Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2001, 14:25
mdijkens mdijkens is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 21 mei 2001
Berichten: 43
Ik zat de forums van http://www.palmblvd.com/boards/Palm-m505/ door te bladeren en kom heel veel berichten tegen over 'foute' m505's;
- er schijnt meer of minder stof onder het lcd te zitten wat irritant kan zijn.
- er schijnen modellen in Hongarije en USA geproduceert te worden met kennelijke kwaliteitsverschillen en verschil in kontrast. Er wordt zelfs door leveranciers met de stickertjes achterop gerommeld...
- 'dode pixels' een bekend verschijnsel bij 'oudere' laptops, maar dat zou nu toch niet meer mogen bij 160x160 schermpjes.
- het kleinere 'normale' werk...
Het lijkt dus zaak goed op te letten wat je koopt en de kwaliteit te kontroleren...
Als je een van deze problemen straks hebt, kun je dan altijd Palm een nieuwe laten opsturen? of de leverancier?
Kun je de oude houden tot de nieuwe arriveert of moet je eerst de oude opsturen en ontvang je tijden later een nieuwe terug?
  #2  
Oud 29 mei 2001, 18:24
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Lightbulb

Als je de algemene voorwaarden even doorneemt in het boekje zal je tegen komen dat Palm een 30 dagen DOA garantie biedt aan haar klanten,

Dit betekent dat wanneer je binnen 30 dagen na aankoop van je Palm een Technisch mankement ontdekt (M.U.V het beruchte gebroken schermpje) je je handheld direct bij de leverancier kan / mag en moet omruilen voor een nieuwe.

Veel leveranciers doen hier wel even moeilijk over omdat ze uit eigen voorraad een nieuwe moeten meegeven, daar is niet iedereen even blij mee maar dat mag nooit het probleem van jou als koper zijn dus het lijkt me geen reden om het niet te doen daarbij zeg ik wel vaker:

KOOP NOOIT EEN ONGESEALDE DOOS.
  #3  
Oud 29 mei 2001, 18:43
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Algemene voorwaarden

Even een vraag over die "DOA Garantie". is dat nieuw dat, wanneer je Palm binnen 30 dagen stuk gaat, er een nieuwe verstrekt wordt? Mijn vorige Palm, een Vx, ging binnen die termijn stuk. De winkelier kon niets voor mij doen en na veelvuldig telefonisch overleg met Palm bleek dat ik zelf voor de verzending diende te zorgen waarna palm een reparatietermijn kende van minimaal 30 WERKDAGEN (let op...ik praat over januari 2001). De uiteindelijke reparatie (of eigenlijk het leveren van een nieuwe toen bleek dat reparatie niet mogelijk was) duurde bijna 3 maanden!!!
  #4  
Oud 30 mei 2001, 19:21
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Ce,
Wil je mij het SRO nummer even toe mailen ik kan nu wel niets meer doen want wat geschiedt is is eenmaal geschiedt maar ik kan er wel bvoor zorgen dat dit niet meer gebeurt.

De DOA garantie bestaat al sinds het bestaan van Palm / 3com/ en stamt uit de US robotics tijd.
  #5  
Oud 31 mei 2001, 15:53
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Palmpje,

Bedankt voor je aanbod maar het is niet meer nodig. Wat is overigens een SRO nummer?

Ik vraag me wel af hoe je dit zou kunnen voorkomen omdat ik denk dat het met het serviceconcept van Palm te maken heeft. Daartoe kort mijn verhaal.
Binnen 1 maand na aanschaf van mijn Vx (nov. 2000) heb ik voor het eerst gereclameerd vanwege een beroerde graffiti herkenning. Niet wetend wat de werkwijze bij reparatie was heb ik 'm teruggebracht naar de winkelier waar ik 'm gekocht had om 'm daar anderhalve week later weer ongerepareerd op te halen. Conform de regels van Palm dient de klant zelf te zorgen voor reparatienummer, verzending etc. De reparatietermijn bleek, na diverse telefoontjes met Palm, opgelopen te zijn naar 20 werkdagen, exclusief de verzenddagen. Omdat ik mijn Palm bedrijfsmatig inzet (agenda en veel databases), en 'm dus geen maand kon missen heb ik navraag gedaan naar een servicecontract (Met bijbetaling) danwel een vervangend toestel (met bijbetaling). In tegenstelling tot de VS kon Palm Benelux op geen enkele wijze in deze service voorzien en had men slechts begrip voor mijn situatie en frustratie.
De reparatietermijn was inmiddels opgelopen tot 35 WERKDAGEN toen ik, moedeloos geworden, mijn machine een week later ter reparatie wilde opsturen. Dit horend heb ik een PDA van een ander merk gekocht (wel met een fatsoenlijk servicecontract indien dit nodig mocht zijn), want m'n Vx herkende bijna geen graffiti meer. In de tussentijd heb ik op de VS site van Palm mijn beklag gedaan over het wel zeer forse verschil in "service" tussen de VS en Europa.
Na enkele weken kreeg ik n.a.v mijn klacht een mail uit Frankrijk (!!) met de mededeling dat aan mijn klacht gewerkt werd. Dit resulteerde medio maart in het toezenden van een nieuwe Vx (omruilactie middels DHL en Palm Frankrijk).
Deze spiksplinternieuwe machine heb ik direct, zonder 'm eerst zelf te gebruiken, verkocht voor een schappelijke prijs. Ik heb dus een zeer dubbel gevoel over Palm...enerzijds de goede service van Palm Frankrijk anderzijds een diepdroevige "service" voor een 1200 gulden (nov. 2000) kostend product...een "service" die ogenschijnlijk ophoudt “bij de voordeur van de winkel”. Ondanks het feit dat ik in bepaalde opzichten het Palm OS mis vanwege zijn doordachte eenvoud zal ik vooralsnog geen PDA van het merk Palm meer kopen en heb ik 'm, enkel en alleen vanwege het ontbreken van enige vorm van service, afgeraden bij kennissen die een Palm bedrijfsmatig wilden inzetten.
  #6  
Oud 31 mei 2001, 18:15
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Unhappy


Ik blijf het vervelend vinden dat je dit zo heb ervaren,
De normale gang van zaken binnen Palm is dat een unit wleke binnen 30 dagen kapot gaat wordt omgeruild in de winkel zoals ik al eerder vertelde, het is dan ook geen probleem met de service van Palm geloof ik maar eerder bij de winkel waar je hem heb aangeschaft.

Veel te laat maar uiteindelijk heb je een nieuwe gehad dus dat onderstreept wel dat er met de service niets mis is alleen met de communicatie.

Een SRO staat voor Service and Repair Order, wanneer je je Palm in stuurd krijg je een 8 cijferig nummer beginnende met 20...... aan de hand van dit nummer zou ik de case kunnen laten opzoeken en kunnen kijken waar het binnen de organisatie mis is gegaan.

Jammer dat het zo is gegaan.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023