Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 februari 2009, 01:37
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Palm Pre: meteen, later of nooit

Ik ben wel benieuwd wat jullie straks gaan doen wanneer de Palm Pre daadwerkelijk op de markt gaat komen.

Staan jullie meteen in de rij bij de telefoonwinkel om als eerste de Pre te bemachtigen?
Of wacht je juist even totdat jouw veel gebruikte software over is gestapt naar het Web OS.
Of laat je de Pre helemaal aan je voorbij gaan en blijf je gewoon de eerst komende jaren hangen bij het Palm OS?

Zelf kies ik voor de tweede optie. Zo'n nieuwe Pre is natuurlijk hartstikke mooi. Maar als er geen programma op werkt welke ik nu juist dagelijks gebruik, heb ik er helemaal niets aan. En ik ben ook niet van plan om met een Palm Pre én een Treo 680 op zak te lopen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 februari 2009, 02:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Later

Als ik geld had, meteen natuurlijk
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 februari 2009, 02:56
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
later, ligt er ook aan of tie als modem onder Linux te gebruiken is
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 februari 2009, 09:57
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Later...
Heb geleerd dat onmiddellijk kopen nooit een goed idee is, en als de hype er af is en de eerste echte gebruikerservaringen er zijn, kan je al een beter oordeel vellen over de bruikbaarheid van het toestel...
Bovendien is het zo dat een nieuw toestel heel kwetsbaar is, en dat je dan een case wil, en nog een extra screenprotector, ... Met tweedehandse heb je die stress niet
(Een schrammetje meer of minder)
Heb nu TealOS op mijn treo 650, heeeel mooi, maar waarom moet ik "swipen" om een applicatie te openen, als ik een hardbutton heb ervoor...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 februari 2009, 10:55
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Later of nooit, dat hangt af van de ervaringen en reviews. Ik heb nu niet zo'n uitgebreid internet gebeuren dat ik denk volledig gebruik van alle mogelijkheden van de pre te kunnen maken. Dat zou echter zo weer kunnen veranderen (en van nieuwe glimmene electronica gadgets gaan mijn kraaienogen alleen maar glimmen... hebben, hebben, hebben.....).
Ook ben ik nu nog tevreden over mijn treo 680 en heb teveel betaalde software (die ik dagelijks gebruik) om dat zo maar te verlaten. Ook omdat ik mijn lifedrive niet kwijt wil zal ik Palmos nog wel even trouw blijven.

Tealos heb ik ook en het is inderdaad erg mooi en geeft mij een makelijker toegang tot mijn veel gebruikte programma's, alleen mis ik nog de functie om al die plaatjes weer te deleten.
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 februari 2009, 11:01
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolfY Bekijk bericht
Later of nooit, dat hangt af van de ervaringen en reviews. Ik heb nu niet zo'n uitgebreid internet gebeuren dat ik denk volledig gebruik van alle mogelijkheden van de pre te kunnen maken. Dat zou echter zo weer kunnen veranderen (en van nieuwe glimmene electronica gadgets gaan mijn kraaienogen alleen maar glimmen... hebben, hebben, hebben.....).
Ook ben ik nu nog tevreden over mijn treo 680 en heb teveel betaalde software (die ik dagelijks gebruik) om dat zo maar te verlaten. Ook omdat ik mijn lifedrive niet kwijt wil zal ik Palmos nog wel even trouw blijven.

Tealos heb ik ook en het is inderdaad erg mooi en geeft mij een makelijker toegang tot mijn veel gebruikte programma's, alleen mis ik nog de functie om al die plaatjes weer te deleten.
Plaatjes deleten? gewoon naar boven swipen en het plaatje is weg...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 februari 2009, 15:07
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Later. Eerst even de bugs eruit....
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 februari 2009, 16:09
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik zal even wachten. Ik heb zojuist mijn Android G1 verkocht, niet omdat het een slecht apparaat was...verre van dat...maar omdat er zo verschrikkelijk weinig zinvolle software verkrijgbaar is. Daardoor was de praktische bruikbaarheid zeer gering, voor mij althans. Dit zie ik ook gebeuren met de Pre. Rond de jaarwisseling wordt het hopelijk interessant, als er (hopelijk) enkele honderden\duizenden titels verkrijgbaar zijn.

Als het om het apparaat zelf gaat zou ik 'm de dag van z'n release wel willen aanschaffen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 februari 2009, 20:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Klinkt trouwens als leuke Ben-abonnementen voor de Palm Pre.

Pre meteen

Pre later

Pre nooit

... waarvan de laatste altijd in backorder staat.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 februari 2009, 20:02
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Later.
Omdat ik regelmatig bereikbaarheidsdienst heb, heb ik van mijn werkgever een HTC TyTN II + SIM-kaart gekregen (nouja, bruikleen). De telefoon (en dan bedoel ik OS, PIM, GUI) is vre-se-lijk in gebruik, maar altijd & overal internet en e-mail is wel weer heerlijk. Alleen heb ik voor mijn werk per sé VPN, RDP en VNC nodig. Zodra die drie applicaties bestaan voor de Pre, ga ik over. Maar dat zijn typisch applicaties waarvoor ontwikkelaars de Linux-laag moeten kunnen aanspreken, wat met de aangekondigde SDK nog niet mogelijk is. Dus wachten, en wie weet bestaan die applicaties pas, als de opvolger van de Pre is uitgekomen. Ondertussen snuif ik alle Pre-info op als een junk.

EDIT
Misschien even een poll aan dit topic toevoegen?

__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #11  
Oud 28 februari 2009, 21:24
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Vanuit de Thalys net voor R'dam: ik ga wachten tot ik mijn Sim-only ga verversen. Kan ik direct kijken waar de early-adopters tegenaan lopen... Alleen de Tungsten-T met Palm OS 5.0 heb ik direct gekocht (dat was nog geen smartphone, dus ook heen koppelverkoop). Tijd voor de opvolger van dat OS! Gr, Roel
Met citaat reageren
  #12  
Oud 28 februari 2009, 21:31
FvGunst's schermafbeelding
FvGunst FvGunst is offline
Senior lid
Voornaam: Fr@nske
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juni 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Stuur een bericht via ICQ naar FvGunst Stuur een bericht via Instant Messenger naar FvGunst Stuur een bericht via MSN naar FvGunst Stuur een bericht via Yahoo naar FvGunst Stuur een bericht via Skype™ naar FvGunst
Zo goed als meteen!! Zodra mijn abo verlengt kan worden, en das ergens in Juni Ga ik er voor. Uiteraard hou ik jullie dan op de hoogte van mijn ervaringen.

Fr@nske
__________________
Have a nice day, The Palm Way!!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 28 februari 2009, 22:49
Ralphye Ralphye is offline
nu al palm pre fan
Voornaam: Guus
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 22
vrijwel meteen al ga ik eerst voor men examen en als ik dat gehaald heb en klaar ben dan ga ik hem kopen anders weet ik het wel.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 28 februari 2009, 22:55
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Zodra in hem kan krijgen koop ik er eentje.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #15  
Oud 02 maart 2009, 00:01
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Meteen. Ik ben SIM-only contract-vrij en kan alle kanten op.

(grappig genoeg is sinds de aankondiging van de Pre ook de waardering voor m'n Treo 680 omhoog gegaan)

Rob
Met citaat reageren
  #16  
Oud 02 maart 2009, 07:56
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Meteen. Ik hoop dat hij snel los te krijgen is zonder abonnement.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 02 maart 2009, 22:20
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Hangt inderdaad af voornamelijk van de beschikbare software...als alles wat ik veel gebruik meteen al beschikbaar is en ik ben niet blut..tsja..die iPhone is ook niet alles..
Met citaat reageren
  #18  
Oud 03 maart 2009, 08:19
RenéD's schermafbeelding
RenéD RenéD is offline
treofiel
Voornaam: René
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 april 2004
Locatie: Hilversum Media-capital
Berichten: 125
Stuur een bericht via ICQ naar RenéD Stuur een bericht via MSN naar RenéD
Ik zal tot minimaal augustus moeten wachten totdat mijn abonnement afloopt, Ik zit nu bij T-mobile en de kans is dat ik moet switchen naar Vodafone.
__________________
Groeten van een blije palm gebruiker, René

Treo 650 is helemaal top , de T3 is nu mijn multimedia device. (mijn vriendin heeft nu ook een T3!en een 650 )
Ik sla de 680 maar over en wacht op de Pre
Met citaat reageren
  #19  
Oud 03 maart 2009, 08:31
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robvanvliet Bekijk bericht
(grappig genoeg is sinds de aankondiging van de Pre ook de waardering voor m'n Treo 680 omhoog gegaan)
Interessant. Dat heb ik ook. Mijn Centro is sowieso een integraal deel van mijn dagelijkse zakelijke en privé leven op vele vlakken tegelijk, maar mijn waardering, enthousiasme en inzet zijn groter geworden sinds al het Pre nieuws. Hebben meer mensen dat?
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #20  
Oud 03 maart 2009, 09:59
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
tja de neiging om er meteen een te halen is groot, maar ik hoop dat ik me lang genoeg kan beheersen om de eerste reakties te lezen. Als die geen grote problemen ontdekken ga ik zeker voor de bijl... en aan de andere kant heeft het ook wel iets om juist over die eerste ervaringen te kunnen schrijven.

En hogere waardering voor mijn Centro? Nee hoor, die was al hoog ook al heb ik sinds een paar maanden een Blackberry van het werk. De Centro doet alles wat de BB doet en nog veel meer.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023