Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 juli 2002, 12:49
jaspov jaspov is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 december 2000
Berichten: 88
palm V accuduur?

Ik heb een palm V en in de drie jaar dat ik hem heb is hij maar 1 keer leeg geweest, dat was op vakantie en ik had geen lader mee.

Staat ergens hoe lang de accu van de palm 5 meegaat zonder opladen? Bij palm.com gekeken maar zie niets (meer). In de handleiding ook niet. Ben nieuwsschierig om dit te vergelijken met de pocketpc's waarvan de accuduur vaak het grootste nadeel is....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juli 2002, 13:37
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Dit hangt natuurlijk heel erg van het gebruik af. Als je hem niet aanzet zal de accu waarschijnlijk makkelijk meerdere weken meegaan. Op een gegeven moment is de accu te zwak om je Palm nog aan te zetten, maar dan is er nog steeds voldoende stroom om je geheugen te behouden. Hoelang je een Palm V continue aan kan laten staan weet ik niet, maar bij beperkt gebruik moet het ook mogelijk zijn een paar weken zonder opladen te kunnen. Heb je al naar reisladers gekeken? Of neem gewoon je cradle plus adapter mee!

En lees deze thread maar eens door. Daar staat informatie in van forumleden met veel meer ervaring op het gebied van accu's/batterijen.
Palmrepair zegt daarin o.a. over zijn Vx: Ik ga derhalve gerust 14 dagen op vakantie zonder lader op zak.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 26 juli 2002 om 13:44.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 juli 2002, 13:57
jaspov jaspov is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 december 2000
Berichten: 88
Bedankt voor je reactie. Ik had echter stiekem gehoopt op een officieel statement van palm ergens ofzo....

Wil zelf ooit nog zo'n emergency lader kopen waar een 9v batterij inkan maar die zie ik helaas nog nergens in Nederland..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 juli 2002, 15:02
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik ben maar eens gaan zoeken in de Hall of Fame afdeling van de Palm-site. Daar is het handboek van de Palm V te vinden (2,5 MB!), hierin staat o.a. If the battery gets low, your Palm V organizer displays a warning message. If this occurs, perform a HotSync operation and then recharge the battery as soon as possible. If your Palm V organizer shuts down, you still have about a week to recharge the battery before you lose the data on your organizer. Maar ze raden uiteraard aan direct te gaan laden als je Palm niet meer aan gaat in dit geval! Met zoeken op 'Battery' in dit document heb ik verder niets kunnen vinden. Het hangt ook van te veel zaken af: wel of geen backlight aan, Beam receive aan of uit en ook de levensduur is uiteindelijk bepalend. Op een gegeven moment zal de accu niet meer voor 100% werken.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 juli 2002, 17:54
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik schat zelf dat de batterij van de Vx ongeveer 10 à 12 uur meegaat om in uren te spreken. Palm geeft dit zelf nergens aan, bij de m500 wel bijvoorbeeld en dat ligt dan in de buurt. M´n schatting is gebaseerd op mijn ervaringen van afgelopen vakantie, waarin ik wat langere mailtjes heb geschreven waarover je best lang doet met graffiti. Je laadt dan ook niet dagelijks op, dus het gebruik is beter te schatten. Bij normaal gebruik is 2 weken wel te halen dus.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 juli 2002, 18:01
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Wat ik uit de verschillende forums opdiep is idd een gebruiksduur van
ruim 10 uur bij een goede batterij, weinig backlight gebruik en geen
gebruik van afterburner e.d. versnellers.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 juli 2002, 19:32
jaspov jaspov is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 december 2000
Berichten: 88
Bedankt voor alle reakties. Ik had net als RoelvdV de handleiding gedownload en doorzocht (makkelijk digitale documenten!). 10 uur komt overeen met wat ik vermoed. Blijft geniaal dat hij eigenlijk nooit leeg is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023