Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 01 oktober 2010, 00:03
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
als je gaat activeren met een belgische of nederlandse sim zal je GEEN paid apps hebben!
Activeren, eerste in gebruikname, moet je doen met een franse, engelse, duitse, .. sim!

doe je dit, dan krijg je de paid apps van dat land.


been there done that, zaterdag gedaan voor mijn palm pre in duitsland op een pre-paid sim en werkt nu perfect!!!
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #42  
Oud 01 oktober 2010, 00:19
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Thnx Huub! Dan maar geen 'reserve' Prē van de smartphoneshop.....
Maar geldt dit dan ook wanneer je al een Palmprofile hebt aangemaakt met een in Engeland geactiveerde Prē? Dacht dan mijn huidige sim in een nieuwe 'smartphoneshop' Prē te lepelen, mijn bestaande Palmprofile opgeven bij ingebruikname en klaar is Ries.....
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #43  
Oud 01 oktober 2010, 00:48
Leanbackevan Leanbackevan is offline
Lid
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 30 september 2010
Berichten: 10
aaahhhh.... en ten alle tijde kan ik em gewoon terug naar fabrieks instellingen, en dan activeren in het land met sim kaart? stel voor dat ik een sim-kaart van Duitsland koop en in NL ga activeren (dus roamen) lukt dat dan ook? ik heb echt geen zin in een ritje naar duitsland te maken... daar zie ik echt wat op tegen... :S had ik net zo goed de Pre kunnen halen van Pdashop, waarvan ik heb begrepen dat ze al geactiveerd zijn. Nu ben ik nog benzine kosten kwijt ook. -____-"

anyway, ik laat morgen even weten hoe het gegaan is. thanks D Age en RHarinck.
Met citaat reageren
  #44  
Oud 01 oktober 2010, 14:10
Leanbackevan Leanbackevan is offline
Lid
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 30 september 2010
Berichten: 10
ik heb em binnen.
Bij het opstarten kon de Pre geen verbinding maken met het 3G netwerk. Maar ik kreeg gelukkig een promptscreen om de APN instellingen in te voeren. Deze heb ik ingevoerd, en kon ik mijn Palm account voltooien. En zoals D Age had vermeld, ik heb alleen Free Apps tot mijn beschikking. Helaas. Als ik ooit in Duitsland beland, activeer ik het wel. -__-"

Verder, doet ie alles. Tenminste de webos 1.45 update doet een beetje lang over het wifi netwerk. Trouwens,
ik ben zeer overtuigd van het duidelijk interface, maar ik vind em een beetje traag... switchen en starten van apps, loopt toch niet zo soepeltjes. heeft iemand ervaring met 720/800 overclock?
Met citaat reageren
  #45  
Oud 01 oktober 2010, 16:06
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leanbackevan Bekijk bericht
En zoals D Age had vermeld, ik heb alleen Free Apps tot mijn beschikking. Helaas. Als ik ooit in Duitsland beland, activeer ik het wel.
too late now..
het gaat over de eerste activatie, neemt op waar je bent en met welke sim...
geen officiële provider / in het juiste land = no paid apps...


__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #46  
Oud 01 oktober 2010, 19:09
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Allereerste activatie is onomkeerbaar heb ik mij laten vertellen.....
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #47  
Oud 01 oktober 2010, 19:17
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Heb gisteravond nog met iemand van smartphoneshop aan de telefoon gezeten en de vraag neergelegd over wel of geen paid apps. De medewerker wist mij te vertellen dat zijn collega een Prē heeft en gewoon paid apps heeft. Volgens hem zijn deze Prē's reeds in Engeland geactiveerd.
Ik vraag mij af of Leanbackevan bij het aanmelden als locatie Nederland of UK heeft opgegeven? Ik heb met mijn ingebruikname UK als locatie op moeten geven en heb gewoon paid apps!
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #48  
Oud 01 oktober 2010, 19:49
Leanbackevan Leanbackevan is offline
Lid
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 30 september 2010
Berichten: 10
Ook niet als ik factory reset of een rom flash doe? Eventueel met een nieuwe palm account?

Anyway, ik heb dus bij het aanmaken van mijn profiel op UK gezet. Enigste wat ik "fout" heb gedaan is dus blijkbaar dat ik niet naar duitsland (of welk ander land dan ook waar de pre verkrijgbaar is) ben gegaan om daar te activeren.*

Met andere woorden trouwens: pdashop/smartphoneshop heb dus alle pre's uit de verpakking gehaald en daar allemaal simkaartjes in lopen proppen? Lekker dan.
Met citaat reageren
  #49  
Oud 24 oktober 2010, 21:39
Zeke Zeke is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bert
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 17 november 2001
Locatie: Drenthe
Berichten: 121
Ik zie voorlopig alleen meer Free app's staan op afgelopen vrijdag bij PDA shop gekochte Pre, morgen ff met die jongens bellen hoe dit nu werkelijk zit. Bij mij was het alleen een kwestie van SIM plaatsen en een Palm Profile aanmaken. Iets wat op een activering leek heb ik niet gezien moet ik bekennen.

Groet,

Bert
__________________
Mijn dank grenst aan het hondsdolle....
Met citaat reageren
  #50  
Oud 24 oktober 2010, 21:48
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Bert,

Hieruit maak op dat jouw Prē in Nederland voor het eerst is geactiveerd en niet in Engeland waar deze Preetjes vandaan komen. In een gesprek met een Smartphoneshopmedewerker is mij kenbaar gemaakt dat zijn collega ook een Prē had die gewoon paid apps had.

Zouden sommige exemplaren dan niet een allereerste activatie in Engeland via O2 hebben gehad?
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #51  
Oud 24 oktober 2010, 21:53
Zeke Zeke is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bert
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 17 november 2001
Locatie: Drenthe
Berichten: 121
Ries,

Geen idee, het zag er allemaal zo nieuw uit dat ik maar moeilijk kan geloven dat men alle Pre's van een SIM heeft voorzien en vervolgens geactiveerd maar zoals gezegd ik heb niet echt iets gezien wat mij voorkwam als een activeringsprocedure. Hoe dan ook, ik ga dus wel ff met ze bellen want ik wil natuurlijk een volledig werkend toestel dus ook toegang tot betaalde app's. Maar ondanks dit "gevalletje" is het echt een heel mooi ding!

Groet Bert
__________________
Mijn dank grenst aan het hondsdolle....
Met citaat reageren
  #52  
Oud 24 oktober 2010, 22:01
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Wat ik mij afvraag is, als ik nu zo'n Prē zou kopen en in gebruik neem met mijn reeds bestaande Palmprofile en aangekochte apps, zou ik die paid apps ook op zo'n 'smartphoneshop-Prē' kunnen blijven gebruiken? Gezien het feit dat deze blijkbaar niet in Engeland is geactiveerd. Of ben ik dan mijn aangekochte apps kwijt?
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023