Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 juli 2001, 22:35
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Hallo allemaal!

Ik ben eindelijk een Palm gebruiker en ben er erg blij mee. M'n Series 5 ligt nu al onder een laagje stof. Leuk voor later...
I heb de volgende vraag: Ik heb op avantgo o.a. de channels van de NRC en de Volkskrant. Als ik uiteindelijk bij het desbetreffende artikel ben dan moet ik continue scrollen om het artikel te lezen. Dit heb ik trouwens alleen bij deze 2 kranten. Heb ik ergens een verkeerde instelling? Of hebben meer mensen hier last van. Het leest namelijk vrij onprettig.

Vriendelijk bedankt en als iemand nog problemen heeft ik ben ondertussen al vrij handig geworden met het hele Palm verhaal.

Oh ja, wat is een .sit bestand eigenlijk? (een soort van .exe voor de Palm ofzo?)

Bruce

Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juli 2001, 23:56
Hans
Guest
 
Berichten: n/a
Dat komt omdat het niet echte avantgo pagina's voor de palm zijn. Dan kan je beter de pagina van spits laden.
.sit suffie zijn voor de mac gecomprimeerde programma's = vergelijkbaar met .zip


mac rules
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 juli 2001, 10:34
joco
Guest
 
Berichten: n/a
Wat gebruik je dan als adress om naar de volkskrant ed te komen?

Ik heb zelf een programma zitten schrijven wat nu op internet draait zodat ik veel makkelijk en compacter bepaalde sites kan ophalen via AdvantGo.

zie http://www.techfo.nl/pda/
Ik heb er nu totaal 4 (op die site zie je er nog maar 3 maar de site van PSV Netwerk http://209.15.112.247/psv/
heb ik nu ook toe gevoegt: http://www.techfo.nl/pda/servlet/converter?psv=news

Ik zou anderen ook wel toe kunnen voegen als er requesten komen van anderen.

// verandering
Ik zie nu net dat palmclub zelf al heel veel channels aan maakt. Alleen worden de urls naar dezelfde site niet meegenomen! Dus alleen de hoofdpagina wordt geparsed. Ik verander ook all dat soort urls zodat deze ook via mijn site gaan en dus ook compleet worden gefiltered.
//

Groeten
Johan Compagner


[Bewerkt door joco op 16-07-2001 om 10:47 AM]
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 juli 2001, 22:43
Warnas
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Ik had hetzelfde bij het channel van Trouw. Ergens in de instellingen van Avantgo moet je aangeven dat hij tabellen (tables dus) moet negeren. Of juist niet, een van de twee. Dan pas het opeens allemaal wel op een scherm, denk ik.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juli 2001, 10:07
Aristos's schermafbeelding
Aristos Aristos is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 105
Ik neem aan dat je bedoelt dat je van links naar rechts moet scrollen. Verticaal lijkt mij niet meer dan normaal.
Het probleem is inderdaad iets met tabellen of met plaatjes. Ga eens naar Options > Preferences. Daar een beetje mee klooien en alles wordt opgelost.
Aristos
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 juli 2001, 19:34
MaasQ
Guest
 
Berichten: n/a
==================================================================================================== =====================================
Ik had hetzelfde bij het channel van Trouw. Ergens in de instellingen van Avantgo moet je aangeven dat hij tabellen (tables dus) moet negeren. Of juist niet, een van de twee. Dan pas het opeens allemaal wel op een scherm
==================================================================================================== =====================================


Ga naar options en dan preferences.
Bij show tables het vinkje weghalen en vervolgens past alles inderdaad op het scherm.

Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 juli 2001, 14:26
Klaas Jansen
Guest
 
Berichten: n/a
Een van de beste Nederlandse 'channels' is m.i het Rotterdams Dagblad : Perfecte layout voor de palm, geen problemen met scrollen.

Zie : http://www.rotterdamsdagblad.nl/palm/index.htm

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023