Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 april 2007, 23:50
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Beveiligingscertificaat syncen

Amice,

Op mijn werk is het netwerk verversd en is Office 2007 geïnstalleerd.
Van alle medewerkers heeft een klein aantal rechten gekregen
om te synchroniseren met de gegevens op het netwerk. (pilot?)
Een zestal mensen heeft gekozen voor een WM-PDA, maar ik blijf bij mijn Treo 680.
(mijn invloed is beperkt, zie je maar)

We hebben een beveiligingscertificaat gekregen om te kunnen syncen met outlook.
Nu de vraag: na het kopiëren van het "CER"-bestandje (=beveiligingsvertificaat) kunnen mijn collegae erop dubbelklikken,
waarna het zich opent en zij toegang krijgen om een en ander te syncrhroniseren.

Ik heb ook een dergelijk beveiligingscertificaat, maar dubbelklikken geeft bij bij geen effect.
Vraag: hoe kan ik dit bestandje wel openen met Palm OS, heb ik eventueel nog iets anders nodig. Of is het onmogelijk?
De systeembeheerders hebben hier geen ervaring mee, en hopen dat ik er zelf achter kan komen. (al zullen ze wel meezoeken hoor.)
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 april 2007, 00:33
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Zo ver ik weet gaat 't om een feature van active-sync om met behulp van een (x.509) certificaat het device te identificeren. Jouw Palm kan echter niet via active-sync synchroniseren, maar synced via de PC met hotsync. Dat zou dus op je PC moeten worden geinstalleerd van de CD die bij je Treo zat.

Edit: het zou ook kunnen dat een "self-signed certificate" wordt geinstalleerd. In dat geval is dit een oplossing: http://www.palm.com/us/support/downloads/versamail/certmodtool.html

Rob

Laatst gewijzigd door robvanvliet; 03 april 2007 om 00:49.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023