Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21 februari 2004, 11:08
7ofAnn
Guest
 
Berichten: n/a
Question GPRS (Orange) via NOKIA6600 voor UX50

Uren aan de telefoon gehangen met Orange, avonden lang alle forums afgezocht, alle instellingen geprobeerd, maar helaas, 3werf helaas, geen GPRS toegang voor mijn UX50 via mijn NOKIA 6600. De NOKIA heeft wel GPRS, en dat werkt. De apparaten zijn gepaard en kunnen files naar elkaar verzenden. Wat niet werkt: de modemfunctie blijkbaar. Als ik verbinding zoek, dan vraagt mijn NOKIA keurig of hij verbinding moet maken voor mijn UX50 (ja, natuurlijk) en vervolgens doet hij niks meer.

Als ik de phone settings test, dan zegt mijn UX50 dat ik geen goeie drivers heb voor mijn NOKIA. Dat geloof ik ook wel, want die heb ik niet. Hij klaagt ook bij 'generic GSM', dus ik weet het niet meer. De website van Sony afgezocht op zoek naar zo'n driver, maar die vond ik niet.

Detail: als ik de GPRS verbinding via lokaal netwerk (bluetooth) laat gaan, dan krijg ik verbinding met het internet, maar word ik heel snel er weer af gegooid, voor ik wat kan doen. Ik krijg niet eens de kans om te pingen... De settings zijn dan die van een siemens S55, van de Sony website geplukt, http://kb.sony-europe.com/SRVS/CGI-B...xi=10,Case=obj(3980)

En nu?

Vriendelijke dank voor Uw hulp alvast...

Ann
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 februari 2004, 13:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Misschien is het een idee om op de site van palmOne te kijken naar een driver voor je gsm die je kunt gebruiken op je UX-50. Of heb je dat al geprobeerd? En misschien kom je hier iets verder mee: Zoeken naar: driver+6600
Succes!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 februari 2004, 13:51
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Probeer eens de drivers en eventueel instellingen van een ander type Nokia, die vrij recent is. Zoveel kan dat niet verschillen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 februari 2004, 14:47
7ofAnn
Guest
 
Berichten: n/a
Heb ik allemaal geprobeerd. Ik heb de instellingen/drivers voor de NOKIA 3650 gedownload, ook geen succes. Ik weet precies hoe dat hier gaat als ge niet op voorhand wat voorwerk doet... Ik heb op de site van PalmOne gekeken, en daar hebben ze wel een update voor 'phone-link', maar dat is een palmspecifiek programmake en dus geen UX, die daar weer wat anders voor gebruikt.

Kortom, bedankt voor de suggesties, maar ik heb dit allemaal al geprobeerd...

Ann
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 februari 2004, 14:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
http://www.cliesource.com/forums/sho...d/t-39824.html en http://www.79bmedia.com/coma/supported.html is dat wat?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 februari 2004, 15:16
7ofAnn
Guest
 
Berichten: n/a
Ik had ClieSource ook al geraadpleegd, evenals de CoMa site. Ze willen blijkbaar nog niet aan die 6600. Die toch al niet meer zo nieuw is, maar volgens mij bijvoorbeeld niet eens in de USA uitkomt.

De CoMa site heeft Orange niet in zijn lijstje staan.

Maar toch bedankt...

Ann

PS: Ik ben nog steeds naarstig op zoek...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 februari 2004, 18:43
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Heb je de driver van de 6610 al eens geprobeerd?
Volgens mij is het enige verschil tussen de 6600 en 6610 dat de 6610 een ingebouwede fm-stereo heeft.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 februari 2004, 19:18
7ofAnn
Guest
 
Berichten: n/a
Heb ik niet geprobeerd, omdat de 6610 een volledig andere telefoon is dan de 6600. Het klopt dat hij een FM radio heeft, maar de 6600 is een series 60 (Symbian OS) telefoon, met bluetooth, camera, MP3 speler, eigenlijk meer een smartphone al, terwijl de 6610 een 'gewone' GPRS GSM is (heeft niet eens bluetooth, zodat er ook geen bluetooth drivers van bestaan). Dus nee, dat heb ik niet geprobeerd. Wel heb ik de driver van de 3650 geprobeerd, omdat dat ook een series 60 telefoon is met gelijkaardige functies en dat werkt niet.

Bedankt voor de tip.
Ann
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 februari 2004, 19:41
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Oeps, ik had de 6100 in gedachten in plaats van de 6600. Die verdomde cijfercodes bij Nokia ook altijd, voor je het weet noem je je pincode in plaats van het type Nokia dat je hebt .

Maar goed, sorry voor de verkeerde suggestie. Ik ga weer Nokianamen leren .
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 februari 2004, 19:56
7ofAnn
Guest
 
Berichten: n/a
De 6100 lijkt meer op de 6610 dan op de 6600 en heeft helaas ook geen bluetooth... Heb ik duus niet geprobeerd...

Groet, Ann
Met citaat reageren
  #11  
Oud 21 februari 2004, 22:32
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Het wordt een vervelend verhaal voor je, omdat ik denk dat geen enkele huidige phonedriver voor jouw Nokia geschikt is (zoals je zelf ook al vermoed). Misschien kun je de helpdesk van Sony (en/of misschien palmOne) een mail sturen waarin je vraagt of ze jou kunnen helpen. Al vermoed ik dat je het standaard afscheep-antwoord krijgt: "at the moment we are working on the .....blablablabla". Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Off-topic

Citaat:
weet precies hoe dat hier gaat als ge niet op voorhand wat voorwerk doet...
Zo erg is het hier toch niet


__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023