Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 september 2005, 12:41
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Treo 650 camera applicatie en foto versturen

Ik heb even een newbee vraag.

De camera van de Treo 650 is een veelgebruikt onderdeel bij mij, maar ik heb wat vraagtekens bij de software die ervoor geschreven is. Ten eerste onthoudt de Treo niet wanneer ik heb geselecteerd dat hij de foto's op de geheugenkaart moet opslaan: wanneer een reset heeft plaatsgevonden, springt hij vrolijk terug op "Unfiled", en dus het RAM geheugen. De Audioplayer van de Clie's hadden dit issue ook, en daar was geen oplossing voor. Heeft iemand misschien wel een oplossing voor dit probleem op de Treo?

Het tweede probleem is als volgt. Wanneer ik een foto heb gemaakt, kom ik in een mooi menu'tje om een foto re reviewen. Ik krijg een mooi menu'tje te zien met de knoppen:

Save - Delete - Send - Voice memo

Op de Treo 600 moest je dan een menu ingaan, Send selecteren, en dan kon je uit een lijst kiezen waarmee je het wilde zenden (mailprogramma's, verichat, Bluetooth, MMS, etc.). Klik ik nu echter op de send button op het scherm van de Treo 650, dan kom ik vrolijk in het Messaging programma terecht, waar ik de foto wel als MMS *moet* zenden. Ik wil gewoon net als bij elke andere Palm een lijst waarmee ik kan kiezen! Heeft iemand hier ook last van en een oplossing voor gevonden?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 september 2005, 14:33
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
He wat leuk, kan ik eindelijk ook eens een tip geven!!!


Als je naar media gaat, dan vind je een overzicht van de foto's. Media kun je ook naar toe via camera (overzichtsblokje links onderin) Als je daar dan je naar menu gaat (dat kleine knopje rechtsboven, net onder het scherm, schuin boven de aan/uit knop ) kun je kiezen tussen Zend IR en zend. Bij zend kun je kiezen voor alle door jouw genoemde methoden behalve IR. Daarvoor moet je ......."zend IR" kiezen.

Veel plezier!!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 september 2005, 14:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HediX
He wat leuk, kan ik eindelijk ook eens een tip geven!!!


Als je naar media gaat, dan vind je een overzicht van de foto's. Media kun je ook naar toe via camera (overzichtsblokje links onderin) Als je daar dan je naar menu gaat (dat kleine knopje rechtsboven, net onder het scherm, schuin boven de aan/uit knop ) kun je kiezen tussen Zend IR en zend. Bij zend kun je kiezen voor alle door jouw genoemde methoden behalve IR. Daarvoor moet je ......."zend IR" kiezen.

Veel plezier!!
Misschien had ik erbij moeten vertellen dat dit inderdaad kan, alsmede lukt het uiteraard een foto kiezen in Chatteremail, Verichat of welk programma je ook gebruikt om een foto te versturen.

Maar!

De truc is dus om dit *meteen* na het nemen van de foto, in de camera applicatie, te kunnen. Ik wil niet eerst naar een ander programma switchen, foto opnieuw uitkiezen, en dan pas versturen, ik wil dat meteen kunnen na het nemen van een foto.

Dit kon wel met de Treo 600, dus het is een beetje jammer dat ze een stapje terug gedaan hebben.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 september 2005, 00:27
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Ach dus zo'n newbee ben je ook weer niet
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 december 2007, 14:31
Jakkemeiner Jakkemeiner is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 63
Werkt het MMS-en ook met een Treo 650 met prepay-kaart???? Hij vertikt het bij mij
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 december 2007, 10:24
eric40 eric40 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkemeiner Bekijk bericht
Werkt het MMS-en ook met een Treo 650 met prepay-kaart???? Hij vertikt het bij mij
Meestal moet je MMS eerst bij je provider activeren. Een hele slechte zaak trouwens, waardoor MMS nooit echt van de grond komt. Hoewel vrijwel alle telefoons dit kunnen weet je nu nooit of dat degene, waar je je MMS naar toe stuurd, MMS geactiveerd heeft. Nu kan je vrolijk MMSjes sturen die nooit aankomen maar waar je wel voor betaald. Mij dus één keer overkomen. Nu moet je eerst aan de ander vragen of dat hij/zij MMS geactiveerd heeft. Waarna je altijd de vraag krijg: "Hoe doe je dat".

Hieruit kan je dus concluderen dat ik nooit MMS meer gebruikt. Lekker slim van de providers.

En nu ga ik me klaarmaken voor Kerst . Prettige Kerstdagen allemaal.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 december 2007, 13:15
Jakkemeiner Jakkemeiner is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 63
Als ik op de site van Telfort de instellingen voor MMS opvraag voor mijn Treo 650 meldt men dat die niet voor mijn toestel beschikbaar zijn

Heeft iemand ze wellicht bij de hand?????
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 januari 2008, 17:59
Jakkemeiner Jakkemeiner is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 63
Gaat dit met Telfort op je Treo 650 niet lukken???
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 januari 2008, 21:37
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Mijn KPN abo doet het ook niet met mijn Treo 650. Zo raar. Misschine moet ik het activeren. Zo dom van die providers, zou het nl. veel hebben gebruikt als het gewoon en met zekerheid werkt en bij iedereen aankomt!

Tssss...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023