Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 15 augustus 2005, 19:25
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smacdab
Bovendien kom ik eigenlijk weinig discussie tegen over de LD op bv. forum van Brighthand.

kees
Ik vind 5500 posts sinds de introductie....3 maand geleden?....niet direct "weinig discussie"
Met citaat reageren
  #22  
Oud 15 augustus 2005, 20:51
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smacdab
Palm kan echt in een keer van de kaart geveegd worden en Apple toen net niet.
Kun je dit onderbouwen?
Met citaat reageren
  #23  
Oud 15 augustus 2005, 21:51
henk wubs
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down lifedrive

gewoon niet kopen ik heb hem 4 dagen in huis gehad mijn laptop is nog steeds niet goed de lifedrive liep vast - ik was blij dat ik mijn data nog op de ķude palm'had staan want anders was alles weg geweest
gr henk
Met citaat reageren
  #24  
Oud 15 augustus 2005, 22:50
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Nou, vol verwachting klopt mijn hart...
Mij boeit het niet eerlijk gezegd, niet dat ik vies ben van speculeren zo nu en dan maar ik weet wel dat ik zelf nog steeds op de wip zit om eens iets anders te proberen (houd altijd mijn T3, heb ik onlangs besloten) want ik ben nog steeds niet blij. Mijn LD heeft wat vertraging opgelopen bij de winkel waar ik hem gekocht heb, na een week nog steeds niks gehoord. Als ie dan terugkomt, verwacht ik ook wel een significante verbetering, anders gaat ie definitief de deur uit, hoe dan ook.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 15 augustus 2005, 23:31
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
@ Smacdab / Kees: We verwachten hier wel een zinvolle bijdrage aan een discussie. Het is hier geen kinderspeeltuin. Als je bepaalde stellingen poneert, neem dan in ieder geval de moeite om die in dezelfde posting te verantwoorden. Een forum kent simpele regels; de onze is daar geen uitzondering op.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 16 augustus 2005, 08:48
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Mij boeit het niet eerlijk gezegd, niet dat ik vies ben van speculeren zo nu en dan maar ik weet wel dat ik zelf nog steeds op de wip zit om eens iets anders te proberen (houd altijd mijn T3, heb ik onlangs besloten) want ik ben nog steeds niet blij. Mijn LD heeft wat vertraging opgelopen bij de winkel waar ik hem gekocht heb, na een week nog steeds niks gehoord. Als ie dan terugkomt, verwacht ik ook wel een significante verbetering, anders gaat ie definitief de deur uit, hoe dan ook.
Jp/Heck: Zie bovenstaande mail en btw apple bestaat nog steeds, hoe dan ook.
Over speeltuin gesproken; ik vind dat hier zowiezo niet zakelijk over de pda wordt gesproken het zit m.i. erg veel in de de sfeer van " mijn speelgoed".
Fantastische zakelijke programma's zijn de enige weg. Ben nu datebk aan het uitproberen.Nou daar worden dus geen mensen mee naar een pda getrokken.
RH je hebt gelijk dat het jou niet boeit, mij eerlijk gezegd ook niet , eigenlijk verbaas ik me alleen me alleen maar over de hype betreffende een stukje gereedschap als de LD en "the secret third project".

voortaan meelezer

kees
Met citaat reageren
  #27  
Oud 16 augustus 2005, 11:09
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Over speeltuin gesproken; ik vind dat hier zowiezo niet zakelijk over de pda wordt gesproken het zit m.i. erg veel in de de sfeer van " mijn speelgoed".
Zou best kunnen, als dat je mening is geen probleem mee. Feit is wel dat er een hele hoop mensen rondstruinen op dit forum met aanzienlijke kennis van zaken, die ook nog eens veel mensen helpen met problemen die ze hebben op pda-gebied. Daar gaat het uiteindelijk om wat mij betreft, wat ik meegenomen vind is dat het over het algemeen een gezellig forum is waar goed werk wordt geleverd door onder meer de moderators en admins.
Jammer dat je besluit om verder niet meer te posten, misschien omdat er wat heftig is gereageerd op een uitspraak die je eerder hebt gedaan (boeit mij niet zoals ik al eerder aangaf...). Groetjes Rudy.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 16 augustus 2005, 20:27
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb To lifeDrive or not to LifeDrive that's not the question

Ook ik heb de ziekte van forums af te snuisteren en te twijfelen welke ik eventueel zou kopen.
Als ik het dan gevonden heb, en denk te beslissen, probeer ik dan (je weet maar nooit) toch meer even een allerlaatste review te lezen... die me dan, hoe kan het anders, weer op een ander idee brengt.

Enfin het wordt dus geen lifeDrive, geen tungsten T5 maar een nieuwe Tungsten XX die, naar men zegt, begin oktober op de markt zal komen.
Die 4GB van LD is voor mij niet interessant, je kan dit gemakkelijk opvangen door een geheugenkaartje van 1GB...

(ik heb zelf een tungsten T nadat ik mijn m500 met heel veel pijn in het hart weggedaan had)
Met citaat reageren
  #29  
Oud 21 augustus 2005, 16:31
Yokobono
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pasulu
Ik had een LifeDrive ongeveer vanaf het moment dat hij beschikbaar kwam in NL. Het was een 'upgrade' van mijn Tungsten E die het net voor het verlopen van de garantie begeven had - destijds vond ik de T5 veel te duur voor het verschil tussen E en T5 (groter scherm, BT). Nu had ik de financiële situatie om voor de LD te gaan.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de LD, maar er zijn een aantal ruwe kantjes. Laat ik eerst de negatieve punten noemen: het 'trage' reageren/opstarten. Dit is echt een stap terug als je een eerdere Palm gewend was. Met SharkCache is er wel wat aan te doen maar ik heb nog steeds lichte ergernis als ik moet wachten op het upspinnen van de harddisk. De achterzijde van de LD zit vol met gaatjes (vermoedelijk voor koeling, want aan de oplader warmt hij flink op) die langzaam dicht kunnen slibben met vuil van de handen. Er is (weer) geen cradle bij, was ook al niet zo bij de T|E en dat zou toch wel mogen bij een apparaat van deze prijsklasse imho. MP3s stotteren: ja maar is voor mij persoonlijk niet zo'n probleem (in bezit van een aparte MP3-speler), bovendien werkt alles vlekkeloos als je _alleen_ muziek afspeelt. Maar dit is beslist iets dat eigenlijk een oplossing verdient. Voice memo's werken bij mij niet goed - ik lees daar elders niets over dus het ligt ongetwijfeld aan mij, maar na een aantal minuten reset de LD zichzelf tijdens een opname, en de opnames die wel lukken zijn meestal niet meer terug te vinden...

So much for the bad news... maar nu de positieve punten! Het scherm is erg mooi, met een zeer prettige hardwarebutton voor het switchen tussen portrait/landscape. WIFI en Bluetooth werken zonder een enkel probleem, niets zo heerlijk als 'even snel het Internet op om wat op te zoeken', ook dankzij de meestal vlekkeloos werkende Blazer-browser. Synchronisatie werkt zoals verwacht, snel via USB-kabel en WIFI, duurt iets langer via BT. Alle favoriete applicaties van de vorige Palm werken zonder meer (een enkele uitzondering daargelaten). Harddiskruimte! Het ding is (via de USB-kabel) ook meteen een draagbare harddisk, en met de utility WiFileLT kun je ook bij draadloze netwerkshares. En inmiddels is bekend hoe je een harde reset uit moet voeren zonder ook de harddisk leeg te vegen... ik geef toe: een workaround, maar het werkt. Batterijduur: valt niet tegen, om de zoveel dagen aan de oplader is voldoende. Multimedia: films op je LD kijken is erg plezierig. Gewicht: net iets te zwaar voor een borstzak maar toch erg draagbaar hoor. Vormgeving: prachtig, (maar uiteraard een kwestie van smaak). Zelfs de hoes die meegeleverd wordt is van uitstekende kwaliteit en voldoet, waardoor een extra case niet meer nodig is.

Aan de onderkant van de streep ben ik een gelukkige gebruiker. Het is waar wat ze zeggen: je hoort natuurlijk eerder geklaag dan positieve geluiden, dus de klagers zijn op fora veruit in de meerderheid. Dat is denk ik niet altijd terecht. Ik hoop dat de ervaringen die ik aangeef het beeld wat nuanceren...
Kun je nog ff aangeven waar je de uitleg over die harde reset zonder wissen kunt vinden!
Lijkt mij welm handig...
Met citaat reageren
  #30  
Oud 21 augustus 2005, 17:02
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Zie ons review en dan het deel 'Resettijden: even geduld a.u.b.'
Met citaat reageren
  #31  
Oud 22 augustus 2005, 11:24
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ga naar de site van www.amazon.com
Tik daar "Lifedrive" in en op de pagina aangekomen

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...onics&n=507846

scroll iets naar beneden naar "product details"

Daar staat deze passage en dan gaat het met name om de laatste regel:

Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S.
Shipping weight: 2.00 pounds.
Amazon.com Sales Rank: #150 in Electronics
ASIN: B0009JMT38
Item model number: 1044NA
Date first available at Amazon: May 18, 2005
Discontinued by manufacturer: Yes

Gaat hier om een tikfoutje of is er toch iets aan de gang bij Palm????? Normaal zou je zeggen dat het om een tikfout gaat maar met de snelle Tungsten T1 naar Tungsten T2 overgang van een paar jaar geleden...........
Met citaat reageren
  #32  
Oud 22 augustus 2005, 13:38
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Het zou me weinig verbazen als we dit najaar een "LifeDrive 2" gaan zien: wat schoonheidsfoutjes eruit (hoor ik daar iemand vragen om dedicated applicatie-RAM zodat de opstartvertraging weg is?) en een 6GB harddisk i.p.v. 4GB.

Dat gaat een druk najaar worden met ook nog de Tungsten T|x, de opvolger van de Zire72, wie weet een (gecombineerde?) opvolger van de Zire's 21 en 31... Niet verwonderlijk dat de Treo 670/700 pas begin 2006 komt!
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #33  
Oud 22 augustus 2005, 14:00
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
tikfout...?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
Ga naar de site van www.amazon.com
Tik daar "Lifedrive" in en op de pagina aangekomen

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...onics&n=507846

scroll iets naar beneden naar "product details"

Daar staat deze passage en dan gaat het met name om de laatste regel:

Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S.
Shipping weight: 2.00 pounds.
Amazon.com Sales Rank: #150 in Electronics
ASIN: B0009JMT38
Item model number: 1044NA
Date first available at Amazon: May 18, 2005
Discontinued by manufacturer: Yes

Gaat hier om een tikfoutje of is er toch iets aan de gang bij Palm????? Normaal zou je zeggen dat het om een tikfout gaat maar met de snelle Tungsten T1 naar Tungsten T2 overgang van een paar jaar geleden...........

Volgens mij gaat het zeker niet over een tikfout... Op mijn toetsenbord liggen de y en de n; de e en de o en de s en de ' ' toch wat ver uit elkaar....
Bovendien vermelden ze niet eens dat zinnetje 'Discont... ' bij de Tungsten T5.
Zou het niet kunnen dat ze met meer flash geheugen werken ipv de energievretende (relatief trage) harde schijf, die moet gekoeld worden door luchtgaten op zijn rug.
Mischien wordt de T7 wel een goede opvolger -> sneller en lichter dan de LD; met wifi (voor mij totaal onbelangrijk) en een (nog) betere autonomie dan de T5?
Want wat is de LD? Een dikke (zwaardere) T5 met 4GB... en wifi. Voor de rest heeft hij toch niets meer te bieden.
En wees eens serieus... hebben we die 4GB HDD nodig; als er kaartjes bestaan van 1GB die heeeeeeeeel veel data kunnen bevatten? (Een film zie ik liever in breedbeeld op mijn TV, muziek beluister ik liever op een compact mp3 spelertje, zoals de MuvoN200, en foto's bekijk ik liever op een groot scherm...)
Maar begrijp me niet verkeerd; palm blijft mijn grote liefde (na mijn vrouw natuurlijk )
Enfin, we zien wel...

Laatst gewijzigd door huplahoi; 22 augustus 2005 om 14:15.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 22 augustus 2005, 15:49
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ja we zien wel. Persoonlijk zou ik het schandalig vinden als er een opvolger gelanceerd zou worden en de "schoonheidsfoutjes" in het oorspronkelijke model gewoon onopgelost blijven. Einde Palmverhaal voor mij dan, zeker weten! Hou ik gewoon mijn T3 en ga ik voor een opvolger elders kijken.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 22 augustus 2005, 18:00
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
life drive

very happy maar de negatieve zaken zijn al gezegd .
trger dan mijn t3 en een sporadische herstart .
ik bezit van uit het werk ook een mio ..... WAT EEN KUT DING ... er staat alleen alturion op en dat is alles en nog heb ik er meer problemen mee dan wat anders .
dus ok de t3 was fantastisch de life drive great maar heeft een update nodig ... maar ik zeg wouw kopen dat ding
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #36  
Oud 23 augustus 2005, 00:46
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Blijkt een foutje van Amazon te zijn: de LifeDrive is niet discontinued.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #37  
Oud 25 augustus 2005, 20:45
fredje
Guest
 
Berichten: n/a
Helaas, moet ik iedereen teleurstellen.
Na het downloaden van de applicatie sudoku van pdassi liep hij vast en geen zachte noch harde reset heeft hem nieuw leven ingeblazen.
Dat hij af en toe daarvoor zomaar een zachte reset maakte vond ik al een veg teken.
Kortom, had ik mijn oude Tungsten T nog. Vele jaren vlekkeloos genieten, maar nu heb ik maar weer een agenda van papier etc. etc.
Fredje
Met citaat reageren
  #38  
Oud 25 augustus 2005, 21:00
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Wat heb je ermee gedaan als ik vragen mag? Die LifeDrive bedoel ik?
Met citaat reageren
  #39  
Oud 26 augustus 2005, 19:41
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
en compatibel?

het spelletje sudoku is geschikt voor

Runs on PalmOS 5 Handhelds, such as:

Garmin iQue3200, Garmin iQue3600, GSL Xplore M28 Handspring/Palm Treo600, Handspring/Palm Treo650, Palm Tungsten E, Palm Tungsten C, Palm Tungsten T, Palm Tungsten T2, Palm Tungsten T3, Palm Tungsten T5, Palm Zire21, Palm Zire31, Palm Zire71, Palm Zire72, Qool QDA-700, Samsung SPH-i550, Samsung SGH-i500, Samsung SGH-i505, Samsung SGH-i530, Sony CLIE PEG-NX60, Sony CLIE PEG-NX70V, Sony CLIE PEG-NX73V, Sony CLIE PEG-NZ90, Sony CLIE PEG-TG50, Sony CLIE PEG-TH55, Sony CLIE PEG-TJ25, Sony CLIE PEG-TJ27, Sony CLIE PEG-TJ35, Sony CLIE PEG-TJ37, Sony CLIE PEG-UX40, Sony CLIE PEG-UX50, TapWave Zodiac, TapWave Zodiac2

Waar staat live drive ?
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #40  
Oud 26 augustus 2005, 19:53
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Nergens, maar dat gebeurt wel vaker terwijl iets gewoon werkt op de LifeDrive toch?

Citaat:
# 96KB
# Minimum Requirements: Any Palm OS Hardware
# Palm OS 4.0
Stond erbij op Palmgear geloof ik....

Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 27 augustus 2005 om 12:52.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023