Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03 mei 2005, 22:12
respen respen is offline
Lid
Voornaam: Rudi
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 juli 2003
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 28
Exchange 2003 ActiveSync en Treo 650

"Microsoft and palmOne have teamed up to provide direct wireless over-the-air synchronization of email and calendar between Exchange Server 2003 and the Treo™ 650 smartphone without the middleman – with Microsoft Exchange ActiveSync.3 Built right in to the new Treo 650 smartphone, Exchange ActiveSync enables these two industry-leading products to work together without any connecting middleware, bringing the crucial lifeblood of every organization – communication – into an easier to acquire, manage, and use solution."

Zijn er mensen die al een dergelijke implementatie achter de rug hebben? Ik heb een Exchange 2003 server op kantoor met de ActiveSync extensie geconfigureerd en zou het leuk vinden om BlackBerry functionaliteit te hebben op mijn Treo 650.

Natuurlijk is er ChatterMail, die door een imapi server met 'Idle' opties nieuwe mailtjes laat 'pushen' (welke strikt technisch gesproken nog steeds pull-mail is), maar ik zou het ook stoer vinden om mn calendar, tasks en memo's 'on the road' te syncen.

Wie wil hier over babellen?
__________________
- If elvis was still alive, he'd be dead by now -
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 augustus 2005, 23:59
Frisco
Guest
 
Berichten: n/a
En, heb je Exchange met ActiveSync aan de praat gekregen op je Treo650?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 augustus 2005, 01:32
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Exchange Activesync synchroniseert alleen e-mail en agenda, geen contactpersonen en taken! Ik heb persoonlijk geen ervaring met deze setup, maar ik zal H4ns eens deze kant op sturen. Tijdens de Palmclub borrel vertelde hij dat hij dit wel voor elkaar heeft (weer een reden om eens te komen!).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 augustus 2005, 01:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik ben ook benieuwd, dus ik kom ook even lurken. Zeker voor mensen met een secretaresse of een groepkalender is het ideaal als veranderingen meteen worden gesynct met de kalender op je Treo.

Niet dat ik een secretaresse of een groep heb, maar toch.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 augustus 2005, 08:35
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Hi Rudi,
Ik heb dit een paar weken operationeel gehad op mijn treo650. Na installatie werkte het direct en verscheen email en afspraak zonder noemenswaardige handeling. Je dient wel te beschikken over VPN software en die op te starten alvorens er verbinding wordt gemaakt met de bedrijfsomgeving.
Inmiddels gedeactiveerd vanwege wat technische problemen waarbij Palm ook geen uitkomst kan bieden.
Er ontstond in mijn geval namelijk tijdsverschil indien ik zelf op de treo een nieuwe afspraak invoerde. Dit terwijl de tijdzones overal juist ingesteld zijn, op de treo, op de exchange server en op mijn laptop. Tegelijkertijd is het niet mogelijk om in alle landen, ik reis nogal veel, een verbinding te krijgen via GPRS.

Dit gaf voor mij te veel overlast en derhalve nu terug tot "normale" synchronisatie via de kabel.
Betrouwbaarheid telt voor mij zwaarder dan het gadget gehalte.

Tot zover.

Michel
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 augustus 2005, 10:29
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Inderdaad werk ik ook met Exchange ActiveSync en Palm, al heb ik een LifeDrive. Bij mij werkt het vlekkeloos. Ik geef toe dat ik niet in verre buitenlanden via gprs verbinding heb gezocht; wel heb ik ook problemen gehad met tijdreplicatie, waardoor door synchroinisatie afspraken steeds een uurtje vroeger werden neergezet . In mijn geval is dat opgelost door Agendus van mijn palm te gooien, een hard-reset te doen (agendus had iets veranderd in mijn agenda en in mijn contacts, waardoor dat niet meer goed werkte), en in de standaard calendar applicatie aan te geven dat alle afspraken in tijdzones moeten worden gezet. Sindsdien werkt het vlekkeloos.
A.s. zaterdag moet ik werken; ik hoop dat ik dan een documentje af kan krijgen waarin ik alle instellingen op zowel exchange, evt. firewalls en de palm zal zetten.

--Hans
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 oktober 2005, 00:24
Frisco
Guest
 
Berichten: n/a
H4NS,

Ik ben erg benieuwd naar je documentje over de instellingen op firewall (ISA?), Exchange server en Palm. De Exchange server op mijn werk synced nl wel met PPC's, maar niet met bv Treo 650's...

Het enige verschil in configuratie op de PPC's was de mogelijkheid tot invullen van het gebruikte domein, dat in de settings van de Treo ontbreekt.

Kun je het documentje posten of emailen?

Gr,
Frisco
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023