Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 december 2006, 10:00
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
[Software] CrashPro 2.26 met support voor de Treo 680

Van CrashPro, het programma dat ooit begon als hack voor OS4-PDA's, is een nieuwe versie verschenen: CrashPro 2.26. De laatste versie biedt ook ondersteuning voor de Treo 680.

Normaal zie je niks terug van CrashPro, tenzij je PalmOS-pda ineens crasht. In plaats van een lelijke foutmelding, krijg je als je CrashPro geinstalleerd hebt een (grafische) melding naar keuze en reset de pda zich na de door jou ingestelde tijd automatisch.

Citaat:
Even PalmOS applications sometimes crash. Most annoyingly the on-screen reset button often does not work, requiring you to take your device out of its case and perform a manual soft reset . For some devices you may even find yourself in a frantic search for a paperclip to be able to actually do the reset.
CrashPro 2.26 kost €7,91. Een trial kan worden gedownload bij 79B Media.


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 3372-djokanbere9.gif‎ (2,8 KB, 31x gelezen)

Laatst gewijzigd door Smaus; 22 december 2006 om 11:40.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 december 2006, 16:34
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus Bekijk bericht
Van CrashPro, het programma dat ooit begon als hack voor OS4-PDA's, is een nieuwe versie verschenen: CrashPro 2.26. De laatste versie biedt ook ondersteuning voor de Treo 680.

bron
Ik heb die duitse heren de volgende vraag gemaild. Zodra ik antwoord krijg zal ik dat ook doorsturen:
Was kan Crash Pro noch ausrichten wenn ein PDA sich in einem zg 'Dauer Reset Loop' befindet, wobei zb ein Palm T|X in einen Zustand continuierlich andauerenden Soft Reset gerät
Da ist ja ausser ein Hard Reset jeder Eingriff unmöglich geworden.
Gr, JP
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 december 2006, 17:02
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Ik vrees dat ook Crash Pro daar weinig aan kan betekenen. Het enige wat ik je kan aanraden is om de T|X te laten resetten tot de batterij leeg te laten lopen.

Een andere optie is kijken of je er een Clean Soft Reset uit kan krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmclub
Clean Soft Reset
Bij een clean soft reset wordt de Palm herstart, zonder dat er startup-programma's worden opgestart (bijv. Hackmaster). Op deze manier kunnen Hackmaster en andere programma's in het geheugen veilig worden verwijderd. Voor een clean soft reset dien je de reset-pin en de up-button (op de voorkant) tegelijk in te drukken. Laat de reset-pin hierna los, maar hou de up-button ingedrukt totdat het Palm-logo (of logo van Handspring, Sony, IBM) op het scherm verschijnt. Dan de zaken herstellen die je wil herstellen en tot slot een gewone softreset uitvoeren.
Als die wel werkt kan je daarna eventueel kijken of je bepaalde programma's die het probleem veroorzaken kan verwijderen.

Succes!
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 december 2006, 17:14
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Ja, dat heb ik zelf ook precies zo gedaan, en gelukkig had ik een indruk welk programma de veroorzaker was. Dus die kon ik uit de backup halen, voordat ik de eerste hotsync weer uitvoerde.
Maar ja, die Crash Pro: wie weet, kan die zo'n reset -loop doorbreken.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 december 2006, 21:16
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Nou, ik heb antwoord gehad van de duitse 79b media GmbH:
Aangeraden wordt in geval van Reset -loop inderdaad een Warm Reset . Ik betwijfel dat trouwens, omdat een PDA in zo'n geval absoluut niet benaderbaar is. Hij gaat gewoon door met resetten .
Overigens helpt ook niet om de batterij al resettend leeg te laten lopen. Als je die daarna weer oplaadt en weer opstart gaat de Reset-loop gewoon weer door.
En daarna rest dus alleen nog maar de Hard Reset. En zelfs dan moet je nog je best doen..
Kortom een heel vervelende ervaring.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023