Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14 november 2002, 22:40
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Post Review: Agendus

Action Names van iambic is één van de meest populaire agenda-vervangers voor de Palm. Maar Action Names bestaat niet meer, de software heet nu Agendus.

Hoog tijd dus voor een review, om te zien of Agendus behalve de nieuwe naam nog meer te bieden heeft.

Patrick Laarhoven schreef er een review over, dat bestaat uit twee delen:

* Agendus voor de Palm
* Agendus voor de Windows-pc
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 november 2002, 22:45
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Patrick bedankt. Ik was aan het twijfelen tussen DateBK, Agendus of toch bij de standaard PIM blijven. Jouw review heeft me wel geholpen bij die keuze.

Carel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 november 2002, 22:51
Canaria's schermafbeelding
Canaria Canaria is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carin
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 06 februari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 126
Stuur een bericht via ICQ naar Canaria
Welke is het dan geworden, Ce?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 november 2002, 22:56
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
DateBK 5, d.w.z., zodra de OS5 versie af is, want de maker heeft verregaande Tungsten T aanpassingen (o.a. navigatorknop) toegezegd.
DateBK5 is veel beter aan te passen aan persoonlijke voorkeur. Je kunt het scherm (qua informatie) net zo ingewikkeld of eenvoudig maken als je zelf wilt. Hierin schiet Agendus m.i. te kort.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 november 2002, 07:33
BigAl
Guest
 
Berichten: n/a
Is dit ook een button?

Is de button linksonderin van je Palm nu ook de applicatielauncher, of krijg je dan het 'oude' datebook te zien?

En: Heb je door dit proggie nu 2 VERSCHILLENDE datebooks, of zijn ze aan elkaar gelinkt?

Wie weet het?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 november 2002, 07:38
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
button linksonderin kan je inderdaad dan gaan gebruiken als applicatielauncher, en de agenda wordt gekoppeld voor zover ik weet aan de standaard database. De datebook functie zoals die standaard in je Palm zit, blijft er ook op staan, valt ook niet te verwijderen, want het maakt deel uit van het OS. Wat ik daar dus mee gedaan heb, is in een aparte plek in het menu gezet, dat ik er geen last van heb, en verder alleen de door mij gebruikte agenda zie

Leuke review trouwens!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 november 2002, 09:01
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het review was niet echt een vergelijkend review dus ik denk niet dat je zo kunt zeggen welke applicatie er beter is. Misschien een idee om van Datebk5 ook een review te doen. Maar ik gebruikte hiervoor Datebk5 dus ik weet hoe dat pakket werkt. Agendus is eerder meer instelbaar dan Datebk5. Ik heb het in het review misschien niet zo benadrukt, maar er zijn 11 instelschermen om alle opties te kunnen instellen!

Ik startte laatst Datebk5 nog een keer en toen viel me eigenlijk pas op hoe strak Agendus er uit ziet vergelekn met Datebk. Agendus is veel meer een professioneel pakket dan Datebk5, het is netter afgewerkt, is completer ... Ik ga in ieder geval niet meer terug.

Op zich doen de programma's vrijwel hetzelfde. Op hoofdlijnen heeft Agendus dat koppelen van contactpersonen extra. Voor de rest kunnen ze vrijwel hetzelfde, maar mijn persoonlijk voorkeur gaat sinds kort uit naar Agendus. Ik denk dat dat het is, Persoonlijke voorkeur. Er zit niet genoeg verschil tussen de applicaties om er algemeen een beste uit te pikken.

Het lijkt me ook niet echt eerlijk om een mogelijke nieuwe feature van Datebk5 te gaan vergelijken met de huidge versie van Agendus. Agendus werkt nu in ieder geval al op OS5, maar ook daarvan komen regelmatig updates uit.

Als ik de programma's kort vergelijk dan:
- heeft Agendus meer views (10 in Agendus tegen 6 van Datebk5)
- Datebk5 heeft weer een iets betere list view dan Agendus
- Met agendus heb je ook een betere contacpersonen applicatie
- Agendus kan contactpersonen koppelen en geeft dan een contact history
- Agendus heeft een veel consequentere en (daardoor duidelijkere) gebruikersinterface. Mer datbk5 zocht ik me altijd een ongeluk om iets in t stellen. Agendus had in in no-time onder de knie.


BigAl,

Je kunt de knop linksonderin inderdaad automatisch Agendus op laten starten.

In het review staat onder "Waar blijft de extra data?" iets over de databases. Alle data staat inderdaad in de standaard DateBook en Address palm databases. De extra gegevens worden in de notitie blokjes gezet. Je kunt dus ook makkelijk weer terug naar de standaard applicaties als je na de demo periode besluit om het niet te gebruiken.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 november 2002, 13:55
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Duidelijke review en voorbeelden. Ik heb vrijwel onmiddelijk Agendus op mij Sony SJ 30 gezet. Er stond een demo versie op de installatie cd. En ik was gelijk verkocht en heb geregistreerd.
Met Agendus heb ik maximaal lol van de hoge resolutie en het kleurenscherm van mijn Sony.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 november 2002, 15:36
Pjotr's schermafbeelding
Pjotr Pjotr is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 april 2001
Locatie: Gorrukum
Berichten: 109
Alleen jammer dat het weer iets groter is geworden. De history die je aan een contact kan opbouwen lijkt me handig.
Maar waarom krijg je nu als je een meeting wilt invullen drie i.p.v. een mogelijkheden? Of het jaarlijks of weekelijks is, daar hoef je toch niet direct uit te kunnen kiezen.
__________________
Hoezo geen tijd?? Er zitten toch zeker 24 uur in een dag!!........En dan heb je ook de nacht nog!!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 november 2002, 11:01
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Als ik de programma's kort vergelijk dan:
- heeft Agendus meer views (10 in Agendus tegen 6 van Datebk5)



De kracht van DateBk 5 is o.a. de mogelijkheid van saved views. Je kunt een 'view' samenstellen en opslaan volgens je eigen voorkeuren.
Volgens de manual kun je maximaal 50 views samenstellen. Dat is dus heel wat meer dan 6.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 november 2002, 11:26
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja, als je alle configuratie opties in Agendus aan en uit gaat zetten zul je het aantal "views" ook wel kunnen verhogen. Maar dat zal dan toch gaan meer om subtiele verschillen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 november 2002, 11:27
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Agendus is eerder meer instelbaar dan Datebk5. Ik heb het in het review misschien niet zo benadrukt, maar er zijn 11 instelschermen om alle opties te kunnen instellen!
Het lijkt me moeilijk meetbaar, maar ik denk dat DateBk 5 toch wel erg divers is qua instelbaarheid. In de hoofdview heeft alleen het preference scherm al 8 aparte schermen. Daarnaast zijn er nog 5 andere schermen om e.e.a. in te stellen. De andere 5 standaardviews hebben ook weer hun eigen instelscherm. Dan zijn dat er toch al tegen de 20.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 november 2002, 11:32
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
subtiele verschillen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Ja, als je alle configuratie opties in Agendus aan en uit gaat zetten zul je het aantal "views" ook wel kunnen verhogen. Maar dat zal dan toch gaan meer om subtiele verschillen.
Mijn ervaring is -ik gebruik zelf DateBk 5- dat je juist heel verschillende views kunt samenstellen, die radicaal van elkaar verschillen. Gegevens sorteren op categorie, filtering van een bepaald woord of icoon, op datum/periode, paginavorm. In feite kun je 50 geheel verschillende agenda's componeren.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 november 2002, 15:23
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Cool

Leuk review, als DateBK5 gebruiker werd ik toch nieuwsgierig naar de mogelijkheden van Agendus en heb het een kans gegeven. Vooral de HiRes instelling is natuurlijk toppie op mijn nieuwe aanwinst (TT).

Agendus ziet er wel iets gelikter uit, maar qua persoonlijke instellingen en mogelijkheden (die ik natuurlijk niet allemaal gebruik) haalt Agendus het bij lange na niet bij DateBK5.

Voorlopig wacht ik dus nog maar even op de HiRes/OS 5 compatible versie (incl. navigator funct.) van DateBK5.

Ik weet dat hier al jaren een hele stammenstrijd over aan de gang is, maar uiteindelijk blijft het toch een persoonlijke kwestie.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #15  
Oud 17 november 2002, 15:44
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Lightbulb voor de liefhebbers

...en da's toevallig, ik kijk net even op de site van DateBK5 en de preview met TT support is nu te downloaden:

http://www.pimlicosoftware.com/dateb...c-preview2.zip
__________________
Sander

Laatst gewijzigd door Sander; 17 november 2002 om 20:30.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 17 november 2002, 15:55
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja ik denk persoonlijk dat het voordeel van Agendus is dat je het gewoon meteen kunt gebruiken, omdat de gebruikersinterface veel handiger is. Datebook heeft her en der wel wat instellingen, maar voordat je daar allemaal achter bent ...

En verder natuurlijk het koppelen van contactpersonen.

Ik ben zelf dus van DateBk5 overgestapt naar Agendus.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 17 november 2002, 22:44
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik heb het even geprobeerd, (altijd nieuwsgierig...) Maar ik blijf toch bij mijn Datebk5. Ben er aan gewend, vind het erg prettig werken, en Agendus dus op een aantal punten niet echt handig. Dus, ik blijf bij Datebk!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 17 november 2002, 22:47
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Wat vond je er niet handig aan?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 18 november 2002, 07:42
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Ben het afgelopen jaar enkele keren van Datebk5 naar Action Names, nu Agendus, en weer terug gegaan.
Het ingebouwde contactpersonen-overzicht en de mogelijkheid om meerdere regels tekst weer te geven ( in Day view) icm met Hires maken Agendus erg aantrekkelijk. Maar ...
Als je gewend bent aan de mogelijkheden van Datebk5 met de templates voor je standaard afspraken, dan werkt dit minstens even handig. Daarbij is in de lijst functie het erg handig om met selecties, op bv icons, een overzicht te genereren.
Zeker nu Datebk5 ook de navigatiebutton ondersteunt blijft dit mijn favoriet. Al blijft het wachten op Hires support
Met citaat reageren
  #20  
Oud 18 november 2002, 13:47
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb vroeger ook ooit gekozen voor DateBk, maar ik kan me nu niet meer voor de geest halen waarom dat was. Vandaar dat ik me afvroeg wat er handiger aan datebk is. Die templates heb ik nooit gebruikt, maar dat klinkt inderdaad ook wel handig.

Datebk heeft al een tijdje high res support (daar heb ik het ooit voornamelijk voor gekozen), maar je bedoelt OS5 high res zeker.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023