Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 april 2003, 11:34
Cope
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy 6310i/Tungsten/Vodafone: DNS errors !

Hallo Palmers,

Ik heb gezocht tot ik een ons woog en alles gelezen over BT/GPRS enzovoort. Maar mijn probleem vind ik niet terug:

Ik wil met GPRS (abo via Vodafone) en Tungsten T en Nokia 6310i het net op. Verbinden lijkt te lukken, maar als ik surf met webpro of mail met Versamail volgt steeds de melding dat DNS niet goed is. Mailserver wordt niet gevonden (maar staat goed) en DNS-error in webpro. Is er een Vodafone instelling in mijn telefoon fout?

Alvast bedankt aan iedereen die probeert mijn instellingen goed te krijgen...


groeten,

Cope
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 april 2003, 16:48
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Misschien is het idee om a.s. zaterdag naar de workshop te komen? Hier worden juist dit soort onderwerpen en problemen behandeld.
Verder voor nu is het goed om te controleren of je 'Query DNS' heb ingevuld danwel de DNS-IP-adressen hebt ingegeven. Verder kun je even in de 'Network Log' kijken nadat je een verbinding hebt gemaakt in het 'Network'-prefs gedeelte. De log roep je op door /V te doen of door op Menu > Options > View Log te kiezen.

- jp
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 april 2003, 08:31
Cope
Guest
 
Berichten: n/a
Ik kom al dichtterbij: PPP timeout

Op basis van andere threads en het antwoord van jean-paul (bedankt) ben ik al verder: Na 'dialing GPRS' komt 'signing on', en dan helaas 'Error: PPP timeout (0x1231)' Het log geeft een lijst van voor mij onbegrijpelijke afko's:
LCP->CfgReq
LCP<-CfgRej
en dat gaat zo even door, als het helpt zal ik alles vermelden.

Ik heb als connection type 'PPP', Idle Timeout 'Never', Query DNS: vinkje aan, IP Address: Automatic

Kan iemand me helpen het laatste stukje voor elkaar te krijgen zodat ik eindelijk mobiel kan surfen?

Alvast bedankt,

Cope
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 april 2003, 08:46
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik ben met name geinteresseerd in het laatste deel van je log (waar je IP-nummer zou moeten verschijnen).
Je weet zeker dat je een juiste username en wachtwoord gebruikt? Voor Vodafone is dat volgens mij: vodafone/vodafone

En bekijk ook even de instellingen in deze thread: http://www.palmclub.nl/forums/showth...2921#post22921

- jp
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 april 2003, 09:07
Cope
Guest
 
Berichten: n/a
De laatste regels luiden:
IPCP -> CfgReq
IPCP <- CfgReq
IPCP -> CfgAck
LCP <- TrmReq
LCP -> TrmAck
LCP Timeout

Not connected


Uit de thread die je noemt had ik de instellingen overgenomen, alleen kreeg ik de melding dat *98*1# te lang was, elders vond ik *99# en daarmee gebeurt wat ik beschreef maar ik heb het idee dat dat al beter is. Die *98*1# hoort ook bij de Ericsson denk ik (?), dat CID-verhaal zegt me niet veel...

Wellicht ook interessant: ik gebruik inderdaad vodafone/vodafone (opgekregen van hun helpdesk), als ik het wachtwoord leeglaat wordt daar wel om gevraagd tijdens inbellen (zo ver kom ik blijkbaar?), maar na invullen verschijnt alsnog de timeout.

Cope

PS: de workshop ga ik helaas niet halen, het paasweekend zit volgepland met familie-aangelegenheden...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 april 2003, 09:44
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Klik bij je netwerkinstellingen voor die verbinding eens op script. Staat daar wat ingevuld?

Wil je anders het volgende eens proberen:
1. klik op Script ...
2. selecteer 'Send:' en vul in: atz
3. selecteer 'Send CR:'
4. selecteer 'Send:' en vul in: at+cgdcont=1,"IP","web.vodafone.nl"
5. selecteer 'Send CR:'
6. selecteer 'Send:' en vul in: atd*99#
7. selecteer 'Send CR:'
8. selecteer 'End'
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 april 2003, 10:14
danilo danilo is offline
Lid
Voornaam: Amanda
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 05 maart 2002
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 40
Hoi, misschien heb je er niks aan maar in mijn kleine zoektocht ben ik wat programma's tegen gekomen om je instellingen automatisch in te stellen.
Dat is er eentje bij vodafone.de http://www.vodafone.de/pda_konfigurator/index.html
En een commercieel programma http://www.79bmedia.de/coma/

Groetjes, Amanda
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 april 2003, 10:25
Cope
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,

Nee er stond niks. Jouw script invoeren had hetzelfde effect als eerst.

Wat ik me afvraag: bij prefs -> communication -> connection heb ik staan 'Nokia 6310i GPRS', als ik daar invul

Connect to: 'Local Network'
Via 'Bluetooth'
Devices 'Nokia 6310i'

dan kan ik in prefs -> communication -> network wel contact maken. De PPP timeout krijg ik alleen als ik invul:

Connect to: 'Phone'

Maar als ik met die instelling op 'Local network' dan iets probeer met WebPro of mail, dan krijg ik de meldingen waar ik de thread mee begon: onvindbare mail- en DNS servers. Wat is nou het beste om als uitgangspunt te nemen: Connect to: 'Local network' of 'Phone' ? (sorry: verwarde newbie... )

Uitgaande van een tot stand te brengen connectie door 'Local Network' te kiezen, zegt (het einde van) het log:
IPCP Up

Service name: GPRS
Local IP address: 192.168.251.150
Gateway address: 192.168.251.150
DNS addresses: (leeg)

Dat IP-adres zit in mijn telefoon en heb ik gekregen van Vodafone helpdesk. Versamail zegt dat hostname pop.hccnet.nl niet resolved kon worden en Webpro zegt 'Communications error. Please check coerage, check that the Host Address in Preferences is correct, and try again.'.

Zit ik hiermee dan toch dichterbij de oplossing?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 april 2003, 12:44
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Misschien een heel rare vraag: heb je de Phone Link-applicatie al eens geprobeerd? Dat is de applicatie die alle instellingen in principe automatisch voor je zou moeten doen.
Deze maakt namelijk ook een 'Local Network' connectie aan i.p.v. een 'Phone' connectie. Met die laatste krijg ik het (met KPN) ook niet werkend. Alleen een verbinding met 'Local network' lukt.
Verder moet ik zelf wel degelijk mijn DNS-serveradressen opgeven, maar dat kan iets specifieks van XS4ALL zijn (GPRS van KPN via XS4ALL).

- jp
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 april 2003, 12:54
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
En je zou dit als DNS-server kunnen proberen: 192.87.31.22

- jp
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 april 2003, 12:59
Cope
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,

Ik heb Phonelink laatst gedownload maar nog niet geïnstalleerd. Ik dacht dat het een driverupdate was en ik had al vrij nieuwe drivers dus gaf ik dat niet veel kans. Maar nu klinkt het een poging waard, bedankt.

Ik heb nu ook zelf maar DNS-servers ingevuld, die duiken nu ook op in de log maar het helpt niet. Toch laat ik ze voor de zekerheid even staan.
Ik zal me weer melden nadat ik Phonelink heb geprobeerd, dat lukt vandaag denk ik niet meer. Ook als het lukt zal ik het neerzetten, dan heeft een ander ook nog wat aan mijn gedoe en jullie fijne hulp !

groeten,

Cope
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 april 2003, 10:08
Cope
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi allemaal,

Ik heb Phonelink geprobeerd, maar die zegt dat ik voor Vodafone later nog maar eens moet proberen en ondertussen updates in de gaten moet houden...
Daarna heb ik het Communication Manager programmaatje gekocht dat Amanda tipte. Dat werkt erg mooi en als je klaar bent heb je een verzameling instellingen waar je nooit op gekomen zou zijn. Helaas wordt de poging verbinding te zoeken afgesloten met 'no carrier'. Daarop zoeken op internet heeft me doen besluiten Vodafone eens te vragen of er misschien nog iets geactiveerd moet worden aan mijn GPRS abo. Ik wacht nu op antwoord.

Mocht iemand meteen weten hoe ik nu verder moet, dan mag die het ook zeggen...
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 april 2003, 12:54
michielvd michielvd is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 02 oktober 2002
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 64
Probeer eens het volgende:

Query DNS *niet aanvinken*: DNS servers handmatig invullen.

Primairy DNS: 193.79.237.39
Secondary DNS: leeg

(Overige instellingen: Connection type PPP Idle timeout 1 minute, IP adress Automatic)

Ik gebruik het volgende inlogscript: (Sharp GX-10 & Palm M500, os 4.0):

Send:atz
Send CR:
Send:at+cgdcont=1,"ip","web.vodafone.nl"
Send CR:
Delay:1
Send:ATDT*99#
Send CR:
Delay:1
End:

Oh ja, je MOET een GPRS abo hebben bij Vodafone, anders werkt het niet. Met een zero access / data bundel abo sta je bij Vodafone geregistreerd als GPRS klant en werkt het op je toestel.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 22 april 2003, 09:25
Cope
Guest
 
Berichten: n/a
Michiel, bedankt maar het mocht niet baten...

Het antwoord van Vodafone was dat het te ingewikkeld was voor e-mail. Als ik de helpdesk bel komt alles goed. Maar eens kijken wanneer ik daar aan toekom...

Ik heb wel een echt GPRS-abonnement, althans, daar heb ik destijds om gevraagd. De helpdesk moet maar uitkomst bieden. Ik hou iedereen op de hoogte.

Cope
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 april 2003, 15:58
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Als ik de helpdesk bel komt alles goed
À ... cent/min Wat een grapjurken
Met citaat reageren
  #16  
Oud 24 april 2003, 16:51
Breggie
Guest
 
Berichten: n/a
Tungsten met Nokia 6310i

Er is al veel gezegd in de verschillende forums over problemen als je een Nokia 6310i met je Tungsten wil laten communiceren. Ik heb mijn oude Nokia 6310 zonder problemen aan de praat gekregen en SMS, Versamail en Webpro werken prima. De Nokia 6310 is waarschijnlijk kwalitatief een van de beste GSM telefoontjes maar IR is toch wel onhandig in vergelijking met Bluetooth, vandaar de 6310i. Zijn er gebruikers van de combinatie (met KPN Mobile als provider)die mij de combinatie aan (of af-) kunnen raden?


bedankt alvast!

Breggie
Met citaat reageren
  #17  
Oud 24 april 2003, 17:01
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Aanrader!, mits de Nokia beschikt over een recente firmware. Ik heb dezelfde combinatie al vanaf het uitkomen van de Tungsten|T naar zeer volle tevredenheid draaien.

- jp
Met citaat reageren
  #18  
Oud 24 april 2003, 17:10
Breggie
Guest
 
Berichten: n/a
Nokia 6310i met Tungsten

Hallo Jean-Paul,

Bedankt voor je reactie. Goed te horen dat het in ieder geval bij jou probleemloos werkt. Als ik ergens mee zit bij de installatie mag ik misschien nog wel even een lijntje uitgooien naar je.

Groet,

Breggie
Met citaat reageren
  #19  
Oud 26 april 2003, 16:33
hayomoizy
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 22-04-2003, om 15:58 heeft domo dit gezegd in bericht #15


À ... cent/min Wat een grapjurken


a helemaal geen ene malle moer, behalve batterij
vodafone heeft gratis helpdesk, zorg echter wel dat je de fax/date service aan de lijn krijg, want daar weten ze alles, de andere helpdesks zijn onzin, kan ik u ergens mee helpen, ... nee sorry wordt nog niet ondersteund of dergelijke blablabla, altijd hetzelfde lol
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023