2011, 14:15
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Bijzonder gerucht inderdaad...
Veel meer zinnigs kan er ik er niet over melden.
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023