Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 25 november 2004, 15:02
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Waarom is dat raar? Aam de hand van dat nieuws heeft palmOne gemeld een oplossing te gaan vinden en mensen te voorzien van een gift. Ik vind het netjes.
__________________
Met citaat reageren
  #22  
Oud 25 november 2004, 15:05
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Dat geldt alleen voor de Amerikaanse Treo 650 gebruikers. Dus de kopers van de T5 uit Nederland krijgen gewoon niks. En aangezien de Treo 650 pas sinds deze maand op de Amerikaanse markt te koop is en dat alleen via de Sprint stores om hoeveel gebruikers denk je dat het gaat?

http://www.palm2you.com/content.php3...nuitems_id=261

Laatst gewijzigd door bluevoice; 25 november 2004 om 15:45.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 25 november 2004, 16:44
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Dat is toch alleen maar positief? Er zijn nu dus ook nog nauwelijks gedupeerden. Dat ligt met de T5 net iets anders, maar goed.

En je weet nog niet wanneer die update komt, dusja, het is allemaal nog even afwachten lijkt me.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 27 november 2004, 01:12
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Thumbs up

In dit zijn de eerste indrukken te lezen over de Treo650 volgens Tweakers. Niet helemaal 100% objectief want er worden een aantal negatieve zaken niet vermeld. Lees ook de Reacties op dit bericht, waar wel naar de problemen met geheugen wordt verwezen. Gelukkig wordt er wel vermeld dat er aan gewerkt wordt.
__________________
Met citaat reageren
  #25  
Oud 27 november 2004, 13:13
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ook dit bericht is samen met dit bericht de moeite waard even te lezen.
__________________

Laatst gewijzigd door Peter Drake; 27 november 2004 om 16:05.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 29 november 2004, 13:08
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Citaat:
Op 27-11-2004, om 13:13 heeft Peter Drake dit gezegd in bericht #25
Ook dit bericht is samen met dit bericht de moeite waard even te lezen.
Kijk dat laatste verhaal is een helder verhaal. Plaatst het geklaag ook in een nieuwe context. Niet alleen PalmOne treft blaam, ook de programmeurs. Blijft staan het feit dat als ze voldoende groot geheugen hadden geplaatst, het probleem minder neipend zou zijn.

Sjon
Met citaat reageren
  #27  
Oud 29 november 2004, 21:48
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De programmeurs krijgen ook niet alle info vantevoren, dus om nou te zeggen dat hen blaam treft... Ze komen er nu, kort na introductie, achter. Niemand zeurt erover bij de T5 aangezien die meer dan genoeg geheugen heeft zodat het niet eens opvalt.

De instabiliteit lijkt me een groter probleem waar je wel direct last van hebt.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 06 december 2004, 11:28
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
En hier is het verhaal van palmOne zelf te lezen over mogelijke ruimteproblemen bij de overstap naar NVFS geheugen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #29  
Oud 05 januari 2005, 10:15
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Status T5 problematiek

Bij de introductie van de T5 in oktober 2004 heb ik bergen negatieve reacties gelezen over de specs van de T5 en al vrij snel daarna de negatieve gebruikers ervaringen.

Ik heb al een tijd niets meer gehoord of gelezen over dit onderwerp en iemand in mijn omgeving vroeg mij om advies aangaande de T5. Hoe zit het momenteel? Zijn er al de juiste bug fixes? Wat zijn de bestaande klachten? Sowieso heb ik het idee dat de verkopen gigantisch tegenvallen, klopt dat?
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
Met citaat reageren
  #30  
Oud 05 januari 2005, 12:13
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik denk dat het beter is om in deze thread over Treo 650 & T5 problematiek verder te gaan om alles een beetje bij elkaar te houden.

In ieder geval heeft palmOne na deze update van 24 oktober niets nieuws meer uitgebracht geloof ik. Of daarmee de problemen over zijn weet ik niet. Onder het 'forummeubilair' heeft er niemand een T5, dus er is simpelweg weinig ervaring mee.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 05 januari 2005, 13:50
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Op 05-01-2005, om 12:13 heeft domo dit gezegd in bericht #2 Onder het 'forummeubilair' heeft er niemand een T5, dus er is simpelweg weinig ervaring mee.
Als je daarmee de forumleden bedoelt, wil ik je wijzen op H4ns.
Citaat:
In ieder geval heeft palmOne na deze update van 24 oktober niets nieuws meer uitgebracht geloof ik.
Er waren nog een aantal algemene updates, ook voor andere modellen dan de Tungsten|T5 .
Citaat:
Ik denk dat het beter is om in deze thread over Treo 650 & T5 problematiek verder te gaan om alles een beetje bij elkaar te houden.
Suggestie voor de moderator: aanhangen?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News

Laatst gewijzigd door ghia; 05 januari 2005 om 13:58.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 05 januari 2005, 16:23
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Helaas ben ik geen modateror in dit subforum en kan dus niet knippen en plakken

Ik wel, en gedaan.
- Bram

Laatst gewijzigd door Bram; 05 januari 2005 om 17:46.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 14 januari 2005, 14:54
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De maker van de DateBk3/4/5 programma's is ook druk bezig met de geheugenproblemen van de Tungsten|T5 en de Treo 650. Zie hier een mogelijke oplossing:
Citaat:
Ok, I spent some more time on this. What I have noticed is that after the first soft reset , the DatebookDB database re-appears at a much smaller size:
43.99kb with 3365 records - this is the expected, compact size created by the DM Patch with all null handles (i.e. record placeholders only). Presumably, this is the size when stored in the 10MB of RAM. Later, it gets copied to the NVFS memory where it balloons to 1.8mb in size. I did verify there is nothing in DateBk5 that does this (I removed all DateBk5 applications).

It appears to be just another case of poor design on PalmOne's part. I did a hard reset on the device and ONLY installed FileZ, and the databases are STILL created. So the culprit IS the DM patch which is creating the mirror databases even if no application ever tries to access them (unless there is some old code left over in the Palm OS that triggers the re-creation by accessing the classic PalmSource databases).

Obviously this is a non-trivial flaw that PalmOne needs to address as it wastes huge amounts of space - not only is the PIM database much larger on the T5/Treo-650 due to the 512 byte sector NVFS storage, BUT it gets doubled again by the unnecessary creation of the PalmSource mirror databases.

What I have done is create yet another little applet that will delete those two databases, so those who want to get rid of them can just install that file. The applet deletes the two databases after every reset , thereby making sure they don't reappear (you can also launch the applet to remove them if necessary), but so far a reset seems to be the only condition under which they re-appear. This applet does check that it is running on a device with the proprietary PalmOne databases AND that DateBk5, V-5.4 or later is installed before removing the classic PalmSource Datebook and Memo databases, so it should be safe. I've been running this little applet now for the past 24 hours and so far it seems to work fine.

If anyone is interested, you can download it from:
http://www.PimlicoSoftware.com/deletepims.prc

Obviously let me know if you fail to see it properly deleting those
databases. And keep in mind that if you have ANY application that needs to access the classic PIM datebook or memo databases, you should not use this applet.

Cheers!
CESD, Pimlico Software, Inc.
Een heel verhaal, maar hopelijk duidelijk genoeg voor diegenen met problemen. Zie ook de DateBk5 FAQ pagina op de Pimlico software site.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #34  
Oud 17 januari 2005, 16:31
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ook palmOne zelf geeft nu aan dat de Treo 650 GSM/GPRS uitvoering nu snel te verwachten is (25,26,27 januari?). Als je de site een paar keer ververst zie je vanzelf het bijgevoegde plaatje voorbijkomen.

Groeten, Roel.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg billboard_combo_gsmgprs_cs.jpg‎ (49,5 KB, 28x gelezen)
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #35  
Oud 17 januari 2005, 17:16
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Intussen heb ik mijn T5 al drie weken en ik heb al twee keer alles opnieuw geinstalleerd, omdat de eerste keer Digi-map per definitie crashte bij het starten en de tweede keer mijn wifi-kaartje geen verbinding meer kon leggen, maar dat was mijn eigen schuld.

Over geheugenruimte heb ik niets te klagen; 50 MB systeemgegheugen en 157 MB op de interne disk. Intussen heb ik wel Crash geinstalleerd, want hij loopt regelmatig vast. In vergelijking met mijn Zire 72 heb ik niet het idee dat de T5 extreem veel crasht, het enige is dat het opnieuw starten wel lang duurt en bijvoorbeeld het afsluiten van Digi-map duurt ook eeuwig.

Mijn motivatie om een T5 te kopen was eigenlijk een suffe; ik wilde een T3, maar de T5 (b)leek goedkoper en dus heb ik die aangeschaft. Doordat Mapsonic er niet op werkt kostte me het meer geld, maar tot nu toe heb ik geen spijt van mijn keuze voor de T5.

Drie weken zegt nog niet veel, dus ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Hans
Met citaat reageren
  #36  
Oud 17 januari 2005, 20:53
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zou je iemand een Tungsten|T5 adviseren of juist afraden?
Ik ben daar erg benieuwd naar gezien je neutrale ervaringen.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 17 januari 2005, 21:24
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Vooralsnog ben ik erg blij met m'n T5. Ik heb nog geen pda gehad (palm en ppc) waar ik zo blij mee ben geweest! Tot nu toe kan ik 'm absoluut aanraden.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 03 februari 2005, 21:02
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Op 06-12-2004, om 11:28 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #28
En hier is het verhaal van palmOne zelf te lezen over mogelijke ruimteproblemen bij de overstap naar NVFS geheugen.
In punt 2 wordt ook gezegd dat het eigenlijke interne geheugen slechts 10MB groot is. Een aantal toepassingen die met veel gegevens werken (zoals GPS met grote kaarten) kunnen daardoor eerder in de problemen komen dan verwacht, daar de hoeveelheid gerapporteerd vrij geheugen in het NVFS ligt en hoewel voldoende lijkt, toch door de processor niet kan gebruikt worden voor uitvoering.
Zie ook deze uitleg hierover. Besluit is dat de ontwikkelaars van geheugen vretende programma's die moeten aanpassen om optimaal met T5 of Treo650 te werken.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023