Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 februari 2006, 22:12
dweomir
Guest
 
Berichten: n/a
TX opladen middels USB

Ik ben ten einde raad: 10 wkn geleden de TX besteld. 5 wkn geleden kreeg ik hem binnen, maar kreeg hem niet opgeladen, dus weer geretourneerd. Kreeg hem vandaag terug, nog steeds precies hetzelfde probleem. Heb alles geprobeerd wat ik maar kon vinden op internet. Nu vraag ik mij af of de meegeleverde USB-kabel ook te gebruiken is op de TX op te laden (volgens mij nl niet). Want ik ben er niet zeker van of de reparateur er aan gedacht heeft dat het ook aan mijn oplader kan liggen. Is het dus misschien verstandig om of: een nieuwe adapter te kopen, of: een USB-ding waar mee op te laden valt. Heb namelijk weinig zin om hem weer op te sturen en hem wéér 4 a 5 wkn kwijt te zijn.

Alvast bedankt,

Greetz,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 februari 2006, 22:18
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik zou de TX terugbrengen naar de winkel en je geld terug eisen. Of ze moeten je een redelijk alternatief aanbieden. Jij bent in ieder geval coulant genoeg geweest door akkoord te gaan met de eerste reparatieronde.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 februari 2006, 22:18
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Allereerst, als reparatie 5 weken duurt, kun je de koop beter ontbinden en hem ergens anders kopen.

Verder: de USB kabel kan gebruikt worden als lader, maar ik weet niet zeker of hij het ook al doet wanneer de TX nog nooit is gebruikt. Ik heb ergens gelezen dat de pc moet weten of er wat aanhangt, en de TX kan dat misschien niet laten weten als hij geen energie heeft. Je kunt het natuurlijk wel proberen.

Misschien kun je de lader doormeten met een multimeter. Moet je wel oppassen voor kortsluiting.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 februari 2006, 22:41
dweomir
Guest
 
Berichten: n/a
Tnx voor de reactie. Het probleem is dat ik hem bij PDAhuis heb besteld, dus ik moet hem wel opsturen (wat natuurlijk weer lang duurt en geld kost). Ga maandag maar eerst eens met de Palm reparatieservice bellen. Ga zeker zeggen dat ze heel snel mijn geld moeten terugstorten.

Greetz,
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 februari 2006, 22:48
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Je moet bij de winkel zijn en niet bij de fabrikant. Althans dat zegt het consumentenrecht ons. Je kunt het natuurlijk altijd wel proberen .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 februari 2006, 09:01
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Wat het USB laden betreft, voor mij werkt het in ieder geval perfect. Maar ik moet er bijzeggen dat ik eerst alles geïnstalleerd had (en opgeladen via de gewone kabel) vooraleer ik de usb gebruikte als lader.
Eigenlijk gebruik ik de gewone lader nu niet meer. (of toch uiterst zelden.)
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 februari 2006, 13:19
dweomir
Guest
 
Berichten: n/a
Het ziet er somber uit. Net een mailtje van Pdahuis gekregen dat ze er echt niks aan kunnen doen en dat ze hem wederom naar het cervice-centrum terugsturen. Wordt weer 4 wkn wachten. Heeft iemand nog tips dat ik alsnog pdahuis kan dwingen mijn geld terug te storten. Begin er een beetje grijze haren van te krijgen, en ik ben pas 29

Tnx,
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 februari 2006, 19:27
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Er zijn ook special adapters te koop die een USB aansluiting hebben. Deze bijvoorbeeld.
Je kan wel degelijk de T|X opladen via de PC, het is niet van belang of de software (Windows XP o.i.d.) de palm herkent en de bijbehorende software installeert. Ik zou zelfs adviseren eerste de palm een paar uur op te laden en dan pas de installatie op de PC af te ronden.
Het kan zijn dat de USB poort van de PC niet genoeg spanning levert om de palm helemaal op te laden, maar tot zo'n 80% moet wel lukken. In ieder geval genoeg om te bepalen of de palm of de bijgeleverde lader defect is.

Pas je ook even je model aan in je profiel?
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 februari 2006, 08:21
dweomir
Guest
 
Berichten: n/a
Tnx, ga zeker even naar die usb-lader kijken. Ik zou wel mijn model willen veranderen in mijn profiel, maar ik heb nog geen model Hopelijk over 3-4 wkn, als hij weer terug is gestuurd.

Greetz,
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 maart 2006, 10:39
dweomir
Guest
 
Berichten: n/a
Er mag een slotje op.

Heb inmiddels (de toezegging) van Pdahuis gehad dat ik mijn geld terugkrijg. Heb meteen een nieuwe Tx gekocht en die werkt als een zonnetje!!!! Ben er ook achter gekomen dat hij via de bijgeleverde USB-kabel opgeladen kan worden. Nogmaals bedankt voor de tips.

Greetz,
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 maart 2006, 11:30
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dweomir
Er mag een slotje op.

Heb inmiddels (de toezegging) van Pdahuis gehad dat ik mijn geld terugkrijg. Heb meteen een nieuwe Tx gekocht en die werkt als een zonnetje!!!! Ben er ook achter gekomen dat hij via de bijgeleverde USB-kabel opgeladen kan worden. Nogmaals bedankt voor de tips.

Greetz,
Allez veel succes ermee...
Komt hij terug van Pdahuis?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 maart 2006, 12:35
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Threads gaan hier niet op slot wanneer een probleem verholpen is.

Ik las trouwens dat Pdahuis failliet is, dus ik hoop dat ze hun belofte nog na kunnen komen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 maart 2006, 13:34
dweomir
Guest
 
Berichten: n/a
Tnx voor de tip. Ze hebben me 23 februari toegezegd het geld terug te storten (en 28 februari zijn ze failliet verklaard). Ik moet nog maar zien of ik mijn geld terugkrijg, maar ben bang dat de consument de dupe wordt t.o.v de grote geldeisers. Kan ik in ieder geval zeggen dat ik nu een hele dure PDA bezit
Met citaat reageren
  #14  
Oud 03 maart 2006, 13:45
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Zou ook hier gelden...
Goedkoop is duurkoop? Ik dacht dat ze bij het pdahuis het goedkoopst waren... (zeg wel waren)
Met citaat reageren
  #15  
Oud 03 maart 2006, 14:01
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Laten we in deze thread verder gaan over het opladen van een TX via USB.
Willen mensen verder praten over het faillisement van pdahuis dan kan dat natuurlijk, maar dan wel in een andere thread in bijvoorbeeld het shopforum.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023