Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 april 2001, 10:10
aschaap
Guest
 
Berichten: n/a
hallo,
ik heb een vraagje. middels de synchronize worden mail, adressen, to do etc gesynchroniseerd.
hoe han ik ook de data van niet standaar applicaties bv strip en zo back-uppen.
zijn daar handige, gratis, tooljes voor?
aldo
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 april 2001, 17:28
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Lightbulb Recente Palm Desktop of BackupBuddy

Lees de volgende twee threads even door.

http://www.palmclub.nl/forums/showth...p?threadid=650
http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=1097

Komt erop neer dat je een recente versie van Palm Desktop c.q. Hotsync Manager moet hebben. Anders kan je BackupBuddy gebruiken. Als je al een recente versie van Palm Desktop hebt wordt er al een complete backup van je Palm gemaakt. De bestanden vind je terug in de Palm directory op je PC (als je tenminste een PC hebt en geen MAC).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 april 2001, 08:27
aschaap
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo,
ik heb versie 3.1 van de palm desktop software, horend bij een palm Vx. is dat voldoende op op mijn PC een backup te maken?

is dat dat te restoren door de desktop leading te maken tijdens de synchronisatie?
in welke directory kan ik de back up vinden.
Aldo
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 april 2001, 19:31
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Met de laatste versie van Palm Desktop 4.0.1 werkt devolledige backup/restore in ieder geval. Maar ik dacht met 3.1 dacht ik ook. PD 4.0.1 is in ieder geval leuker en sluit beter aan bij Palm OS 3.5 die, neem ik aan, op je Palm staat. PD 4.0.1 kan je downloaden van: http://www.palm.com/support/downloads/palmdt_4.html (bijna 8 MB).

Voor de volledige backup hoef je niets te doen, gaat vanzelf. Volledige restore gaat ook vanzelf als je een lege Palm hebt (bv. na een harde reset ). Individuele bestanden restoren doe je door ze opnieuw te installeren met de Palm Install Tool, bv. vanuit de backup directory.

De backup directory is een subdirectory van de directory waarin je Palm Desktop hebt geinstallleerd. Meestal is dit C:\Palm, als je een Windows PC hebt tenminste. Hoe het op een MAC werkt kan ik je niet vertellen. In C:\Palm heb je een directory met de username van je Palm en daaronder weer de directory BACKUP. Dus dat wordt zoiets: C:\Palm\<username>\backup. De synchronisatie van de standaard applicaties (Datebook, Memo, ToDo, Address etc.) gebeurt in hun eigen directories die je daar ook ergens vindt.

Een retsore doen door "Desktop overwrites Handheld" aan te zetten (als je dat bedoeld met "desktop leading maken") kan je instellen voor de standaard applicaties en System en sommige programma's met conduits van derden. Een volledig restore van alle programma's en bestanden kan je volgens mij niet niet op die manier doen (ik gebruik altijd al BackupBuddy, dus ik weet dit niet precies). Ik betwijfel of je dan een volledig restore te pakken hebt. Een complete restore is normaal gesproken alleen nuttig en nodig als je Palm gecrashed is en je hebt een harde reset moeten doen. Of je hebt de batterij niet opgeladen en je Palm is daardoor leeggelopen. Kortom: als je Palm leeg is!

Lees ook de Help van Palm Desktop eens na, staat heel wat in!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023