Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 maart 2010, 15:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Nieuws] Palm's nieuwe kwartaalcijfers laten geen verbetering zien

Het wil nog niet helemaal vlotten met Palm. Tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers gisteren, moest CEO Jon Rubinstein melden dat de toestellen van Palm niet goed verkocht worden, en dat er een grote voorraad was opgebouwd.

Verkopen bij zowel Sprint als Verizon zijn erg tegengevallen. Er zijn ongeveer 900 duizend smartphones naar de operators verscheept, maar daarvan zijn er slechts 400 duizend verkocht. Vandaar dat Palm nu voornamelijk daar met erg veel voorraad onverkochte Palm Pre- en Pixi-toestellen zit.

Voor het komende kwartaal zegt Palm de mobiele operators te helpen om de voorraad er doorheen te helpen.

Van een potentiele overname wil Jon Rubinstein niets weten, alhoewel hij wel gezegd heeft dat als er een goed bod komt, ze als publiek bedrijf verplicht zijn om het bod onder ogen te zien. Analisten zijn het erover eens dat Palm een zeer moeilijke tijd tegemoet gaat, en denken ook dat het misschien te laat is om het bedrijf nog te redden.

Het aandeel Palm is 20% gekelderd naar $4.60.

Bron: On the Call: Palm CEO Jon Rubinstein - ABC News
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5645-lzw87t0bkd.jpg‎ (82,5 KB, 0x gelezen)

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 19 maart 2010 om 16:50.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 maart 2010, 15:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik zie eigenlijk niet meer in wat er moet gebeuren om dit goed te laten komen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 maart 2010, 16:44
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Is er ni IE-MAND, maar dan ook IE-MAND die zich nog VER-BAAST over deze berichten ??
Ziet PAlm Inc. nu zelf niet wat ze in hun hand hebben ??
Zien ze nu echt niet wat er aan de hand is, versus (en ik citeer Steve J.) "and all this, right in the palm of your hand"...

Misschien moeten de toplui van Palm Inc. eens bij een handlezer gaan..., kijken wat hun handlijnen nog te vertellen hebben...

Het is bedroevend iemand steeds weer opnieuw de verkeerde beslissingen zien te nemen... maar gelukkig heb ik geen bloedband met deze mensen...

Ik wens ze het allerbeste voor de tijd die ze zichzelf nog geven !
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 maart 2010, 17:26
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
Het is zo ontzettend makkelijk hè, klagen op een bedrijf met 'n grote naam... In de VS gaat dat altijd makkelijk, maar blijkbaar is dat ook naar Nederland overgewaaid. Bah. Met Super de Boer gebeurde precies hetzelfde.
Palm draait winst dit kwartaal, met een marge van 13%. D'r komt meer geld binnen dan er uit gaat. Winst. Dat is volgens mij nog steeds geen dagelijkse gang van zaken bij Palm. Met andere woorden: met WebOS hebben zij een stijgende lijn te pakken. En nu gaat die lijn niet hard genoeg? Hou op zeg. Jammer, maar geen man overboord. It aint over 'till the fat lady sings.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 maart 2010, 17:27
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Ik vind het elke keer nog een verrassing dat ze weer een nieuw kwartaal zijn doorgekomen. Eigenlijk had ik al veel eerder vewacht dat ze de brui eraan hadden gegeven. Hoeveel tijd hebben investeerders nog zin om geld in een bodemloze put te gooien? Ik begrijp dat echt niet.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 maart 2010, 17:34
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seven Bekijk bericht
Palm draait winst dit kwartaal, met een marge van 13%. D'r komt meer geld binnen dan er uit gaat. Winst.
Palm is in een jaar tijd de helft van z'n beurswaarde kwijtgeraakt en heeft een nettoverlies van 22 miljoen dollar gerapporteerd. Waar haal jij winst vandaan? Ter vergelijking: Apple heeft marges die rond de 35% liggen en bij de iPhone zelfs rond 50%. Dan komt 13% bij mij nogal mager over. Maar misschien is het een grote verbetering in vergelijking met het verleden.

Toch is de winst die jij hebt geconstateerd nog steeds niet te rijmen met de verliescijfers van $22 miljoen die ik in alle berichtgeving zie staan.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 maart 2010, 19:09
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
Gonny: Die winst haal ik uit een van de bronnen: http://www.treocentral.com/content/Stories/2706-1.htm

Citaat:
Palm reported the company's Q3 FY2010 results after the close of market on Thursday. For the period ending Feb. 26, 2010, the total revenues on a GAAP basis were $349.9 million. Gross profit and gross margin on a GAAP basis were $47.0 million and 13.4 percent, respectively.
Dat betekent dat dit kwartaal winstgevend was, of lees ik het nu verkeerd? Maar als je deze cijfers vergelijkt met vorig jaar, en het jaar daarvoor, dan zijn ze beter? Of niet? ik heb ze niet nagezocht namelijk.
Marge komt met bulk, voor bulk heeft Palm geen tijd gehad. Grote hopen verkopen kan je namelijk op 3 manieren doen: goedkoop zijn, naam hebben of naam opbouwen door kwaliteit. Naam heeft Palm niet meer, en met goedkoop kunnen ze zich niet onderscheiden van HTC. Naam opbouwen is dus wat Palm poogt, maar dat kost een hoop tijd. Kwaliteits-software leveren, naar de gebruikers luisteren (zie de features die telkens bij worden gemaakt), stukje design. Jammer van de bouwkwaliteit van de Pre dus (alhoewel dat ongetwijfeld ook overdreven wordt).
Vind je t erg als ik daarom positief ben? Gewoon, omdat ik weet dat het team aan ontwerpers en ontwikkelaars bij Palm het ontzettend leuk zou vinden als de kei en keiharde inzet gewaardeerd wordt, die zich nu niet vertaalt in verkopen, maar IMHO wel in de kwaliteit. Ik zou ze nog steeds in verkopen steunen als ze in de Benelux gingen verkopen (stomme topmannen ook).
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 maart 2010, 19:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Dat betekent dat dit kwartaal winstgevend was, of lees ik het nu verkeerd?
Um, je weet dat er nog kosten afgetrokken moeten worden van een *bruto* winst? Na aftrek van de kosten heeft Palm 18 miljoen dollar *verlies* gemaakt. Dit is de heel veelste kwartaal met verlies voor Palm, en het probleem is dat de bodem van de schatkist in zicht komt. En nogal snel ook.

In de ontwikkelfase van WebOS en de Pre was verlies ingecalculeerd. Er had nu allang winst moeten zijn. Dit is heel, heel slecht nieuws voor Palm.

Voor het volgende kwartaal is het nieuws ook slecht: doordat Palm met zoveel voorraad zit, verwacht men dat de omzet halveert naar 150 miljoen dollar, en er dus nog veel meer verlies gemaakt wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seven Bekijk bericht
Gewoon, omdat ik weet dat het team aan ontwerpers en ontwikkelaars bij Palm het ontzettend leuk zou vinden als de kei en keiharde inzet gewaardeerd wordt, die zich nu niet vertaalt in verkopen, maar IMHO wel in de kwaliteit.
Het is een tikje raar om te denken dat een bedrijf kan overleven met alleen sympathie van een enkeling. Palm moet gaan verkopen, anders gaat het de pijp uit.

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 19 maart 2010 om 19:37.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 maart 2010, 21:47
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Bij Gizmodo zeiden ze ook: "Palm's got great guns, they just don't have any ammo." Het is prachtig allemaal, maar de keuze om het allemaal in je eentje te gaan doen, was misschien toch niet zo slim. Palm had misschien beter de strategie van Google kunnen kiezen: dat prachtige webOS beschikbaar stellen aan toestelfabrikanten, zoals ze ook bij PalmOS deden. Dan hadden bedrijven als Samsung misschien eerder voor webOS dan voor Android gekozen.

Tja, ik vind het heel jammer. In Nederland zitten we al een jaar of 5 op de nieuwe doorbraak te wachten. Het is mooi dat mensen zoals Seven nog steeds hoop houden. Maar het is gewoon niet realistisch. Natuurlijk gun ik Palm ook de comeback en beloning voor het harde werken. Maar ik zie het gewoon niet meer gebeuren.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 maart 2010, 21:53
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Gadgetblog Gizmodo oppert (in een opiniestuk) nu dat Google eens zou moeten zoeken in hun ruime schatkist, omdat Palm een mooie aanvulling zou zijn voor hen.

Waarom? Palm heeft een mooi OS, een aardig ontwerpteam, etc. Dat maakt Google minder afhankelijk van HTC. Tevens heeft Palm een uitgebreid patentportfolio waarmee het voor Google (en zeker HTC) veel eenvoudiger wordt om Apple van zich af te houden. Die zijn tamelijk agressief in het verdedigen van hun vermeende patenten en tegenover Palm kunnen ze weinig, omdat die sterker staan dan wie ook in de smartphone wereld. Juridisch bekeken dan, financieel is het natuurlijk huilen. Palm lijkt te laat aan z'n wederopstanding begonnen...

Ah, Gonny was net eerder. Helemaal eens.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 maart 2010, 23:09
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Ik snap niet dat Palm nog bestaat. Erg jammer, dat zo'n bedrijf zichzelf kapot laat gaan...
Waar blijft die beloofde WebOs-lijn? Ze teren nog steeds op dat ene toestel Palm Pre, dat je niet eens overal kunt kopen en inmiddels al achterhaald is.
Met zo'n nieuw OS moeten ze zien te scoren. De hele markt bedienen met een reeks apparaten. En niet eerst de kat uit de boom kijken met 1 apparaat.
Ze denken blijkbaar dat ze Apple zijn, die met de iPhone de hele wereld wist te veroveren.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 maart 2010, 08:51
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
@Seven: indien Palm enkel nog "naam opbouwen" overblijft... dan kunnen ze nu misschien asap, met die vermeende winst, de weinige gelukkige "gebruikers van een PalmPre" betalen om positieve ervaringen, reviews en allerhande uitgebreid te rapporteren en uit te smeren over het internet ....! Ik kijk er naar uit... Maar blijkbaar zijn er zo weinig gebruikers, laat staan gelukkige gebruikers, dat diens positief gekrijs verstomd en verloren gaat in dat positief massa-geschreeuw van een wereld andere OS-gebruikers...
Weet je wat: laat onze alle positieve internet info die we bij mekaar kunnen googlen, nogmaals op het internet gooien in een groter lettertype... da's potverdorie en minimum input met een maximale kans op resultaat... en om het geheel 'echtig' te laten overkomen, plak er een updated datum op.... We leven toch in een virtuele wereld met als-dan-indien toestellen die uberhaupt-ongelooflijk-vanzelfsprekend beter zijn dan de anderen...
Met citaat reageren
  #13  
Oud 20 maart 2010, 12:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
http://www.engadget.com/2010/03/19/p...urvival-guide/

Engadget heeft een 'survival guide' geschreven voor Palm. Twee jaar geleden hadden ze ook al zoiets voor dit bedrijf.

Gek dat iedereen wil dat Palm slaagt, maar dat Palm bij de uitvoering van hun eigen ideeën altijd struikelt.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 20 maart 2010, 13:46
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
Okee helder, d'r moeten nog steeds kosten af. Ik dacht dat GAAP juist stond voor iets dat lijkt op netto. Wat er gebeurt is dus een typisch voorbeeld van geweldig product, matige martketing en management. 't hoort er allemaal bij, maar ik ben persoonlijk nogal gevoelig voor juist een goed product.
@Palmcool: Ze zijn al bezig met investeren in marketing, dat is precies wat ze hebben aangekondigd. Hoe ze dat doen, nog geen idee. Maar ik zie vaak genoeg positieve Pre testemonies langskomen in de tracker hier op PalmClub. Positief geluid gaat altijd verloren, klagen is makkelijker en trekt meer aandacht.
Ik bedoel, kijk eens naar de kritiek op het product. Op het begin was het "wehwehweh, geen games!". Komen er games "wehwehweh, geen Flash". Wordt flash aangekondigd "boehoe, geen videorecording". Wordt videorecording toegevoegd, is het weer "baaaaaah... nog steeds geen Flash". Dan doe je het toch ook nooit meer goed? Dat maakt alleen dat ik met name het VS volk een stel huilies vindt .
Ik ben nog steeds overtuigd van het product. Natuurlijk geloof ik niet dat "mijn sympathie" het bedrijf red, maar het is zo makkelijk te klagen dat ik met liefde een tegengeluidje neerzet een keertje (okee, twee keertjes). De reden dat ik de vergelijking met SdB trok was omdat ik daar zelf middenin heb gezeten. Er was spirit om het beter te maken, ookal waren er zoveel mensen aan het huilen dat de tent duurder was. De schatkist was allang leeg, maar het product an sich was in orde, en er was de wil om er nog meer van te maken. Elke cent die kon worden bespaart op inkoop werd terugberekend in de prijzen in de winkel. Zij waren er uiteindelijk ook gekomen, verlies omgedraaid tot winst. Met tijd en wellicht betere marketing was het echt een goedlopende club geworden. Palm bevind zich volgens mij in dezelfde situatie, en aan het product kan je zien dat ze er zin in hebben. Misschien komt de "Jumbo" Google wel langs om de tent over te nemen, misschien heeft HTC wel interesse in een echt eigen OS. Ik zie het wel. Maar ik heb geen zin om negatief te zijn... nog niet.
__________________
M105 -> Zire 72 -> Treo 650 -> Treo 650 -> Pre -> Pre3
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 maart 2010, 14:56
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
maar ik ben persoonlijk nogal gevoelig voor juist een goed product.
Of ben je gevoelig voor de Palmpjes die je in het verleden hebt gehad?

Want hoe bevalt jouw Pre?

Citaat:
Maar ik zie vaak genoeg positieve Pre testemonies langskomen in de tracker hier op PalmClub.
Die haalt de headlines van een paar Palm fansites af. En nogmaals: het gaat om de verkoopaantallen van Palm, niet wat men op Palm fansites schrijft. De verkoopaantallen vallen zwaar tegen.

Het gaat om hoeveel toestellen Palm aan de man kan brengen, niet wat een paar fansites schrijven.

Citaat:
en aan het product kan je zien dat ze er zin in hebben.
Mja, ik weet niet hoe ver je met 'zin' komt in de moderne bedrijfskunde.

Nogmaals: jij mag helemaal fan van het product zijn, maar als verder niet genoeg mensen dat zijn, is het bedrijf niet levensvatbaar helaas. Dan is het ook geen kwestie van dat 'andere mensen teveel zeuren' of dat 'andere mensen er niks van begrijpen', maar dan heeft Palm zelf gefaald in hun strategische werkwijze binnen het totaalpakket (eigen kracht / zwaktes, externe kansen / valkuilen).

Trouwens, je Super de Boer is door mismanagement bijna ook over de kop gegaan, en is overgenomen door Jumbo. Je mag de huidige situatie van Palm vergelijken met Super de Boer ná de massieve reorganisatie, maar dan zonder hernieuwde winstgevendheid. Zó erg is de situatie momenteel.

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 20 maart 2010 om 15:19.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 20 maart 2010, 15:59
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
@Seven: ik gun je die energie om geen "zin te hebben negatief te zijn"..
Ik had bovendien echter een heel slechte wake-up call...
@Gazpacho: jij maakt een punt ! gek dat iedereen wil dat Palm slaagt... da's zowat de enige positieve en CON-CRETE vaststelling waar niemand om heen kan ! Zou dit LIEFDE zijn ? En jouw reaktie op "dat ze er zin in hebben", ook daar maak je een punt... Ik werk in de toeristische sector, wij hebben massa's ideeën, goede ideeën... maar als de klant niet volgen wil... en wij maar zouden blijven zeuren dat de mensen er niks van begrijpen, dan zouden we inderdaad slecht bezig zijn... Bijsturen is de boodschap voor een klant die koning is !
Met citaat reageren
  #17  
Oud 20 maart 2010, 16:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Palmcool, daar heb ik in het dagelijks leven ook veel moeite mee inderdaad. Iedereen wel denk ik. Boordevol goede ideeën, maar niemand die je begrijpt.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 22 maart 2010, 12:10
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Webwereld:Palm in vrije val

En vandaag ook op Webwereld: Smartphonemaker Palm verkeert in vrije val.

Nu nog een Pré kopen en dan binnenkort het einde van Palm meemaken?

En dan? Overname door??? Toekomst WebOS en WebOS programma's?

__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #19  
Oud 07 april 2010, 23:27
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Angry PALM grootste stijger op Wallstreet!!

Het lijkt positief nieuws......, maar is dit niet het begin van het einde?

Citaat van een bank na sluiting van Wallstreet op 7-4-2010:

Op de Nasdaq was Palm de uitblinker. De fabrikant van smartphones maakte een sprong van 19,7 procent tot 4,62 dollar. Beleggers speculeerden dat Palm een overnamekandidaat is. Veel andere opties resten er volgens kenners niet meer voor het bedrijf: het is dat of failliet gaan. Palm maakte enkele weken geleden nog donkerrode jaarresultaten bekend, die twee analisten zo afschrikten dat ze hun koersdoel op nul dollar zetten. Het aandeel wordt nu toch opnieuw opgepikt, in de hoop dat er een technologiereus het noodlijdende bedrijf wil inlijven.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 08 april 2010, 00:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Haha, ja, Lenovo als koper.... mmm
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023