Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 februari 2006, 23:16
frankth
Guest
 
Berichten: n/a
Plotseling accu T3 leeg

Mijn T3 heeft af en toe de neiging om Ineens zonder stroom te zitten. Ook als ik hem een dag eerder heb opgeladen. Ik kan niet zeggen waardoor dat is maar hebben anderen ook dit probleem? waar ligt het aan? en ... kan het opgelost worden?

UIteraard geeft een sync weer alles op mijn T3 terug, maar toch, het is vervelend.

hoop op jullie alwetendheid

Groeten,
Frank Th
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 februari 2006, 23:59
speelnumee
Guest
 
Berichten: n/a
Ik weet het, het is niet echt gezond maarja..

Als je accu het nog slechter gaat doen, en je hebt er geen garantie meer op (garantie op accus zijn meestal maar 6 maanden)
1. bestel een nieuwe accu
2. Probeer hem in de vriezer te leggen, voor 24 uur in een plastic zak (op eigen risico) met de kans dat ie het weer goed doet (risico is dat ie het ook helemaal niet meer kan doen..)

succes met je probleem!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 februari 2006, 01:32
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankth
Mijn T3 heeft af en toe de neiging om Ineens zonder stroom te zitten. Ook als ik hem een dag eerder heb opgeladen. Ik kan niet zeggen waardoor dat is maar hebben anderen ook dit probleem? waar ligt het aan? en ... kan het opgelost worden?
Meest waarschijnlijk is dat de kapaciteit van je batterij door ouderdom verlaagd is of door oneigenlijk gebruik zoals te warm en/of te ver ontladen. Je kan dit testen door een programma doorlopend te gebruiken en te kijken hoe lang de batterij het volhoudt. Vergelijk dan met de batterijduurspecifikaties uit een review. Normaal is dat na drie jaar de batterijkapaciteit en ook de kontinu gebruiksduur daalt tot 50 - 60%.

Eventueel kan ook een programma verantwoordelijk zijn. Dat kan je oplossen met de grote schoonmaak. Verder kan je energie sparen door allerlei maatregelen zoals je InfraRood en BlueTooth uit te zetten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speelnumee
2. Probeer hem in de vriezer te leggen, voor 24 uur in een plastic zak (op eigen risico) met de kans dat ie het weer goed doet (risico is dat ie het ook helemaal niet meer kan doen..)
Als het al werkt is het ook maar beperkt wat betreft de aanvullende kapaciteit en levensduur. Vergeet niet na het uithalen uit de vriezer de batterij in de luchtdichte zak eerst op kamertemperatuur te laten komen.
Je koopt beter een nieuwe batterij of overweeg een nieuw model.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 februari 2006, 11:45
Danny2005 Danny2005 is offline
Lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 juli 2004
Berichten: 35
Ik heb dit af en toe ook. Ben er achtergekomen dat mijn Bluetooth die veroorzaker is.
Probeer deze eens uit te schakelen en check of je dan nog het probleem hebt.
Is dit bij jou de veroorzaker kan ik je adviseren om BT toggle te gebruiken, werkt bij mij prima
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 februari 2006, 13:01
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
En let wel: de batterij van de T3 was al sowieso niet de allerbeste. Veel T3-ers hebben niet voor niets een Power-to-Go aangeschaft.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 februari 2006, 14:30
palmdoc's schermafbeelding
palmdoc palmdoc is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: Nijmegen
Berichten: 113
Ik heb ook eenmaal gehad dat mijn T3 spontaan aangesprongen was en niet vanzelf weer uitging, ook bijna mijn gehele batterij leeg toen ik het merkte. Werd veroorzaakt door een applicatie (ik weet niet meer welke), na bovenstaande grote schoonmaak was het opgelost. Misschien dat dit bij jou ook speelt, aangezien je aangeeft dat het niet strucutreel is, maar af en toe.
__________________
IIIc -> T|T3 -> Treo 650
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023