Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 juni 2003, 16:47
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Lak Tungsten T laat los

Beste mensen,

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een TT. Nou merk ik dat de verf hier en daar begint af te bladderen. Er verschijnen witte stipjes op de TT. Ik twijfel eraan om mijn onmisbare PDA terug naar Correct te brengen, aangezien ik heb gehoord dat het weken kan duren voor de Palm terug is. Hebben jullie ervaring hiermee? Als dat losbladderen binnen de perken blijft, neem ik het voor lief. Anders gaat hij terug naar de winkel, helaas...

Alvast dank! Carolien
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 juni 2003, 19:32
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Helaas heeft mijn TT hier ook last van. Echter, een PDA is en blijft een gebruiksvoorwerp, gebruikssporen zul je dus altijd krijgen...al ben je nog zo voorzichtig. Voorheen heb ik enkele Sony PDA's gehad waarvan een enkele met een plastic behuizing. Hier kwamenen al vrij snel krassen op.

Ik kan me herinneren dat hier al eerder een thread over geweest is. Ik vraag me dan ook af, tenzij de "lakschade" zeer fors is, of Palm dit probleem kostenloos\onder garantie wil oplossen. Over het algemeen beperkt de schade zich tot her en der "putjes" in de lak.

Ik weet niet of jij de plastic cover gebruikt, want deze cover kon wel 'ns mede oorzaak zijn van de "putjes" in de lak. Indien je de cover nog gebruikt zou ik een goeie case overwegen.

Carel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 juni 2003, 20:11
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Hoi Carel,

Dank voor je antwoord. Ik gebruik inderdaad het originele beschermhoesje. Dat ga ik dus vervangen!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 juni 2003, 21:15
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Die putjes is inderdaad afkomstig van plastic cover die je bijgeleverd krijgt. Een case is zowiezo een aanrader. Ik gebruik met veel plezier hardcase van Palm zelf. Kun je ook nog twee SD-cards in kwijt en je palm is veel beter beschermd.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 juni 2003, 10:26
Shizuku
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 01-06-2003, om 21:11 heeft Carolien dit gezegd in bericht #3
Hoi Carel,

Dank voor je antwoord. Ik gebruik inderdaad het originele beschermhoesje. Dat ga ik dus vervangen!
, http://www.palmclub.nl/tips/gebruikers/shizuku/ , say no more..

Ernst
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 juni 2003, 17:51
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Vakmanschap is meesterschap!

Helaas heb ik twee linkerhanden... toch maar naar de winkel dus. Of maak je ze in serie?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 juni 2003, 18:02
Shizuku
Guest
 
Berichten: n/a
helaas...(x2). Maar verder gebruik ik ook de holster van Nutshell http://tuff-as-nuts.com/palm-tungsten-holster.html ,die ene met de metalen clip en die bevalt mij uitstekend. Ik hang de TT met holster zo aan de riem of ergens anders aan de broek en hoef me totaal geen zorgen te maken dat ie eraf valt. De clip is absoluut stevig en duurzaam. De holster is goed afgewerkt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 juni 2003, 22:52
Arrak1s Arrak1s is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Berichten: 36
LS,

Helaas ken ik het probleem ook, ik heb ook met de helpdesk aan de telefoon gehangen. Mijn P500, P1000, PIII en P Vx hebben het gelijkelijk te verduren gehad maar niet deze slijtage laten zien,
mijns inziens de Eur 500+ Excl niet waardig.

Ik ben van plan nog eea te escaleren, maar moet nog eerst wat "goede" foto's maken om mee op te sturen.
Mij werd verteld dat men er nog NOOIT van gehoord had, ik nodig
allen die het betreft uit zich ook te melden. Mogelijk dat men
tot inkeer komt.

Inmiddels heb ik mezelf een Covertec flipcover gegunt
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 juni 2003, 08:21
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Citaat:
mijns inziens de Eur 500+ Excl niet waardig.

Ik ben van plan nog eea te escaleren, maar moet nog eerst wat "goede" foto's maken om mee op te sturen.
Arrak1s, wat bedoel je met de 500 euro en de term escaleren ??

greetz
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 juni 2003, 12:51
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Mij werd verteld dat men er nog NOOIT van gehoord had
Maar dat zeggen ze bij Palm vaker. Bij softwarematige problemen zegt Palm overigens steevast dat het aan "third party software" ligt.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 04 juni 2003, 14:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Bij softwarematige problemen zegt Palm overigens steevast dat het aan "third party software" ligt.
Ja, mijn Sony Clie liep ook vast op de avond van het derde feestje dat ik had na aankoop.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 04 juni 2003, 18:22
Arrak1s Arrak1s is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Berichten: 36
Citaat:
Op 04-06-2003, om 03:21 heeft Yoshi dit gezegd in bericht #9
Arrak1s, wat bedoel je met de 500 euro en de term escaleren ??
Marco
500 Euro +,
Dat is het bedrag dat ik voor de TT betaald heb toen ie net een dag te verkrijgen was bij PDA shop. Met andere woorden we hebben het niet over een pakje boter waar een deuk in zit of een potlood waarvan de punt afbreekt. Voor een apparaat 500Euro verwacht ik een bepaalde kwaliteit , en afbladerende lak tgv ongelukkig design van de cover hoort daar niet bij.

Escaleren
Proberen contact te leggen met de baas van de helpdesk medewerker, of desnoods met de baas van de baas, enz. Om zo palm er van te overtuigen dat dit slijtage verschijnsel bij normaal gebruik NIET normaal is en dat ik verwacht aanspraak te kunnen maken op garantie.

Vanuit dat oogpunt is het handig met meerdere mensen die gelijke problemen hebben dit aan te kaarten.

mvg (ook) Marco
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 juni 2003, 09:41
Plop
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Ik heb hetzelfde probleem, witte "vlekjes" rond het scherm in de grijze lak, precies waar de plastic cover contact maakt. Ik heb het opgelost door twee reepjes scotch tape (van die witte, een beetje papier-achtig waar je ook met balpen op kunt schrijven) aan de binnenkant van de plastic cover te plakken. Dat zit er nu een maand op en er zijn geen nieuwe vlekjes bijgekomen! Het ziet er alleen niet uit
, maar ik wacht nog steeds op een aluminium case waar je de T|T kan uitschuiven EN waarmee je in de case kunt synchroniseren.

Inderdaad een designfout van Palm, die plastic cover. Ik had zo-wie-zo al de onderkant eraf gezaagd zodat ik ook de 4 knoppen kan bedienen met de plastic cover erop. Misschien moet ik maar eens een foto nemen en in het forum zetten, als iemand daar interesse in heeft!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023