Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 november 2000, 16:55
Fred Aben
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Hallo,

Ik wil graag mijn palm synchroniseren met een outlook die op een citrix-server staat.

Ik kan de cradle niet aan de citrixserver hangen (dan zou het goed gaan).

Kan ik toch bij mijn lokale com-poort uitkomen?

Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 november 2000, 22:37
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Question

Ik heb het nooit gerpobeerd, dus ik weet niet of het werkt. Om het aan de praat te krijgen kan je het volgende proberen.

Je moet eerst te weten zien te komen of je Citrix server COM-poort mapping toestaat. Als dat zo is heb je op de
Citrix server waarschijnlijk een \\CLIENT\COM1: poort tot je beschikking (kan natuurlijk ook \\CLIENT\COM2: enzovoorts
zijn). Als dat niet het geval is en de beheerder staat het niet toe, dan houdt het COM-poort verhaal hier op.

De tweede voorwaarde is dat je Palm Desktop en de Hotsync Manager op de Citrix server hebt geinstalleerd. Feitelijk
moet je hele Palm omgeving op de Citrix server staan. Ook weer zoiets dat door de Citrix beheerders moet worden
toegestaan. De Hotsync Manager op de Citrix server stel je in op \\CLIENT\COM1: Dat is de COM1: poort op de Citrix
server die het verkeer doorstuurt naar je lokale COM1: poort. De vraag hier is of de Hotsync Manager de
\\CLIENT\COM1: poort kan zien. Als dat niet zo is dan houdt het COM-poort verhaal hier op.

Een andere mogelijkheid is een Network Hotsync. Hiervoor heb je Palm Desktop en Hotsync Manager nodig op zowel je lokale
werkstation als op de Citrix server. In dit geval start je de hotsync op je werkstation. Het Hotsync verkeer met de
Citrix server loopt via het netwerk en niet via COM-poorten mappings. Het verkeer van en naar je Palm loopt ook in dit
geval gewoon via de lokale COM-poort. Geen COM-poort mappings nodig op de Citrix server. Je hebt nu ook de
mogelijkheid om te switchen tussen lokale hotsync en netwerk hotsync. Dus eigenlijk is dit een betere oplossing.

Ben wel benieuwd of het werkt. Misschien ga ik het ook eens proberen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023