Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 juni 2003, 15:09
erikjuh
Guest
 
Berichten: n/a
nieuwe tungsten T scherm afwijkingen?

Ik blij!!! Heb mijn Tungsten binnen zojuist..

Heb op de search nix kunnen vinden tot nu toe... maar over het scherm:

Wit = niet wit ... hoger contrast maakt niet uit, wit blijft ... tsja ... beetje gebroken wit ... met rode tint. Ik krijg er dus geen wit-wit uit... heel raar! Klopt dit??

Tevens als ik schrijf of het scherm met de stylus aanraak dan deukt het een klein beetje in ... Had ik ook niet verwacht van een tungsten!!! Klopt dit? Of zit de touchscreen laag een beetje van de harde ondergrond af ofzo???

Alvast bedankt

Erik
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juni 2003, 15:16
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo Erik en welkom op dit forum.

Dat je scherm iets ingedrukt kan worden klopt. De ene Palm heeft dit meer dan de andere. Het aanraakscherm bestaat namelijk uit twee lagen. Wat belangrijker is, is dat de herkenning op elke plek van het scherm goed werkt. Bij de Tungsten|T wil de bovenste paar millimeter nog wel eens slecht reageren, maar voor dit en nog een paar problemen is een patch beschikbaar bij Palm. Die patch is hier te vinden.

En hoe wit is wit? Of jouw Tungsten een probleem heeft kun je pas zien door er een andere Tungsten naast te leggen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 juni 2003, 17:35
erikjuh
Guest
 
Berichten: n/a
twijfel

Heb net reset gedaan van het hele ding voor de zekerheid ... maar kleus is niet anders geworden

En over het scherm en de beweging ... als ik er dus overheen ga, en ik klik blijvoorbeeld op het schrijfgedeelte wat aan / schrijf een letter. .. dan heeft het hele scherm zoiets van ... lekker meebewegen ... dus het is niet alleen om de stylus maar er is ook beweging tot in de bovenste hoekjes te zien ...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 juni 2003, 18:24
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: twijfel

Citaat:
Op 24-06-2003, om 18:35 heeft erikjuh dit gezegd in bericht #3
Heb net reset gedaan van het hele ding voor de zekerheid ... maar kleus is niet anders geworden

En over het scherm en de beweging ... als ik er dus overheen ga, en ik klik blijvoorbeeld op het schrijfgedeelte wat aan / schrijf een letter. .. dan heeft het hele scherm zoiets van ... lekker meebewegen ... dus het is niet alleen om de stylus maar er is ook beweging tot in de bovenste hoekjes te zien ...
"reflective" schermen hebben een zekere "melkachtige" tint. Soms zit daar een minimale zweem rood of blauw doorheen. Niets mis mee. Na verloop van een paar dagen let je daar echt niet meer op. Ik heb ook een Toshiba E750 gehad...die met zo'n ultramodern "transflective" scherm. Wit is daar inderdaad witter maar de algehele kleurbalans van foto's vond ik niet echt prettig...bepaalde kleuren vervaagden.

Over dat meebewegen van het scherm...ook mijn TT heeft dit verschijnsel. Dit is heel normaal je ziet het alleen "tot in de hoeken bewegen" wanneer je de TT in een bepaalde hoek t.o.v. het licht houdt. Roel gaf het ook al aan....dit is normaal voor touchscreens.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 juni 2003, 20:58
marcelg
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy tja...dooie pixels

da's wel typisch ; ik kreeg die van mij vandaag ook binnen, om kwart voor vier, en daar zat een rits dooie pixels op (5 millimeter van de linkerkant, verticaal over de hele lengte).
dus die is gelijk teruggestuurd naar PDAShop...
heb ik nog nix...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 juni 2003, 21:25
erikjuh
Guest
 
Berichten: n/a
heb ook bij pda shop gehaald. Donderdag besteld vandaag geleverd... maar ben er dus niet helemaal blij mee zoals je al merkt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 juni 2003, 21:51
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Op 24-06-2003, om 22:25 heeft erikjuh dit gezegd in bericht #6
heb ook bij pda shop gehaald. Donderdag besteld vandaag geleverd... maar ben er dus niet helemaal blij mee zoals je al merkt.
Ik ben toch bang dat je iets té kritisch naar je PDA kijkt. Wanneer je een PDA zoekt met een scherm dat niet "indeukt" tijdens gebruik denk ik dan je nog heel lang zult moeten zoeken.....als ze al te vinden zijn.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 juni 2003, 22:14
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dan moet je op zoek gaan naar een pda met een volledig plastic scherm, de m130 bijvoorbeeld. Die heeft dit "probleem" namelijk niet. De m130 nadert de TungstenT kwalitatief gezien echter zeker niet.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 juni 2003, 22:23
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Dat indeuken is toch alleen tijdens spelen met stylus op scherm? Wat is het probleem dan? Heb ik totaal geen last van, laat het maar lekker indeuken. Dat moet ie heel goed kunnen hebben. Als het voor de rest maar vlak is, bijvoorbeeld tijdens bekijken van foto's. Dan is ie 100 % vlak. toch?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 juni 2003, 11:02
erikjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Ja idd, dan is hij wel helemaal vlak ... ach ... went wel hoop ik Maar toch valt het een beetje tegen .... nu een ander probleempje maar daar start ik wel weer een nieuwe thread voor. / Ga eerst ff zoeken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023