Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21 juni 2002, 18:03
Atilla
Guest
 
Berichten: n/a
Question Visor Edge of M125?

Ik overweeg weer een Palm(achtige) te kopen, na een Ericsson MC218.
Nu heeft de Mediamarkt een aanbieding met een Visor Edge (Handspring), voor 199,- euro (alleen blauw), dit leek me wel een scherpe aanbieding.
Echter een Palm M125 kost daar 239,- euro, toen ik dat zag begon ik te twijfelen, welke te kiezen (als ik m'n budget niet drastisch wil verhogen, want er lag wel meer leuks).
Voor van de Palm: OS 4.0 (Visor 3.5 2h), SD slot, software (bv. docs to go bijgeleverd), werkt op batterijen.
Voor van de Visor: Dikte (of dunte zo je wil), schermgrootte, goede accu.

Met een adapter (momenteel bij pdashop.nl 25 euro) kan ik compactflash kaartjes in de Visor gebruiken, dus dat sd slot is niet zo'n groot voordeel als het lijkt.
Waarom vindt ik batterijen in ieder geval geen nadeel: De Visor is alleen op te laden via de cradle, dus als je langer dan een week of drie, vier weg wil heb je een probleem.
Ik vind ze beide wel mooi, dus dat is niet echt een criterium, ik hoef ook niet meer "fratsen" op een apparaat.
Het verschil tussen 3.5 en 4.0 kon ik hier nergens vinden.
Ondanks dat het misschien wat appels met peren vergelijken is zou graag wat adviezen horen.

B.v.d.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juni 2002, 21:54
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Nou, het verschil tussen OS 3.5 en OS 4 is niet schokkend. OS 4 is net wat verfijnder qua opties en ergonomie, met name alarmfuncties en de beveiliging. Het belangrijkste verschil is echter de standaardondersteuning voor geheugenkaartjes en nog wat van die dingetjes die de nieuwere palmpjes nodig hebben. De module van de Handspring zal echter ook wel normaal functioneren, neem ik aan. Daar is die module voor. Bij OS 4 zit het er standaard in, maar praktisch is er weining verschil.

De keuze blijft moeilijk, ik zou het zelf niet weten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 juni 2002, 13:15
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Een argument voor Palm: Palm-accessoires zijn hier in NL makkelijker te krijgen (denk aan bijvoorbeeld toetsenbord, GPS, bluetooth) dan voor de Visor.

Desalniettemin is de Visor ook een erg mooi apparaat, en een accu is mij veel liever dan losse batterijen. Een pro voor de Visor: deze gebruiken standaard een uitgeklede Datebk4 versie (scheelt je ook al weer in aanschaf) en de calculator van de Handspring modellen bevalt me ook erg goed.

Succes met je keuze!
__________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 juni 2002, 21:16
Atilla
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Vandaag de Visor Edge gekocht (voor nog steeds 199 euro).
Erg mooi apparaat, inderdaad dun en redelijk licht.
Mijn oplaadbare accu nadeel is alweer achterhaald, omdat er een adapter op de cradle komt is het apparaat ook op te laden zonder aansluiting op de computer, dus op vakantie is een 220 stopcontact voldoende.
Mooie (goede) afdekklep en tot nu toe goede stylus, zal binnenkort nog wat meer eigenschappen posten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023