Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Heb je last van dubbele records op je T|E of T|T3?
Ik heb een T | E en regelmatig dubbele records 7 10,00%
Ik heb een T | E en (bijna) nooit dubbele records 11 15,71%
Ik heb een T | T3 en regelmatig dubbele records 23 32,86%
Ik heb een T | T3 en (bijna) nooit dubbele records 29 41,43%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 16 april 2004, 11:37
PowerFlower
Guest
 
Berichten: n/a
Ik had dit probleem ook continu met mijn T|3, maar lijk nu de oplossing gevonden te hebben - hoop ik:
Als je op de T|3 een afspraak opent, is hij kennelijk al meteen "gewijzigd". Daarna ga je syncen en is hij niet meer hetzelfde als die in Outlook; gevolg: een conflict. En de standaard oplossing voor een conflict: duplicate!
Dat heb ik nu op "Handheld Wins" gezet en nu gaat het prima voor zover ik kan zien. (In Hotsync dus "Custom...", Conduit "Outlook Calendar" (of Contacts/Tasks/Memo's), daarna "Settings...", "Conflict Resolution"). Je kunt ook "Ignore" kiezen afhankelijk van je voorkeur (bij mij is het nu zo dat als ik op de Palm iets wijzig aan een afspraak, dat ook in Outlook komt, maar andersom verdwijnt het; met "Ignore" blijft het allebei staan zoals het staat, en het kan natuurlijk ook andersom of gewoon duplicate).
Hope this helps

Laatst gewijzigd door PowerFlower; 16 april 2004 om 11:39.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 16 april 2004, 12:06
Dikke Wim's schermafbeelding
Dikke Wim Dikke Wim is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Locatie: Maarssen
Berichten: 113
Geen echte oplossing voor mij

Bedankt voor de suggestie.

Helaas is dat voor mij geen echte oplossing. Ik verander zowel in Outlook (typt sneller) als in mijn Palm (vanwege de mobilitiet) regelmatig een afsrpaak. Als beide zouden blijven staan wordt mijn agenda nog steeds te vol.

Met mijn T|T werkte het wel samen met PocketMirror omdat je daar e.a. kunt instellen ("same file synchronised with more PC's" of zoiets).


Met citaat reageren
  #23  
Oud 05 mei 2004, 22:08
Kurt Kurt is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Berichten: 34
Volgens mij heeft het ook iets te maken met een 'nota' (gele mapje), die je kan toevoegen...
Ik heb gemerkt dat als ik op de Palm desktop een afspraak verplaatst heb (die voordien reeds gesynct was), en ondertussen ook de nota op de palm heb bekeken (op de oorspr dag!) dat hij dan dubbels aanmaakt...

http://www.palmone.com/us/support/do...MUpdate41.html


Deze link zou er ook iets mee te maken hebben...
Met citaat reageren
  #24  
Oud 06 mei 2004, 08:30
Dikke Wim's schermafbeelding
Dikke Wim Dikke Wim is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Locatie: Maarssen
Berichten: 113
Ook met Update 4.1 blijft het probleem

Ook met Update 4.1 blijft het probleem.

De update van Hotsync naar 4.1 had ik al gedaan.
Het probleem blijft bij mij.

Vreemd genoeg had mijn Tungsten T1 er geen last van (met PocketMirror).
Met citaat reageren
  #25  
Oud 24 mei 2004, 10:36
Johan Lemmers's schermafbeelding
Johan Lemmers Johan Lemmers is offline
"Viper Driver"
Voornaam: Johan
Model: Visor
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 42
-edit, zelfde verhaal hier , komt wel goed met 1 vraag -edit-
__________________
Johan "VIPER" Lemmers
Nederland / the Netherlands

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 24 mei 2004 om 11:05.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 17 juni 2004, 21:52
joosty
Guest
 
Berichten: n/a
Ik sync op mijn werk met Outlook en thuis op een Mac met iCal/ iSync van een Palm 130. Bij gebruik van Palm Desktop 4.1.2 als 'Desktop-PIM' had ik last van dubbele of niet meegenomen events die in Outlook waren gewijzigd, met iCal/ iSync heb ik die problemen aanzienlijk minder, zelden eigenlijk. Het dubbel vermelden komt overigens voor als je een categorie aan een afspraak of contact geeft in Palm Desktop. Ook pakt hij niet alle wijzigingen van de Palm mee!

Mijn beste ervaring is toch wel ical/ iSync te gebruiken op Mac en ervoor te zorgen dat je belangrijke afspraken op de handheld ingeeft of licht wijzigt. Dan wordt hij namelijk altijd meegenomen.

Ik neem dit overigens als het risico van synchroniseren op twee computers, ik vermoed namelijk dat syncsoftware ergens een teken geeft dat hij al gesynchroniseerd is zonder de locatie wáár dat is gebeurd wordt vastgelegd.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 17 juni 2004, 22:34
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Het dubbel vermelden komt overigens voor als je een categorie aan een afspraak of contact
Categoriën toewijzen aan afspraken kan volgens mij alleen met de nieuwste palmOne's, zoals de Zire31, Zire 72, Tungsten|E & Tungsten|T3. Dus niet de m130 waar over gesproken wordt. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 19 juni 2004, 08:26
joosty
Guest
 
Berichten: n/a
Het kan zijn dat dit het is, hoewel ook in eerdere desktopversies categroieën konden worden aangegeven, die niet werden ondersteund door de pda (ik had hiervoor een m100). Wellicht dat sinds de mogelijkheid er een overdrachtprotocol is.

Het gevaarlijkste voor 'missers' wat betreft de dubbele synchronisatie met outlook zijn vergaderingen die door een collega worden ingeboekt in de agenda en vervolgens worden veranderd. Deze verandering gaat over het algemeen wel goed op de handheld, maar bij de thuissynchronisatie riskeren zij niet mee te veranderen.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 19 juni 2004, 11:40
PeKa PeKa is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Houten
Berichten: 40
dubbel-op

Ook ik heb geregeld dubbele afspraken: Werk met Groupwise in een nOvel omgeving en gebruik Intellisync voor syncen: deels met Groupwise 5.x(calender, contacts, mail) en deels met Palmdesktop (expense, photo, memo, notes). En eigenlijkk gaat alles prima op een enkele keer na: Private Mask contacts worden geregeld gedubbeld en inderdaad gewijzigde afspraken worden soms gedupliceerd net als herhaalde afspraken (daily of yearly dat maakt weinig verschil. Vreemd is dat het soms wel en soms niet goed gaat en dat ik geen patroon kan herkennen. Dus dan toch maar soms handmatig schonen. Blijft toch wel hinderlijk
__________________
PeKa
Met citaat reageren
  #30  
Oud 24 juni 2004, 14:39
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Lightbulb

Hallo,

Ik synchroniseer mijn T3 met twee onafhankelijke computers, allebei met Outlook 2000. Ik had nooit problemen met dubbele records, tot een paar weken geleden. Ik had toen in Outlook een paar reeds bestaande, dus ook al in de Calendar van de T3 aanwezige, afspraken gewijzigd.
Na het synchroniseren kreeg ik vervolgens een melding, dat de betreffende afspraak was gewijzigd op verschillende (?) plaatsen en dat daarom het item in zowel de Palm als in Outlook was gedupliceerd. Hetzelfde euvel had ik overigens ook met de Taken.
Na wat experimenten kwam ik tot de volgende slotsom: Als ik een item wijzig in Outlook op welke PC dan ook, resulteert dit altijd in dubbele records. Echter, als ik een item alleen wijzig in de T3 en daarna synchroniseer wordt datzelfde item in Outlook keurig gewijzigd en dus niet verdubbeld!
Mijn advies: wijzig de zaken dus alleen in de Palm.
Misschien voorkomt dit bij andere gebruikers op deze wijze ook een aantal verdubbelingen.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 24 juni 2004, 18:50
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het is mogelijk bij de conduits om aan te geven dat in geval van 'conflictsituaties' één van beide wint óf dat de afspraak / to do / contact / memo gedupliceert wordt.

Ik heb in ieder geval overal staan dat de handheld wint ten opzichte van Outlook. Maar ik gebruik Outlook dan ook eigenlijk niet actief, enkel de Palm.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 02 november 2004, 10:39
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
HEEELP! Palm T|E en Lotus Notes EasySync: wil niet goed werken

Hallo,

Ook met een T|E, maar nu problemen met EasySync (3.0a) voor Lotus Notes. Als ik de conduit voor Lotus calendar installeer, mekkert het installatieprogramma dat er een conflict is met een andere conduit. Na onderzoek nam ik aan dat dit de Outlook conduit moest zijn, maar die staat helemaal niet geinstalleerd?!?!

Ik kan me voorstellen dat het nieuwe datebook programma van PalmOS 5 het probleem veroorzaakt (want EasySync 3.0a kende dat natuurlijk nog niet).

Als ik EasySync toch gewoon installeer, werkt het deels: afspraken komen van PC naar Palm, maar niet andersom. Alles geprobeerd, zoals herinstallatie, alle Palm agenda-conduits uitgezet, SyncFixer op de Palm gedraaid, enz. maar geen resultaat.

Iemand nog een suggestie? Mijn geloofwaardigheid bij een lieftallige collega staat op het spel... Met mijn eigen TH55 werkt EasySync3.0a wel gladjes.

Thanks, Remco
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #33  
Oud 02 november 2004, 15:36
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, is er niet een update van Easysync voor de T3 en de TE (+ alle palmOne modellen na oktober 2003) vanwege de gewijzigde PIM software? Ik denk dat dat al veel oplost.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 02 november 2004, 15:48
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Ja, er is inderdaad een update (3.0a is OUUUUD), maar die kost een behoorlijk bedrag en de 3.0a is een reeds eerder betaalde, die op een oude Palm gooed draaide (dus als dat lukt is het mooi ).


Remco
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #35  
Oud 03 november 2004, 12:02
Johan Lemmers's schermafbeelding
Johan Lemmers Johan Lemmers is offline
"Viper Driver"
Voornaam: Johan
Model: Visor
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 42
Hoi...

Wij hebben bij ons in de ziekenhuisapotheek een behoorlijke tijd last gehad van die dubbele entries.
De laatste tijd is het allemaal een stuk rustiger geworden.
Wij synchroniseren overigens met SyncWise Pro voor Groupwise (5.5), twee van onze medewerkers werken met IntelliSync voor Yahoo!
Mogelijk dat er bij onze gebruikers aanloopproblemen zijn geweest, want de Palm T3 was voor de meesten de eerste PDA die ze hadden.
En je moet over het algemeen toch leren werken met nieuwe speeltjes...

gr.
__________________
Johan "VIPER" Lemmers
Nederland / the Netherlands

Laatst gewijzigd door Johan Lemmers; 03 november 2004 om 12:08.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 03 november 2004, 20:30
fboecom
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Wim,

De T3 heeft inderdaad een eigen syncer die - als je hem goed installeert - prima synct met Outlook. Hij doet dat volgens mij via de Outlook user en niet zozeer via een pst file. Dwz hij maakt dan weer gebruik van de Outlook settings om bij de inbox, calender, Contacts etc te komen. Let wel: op de T3 sync je met native Outlook en niet met Palm Desktop surrogaten. Een groot voordeel: je hoeft helemaal geen PST file te hebben - een Exchange mail server zonder local storage werkt ook prima.
Zoals ik jouw probleem zou oplossen: in het geval je bedrijf met Exchange werkt: probeer je bedrijf zo gek te krijgen een VPN verbinding mogelijk te maken. Vanaf je PC thuis werk je dan met precies dezelfde mail server en je T3 werkt met precies dezelfde Outlook user: syncen maar! (en geen HD meeslepen).
Groeten, Freek.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 08 december 2004, 15:29
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb de poll gesloten, want daar zat weinig beweging meer in en het hele probleem lijkt er ook niet echt te zijn. Het komt wel voor, maar niet in die mate dat het zorgelijk is. Ondertussen zijn beide apparaten al weer een jaar op de markt.

De thread blijft uiteraard gewoon open.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #38  
Oud 23 december 2004, 10:53
spook1
Guest
 
Berichten: n/a
T3 en outlook recurrent appointments:DUBBEL

Net een nieuwe T3 en gesynchroniseerd met mijnoutlook waarin mijn lesrooster (ik ben docent) staat.
De eerste keer ging prima: alle afspraken uit outlook verschenen in mijn palm (op kleurtje na, maar ja..)
De tweede keer werden alle afspraken verdubbeld en de derde keer nog een keertje extra.
De afspraken zijn identiek want allen afkomstig van outlook op de pc.

Heeft dit ook te maken met een benodigde update?

p.s. Ik ben nog niet zo ervaren op de palm
Met citaat reageren
  #39  
Oud 23 december 2004, 15:40
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Toch ook regelmatig last van. Ik heb nog niet onderzocht waar het vandaan komt, Outlook gebruik ik soms om afspraken in te maken en adresgegevens in te voeren maar het meeste doe ik op de T3.

BTW ik ben ook docent (LO) wat geef jij?
Met citaat reageren
  #40  
Oud 23 december 2004, 18:22
spook1
Guest
 
Berichten: n/a
natuurkunde
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023