Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 juli 2004, 22:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Aeroplayer 5 Beta

Op de site van Aerodrome is te lezen dat er een nieuwe Aeroplayer versie uit is: Aeroplayer 5 Beta.

Citaat:
New in 5.0B1 (2004-7-7)

Complete rewrite of AeroPlayer for improved audio performance
Large-format skin support for devices like the Zodiac and the Tungsten T3.
Hard key support for Treo 600
Support for Gapless playback
Improved super bass boost mode, with fader control
Persistent playlists
Adjustable low-battery cutoff
Counter toggles between time elapsed and time remaining
Ik gebruik op dit moment de standaard Clie Audio player omdat die op mijn TH55 de minste belasting voor de (centrale) CPU veroorzaakt, en het beste klinkt, maar heb PocketTunes erop laten zitten omdat die wél playlists onthoudt. Aeroplayer 2 (de huidige versie) heb ik eraf gegooid omdat hij een mindere geluidskwaliteit tegen een hogere processorbelasting veroorzaakte dan PocketTunes. Ik heb wel gemerkt dat geluidskwaliteit PDA afhankelijk is - Aeroplayer gaf het beste geluid op mijn oude Tungsten|T.

Enfin...

Ik ben nu een MP3 op Aeroplayer 5 Beta aan het luisteren en ik kan redelijk stellen dat ik onder de indruk ben: het geluid klinkt *veel* beter dan de oude Aeroplayer, de Bass Boost functie *is* inderdaad verbeterd, en de CPU gebruikt ca. 50% minder processorbelasting dan de oude Aeroplayer (gemeten met Speedy) wanneer hij op de achtergrond iets afspeelt.

Aanrader dus!
__________________
FoleoCentral.com
  #2  
Oud 09 juli 2004, 11:03
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ook ik merk de verschillen met de vorige versie. Die vorige versie liep op m'n TT3 al prima, maar tegen hiresplusondersteuning (ok, daar zijn nog maar weinig skins beschikbaar voor) en tegen een volumeregeling die minder grof werkt als je de 5 way navigator gebruikt heb ik geen bezwaar. De bassboost is ook beter instelbaar geworden. En zo zijn er nog wel wat voordeeltjes.
  #3  
Oud 09 juli 2004, 17:33
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De snelheidsverschillen zijn op een Tungsten|E helemaal duidelijk merkbaar. Ik gebruik vaak AvantGo terwijl ik muziek luister en de pagina's laden nu véél sneller.

Alleen een beetje jammer dat m'n nieuwe registratiecode niet werkt... Doménique werd Dom351nique in m'n HotSync naam en dan gaat het mis Ach, ik wacht maar even het antwoord af van de makers. Het zal wel goedkomen.
  #4  
Oud 09 juli 2004, 18:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Heb je hem gekocht dan? Want ik geloof niet dat er een gratis update is. Of heb je zo'n life long abonnement?
__________________
FoleoCentral.com
  #5  
Oud 09 juli 2004, 22:39
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Als je minder dan een jaar geleden geregistreerd hebt krijg je de nieuwe versie cadeau. De oude registratiecode werkt niet, je krijgt een mailtje met de registratiecode voor versie 5.
  #6  
Oud 10 juli 2004, 08:26
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Re: Aeroplayer 5 Beta

[QUOTEEnfin...

Ik ben nu een MP3 op Aeroplayer 5 Beta aan het luisteren en ik kan redelijk stellen dat ik onder de indruk ben: het geluid klinkt *veel* beter dan de oude Aeroplayer, de Bass Boost functie *is* inderdaad verbeterd, en de CPU gebruikt ca. 50% minder processorbelasting dan de oude Aeroplayer (gemeten met Speedy) wanneer hij op de achtergrond iets afspeelt.

Aanrader dus! [/quote]

Karel,
Off Topic, graag iets meer uitleg ivm die meting met Speedy.
hoe heb je dat gedaan?
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



  #7  
Oud 10 juli 2004, 09:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Aeroplayer runnen, background play aanzetten, terug naar de launcher, speedy opstarten, en benchmark uitvoeren terwijl de muziek speelt, Uitkomst daarvan vergelijken met een benchmark zonder MP3 aan.
__________________
FoleoCentral.com
  #8  
Oud 10 juli 2004, 11:04
Fuzzillogic
Guest
 
Berichten: n/a
Heeft iemand enig idee hoe ze nou opeens 50% snellere decoding hebben kunnen maken? Ook voor OGG Vorbis is er zo'n enorme verbetering. Nou is er voor Vorbis wel een aantal decoders die speciaal voor zwakkere CPU's geschikt is, maar lijkt me dat ze zeker voor MP3 al een efficiente decoder hebben gemaakt voor v2.x..

De oudere Tungstens hebben een OMAP CPU met DSP. Als Aerodrome daarvan gebruik heeft kunnen maken, dan zou dat wel wat verklaren. Maar de nieuwere modellen gebruiken (helaas) een XScale, en vziw hebben die modellen geen DSP. En zeker geen OMAP-compatible DSP.
Merken mensen met bijv. een Tungsten|T3,C, Zire72 ook een snelheidsverbetering?
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023