Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 10 april 2004, 01:21
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Is het dan aangeraden om TomTom te gebruiken, of toch andere software. Ik krijg overal maar andere antwoorden.. Wil nu wel eens concreet horen of TomTom goed of niet goed is...
Goh, dan wil ik wel weten of Renault een goed automerk is, ik hoor allemaal zulke verschillende verhalen erover. Of dat Cabernet Chauvignon de lekkerste wijnen zijn, dat is me ook nog niet helemaal duidelijk.

Ik zou zeggen, bekijk de reviews, de reacties van de mensen erop, en maak *je eigen keuze* want daar komt het vaak uiteindelijk op neer, dat mensen hun laatste eigen stap zelf moeten gaan zetten.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 25 april 2004 om 18:06.
Met citaat reageren
  #62  
Oud 25 april 2004, 11:52
Bob_Basli Bob_Basli is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 23 december 2003
Locatie: Dronten
Berichten: 62
Ik ben er nog steeds niet uit. Mijn voorkeur neigt naar Digimap ivm de resources. 10 MB op de Tungsten T is voor mijn not-doalble. Weet iemand of er inmiddels meer bekend is over de release van de definitieve Digimap? De site zegt hier nog niks over en aangezien ik geen betaversie heb ben ik benieuwd of iemand meer weet.
Zijn er ondertussen nog nieuwe beta-releases van digimap die het u-turn probleem oplossen?
Met citaat reageren
  #63  
Oud 25 april 2004, 23:05
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
@BoB:
Volgens Digimap komt op 1-5 een nieuwe release met kaartupdate uit. En die u-bocht komt sinds versie B 2.3 ook niet meer voor. Draad-GPS geeft zero problemen. Rekent snel routes uit met weinig geheugenbeslag. Op mijn TH55 is wel de stem verdwenen. Zal in de release van volgende week wel weer terugkomen.
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #64  
Oud 26 april 2004, 19:51
Bob_Basli Bob_Basli is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 23 december 2003
Locatie: Dronten
Berichten: 62
Zo te horen ben je best tevreden over digimap. Heb je toevallig nog ervaring met andere nav software?
Met citaat reageren
  #65  
Oud 29 juni 2004, 18:04
PDAHazzard
Guest
 
Berichten: n/a
Question NR70V icm Perfect Passenger?

Nou,

Ik heb dit draadje eens doorgelezen, maar kan geen éénduidig antwoord vinden op de volgende vraag:

Is er een werkend navigatie pakket voor een NR70V? Of doet de PalmOS versie mij de das om?

TomTom navigator voor Palm kreeg in iedergeval niet aan het draaien omdat ik geen PalmOS 5 draai

Ik ben benieuwd...
Met citaat reageren
  #66  
Oud 29 juni 2004, 18:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Toch beter lezen, want het forum ligt bezaaid met de informatie dat Digimap / Perfect Passenger goed draait op OS4, en waarschijnlijk je beste keus is.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #67  
Oud 29 juni 2004, 20:36
PDAHazzard
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 29-06-2004, om 18:20 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #66
Toch beter lezen, want het forum ligt bezaaid met de informatie dat Digimap / Perfect Passenger goed draait op OS4, en waarschijnlijk je beste keus is.
Dank Karel,

Nou, zoeken met 'NR70v' en 'perfect passenger' levert niet het gewenste resultaat, helaas.

Dus Perfect Passenger zal het moeten worden. Jammer, want tomtom lijkt mij er veel beter uitzien... Maar waar ik verder zo benieuwd naar ben is, welke GPS ontvanger ik voor de NR70V het beste kan aanschaffen. Is die er uberhaupt?

Trouwens, ik ben een tijdje niet op het forum geweest, maar ik heb vorig jaar toch echt mijn teller redelijk boven de 50 gehad en had bovendien een eigen avatar... Er is dus blijkbaar een reset geweest?



Groeten!

Laatst gewijzigd door PDAHazzard; 29 juni 2004 om 20:47.
Met citaat reageren
  #68  
Oud 29 juni 2004, 21:24
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Zoeken naar: OS4 perfect passenger was een betere zoekoptie geweest denk ik, maar het is idd even zelf puzzelen met verschillende zoekopdrachten.

Er is een tijdje geleden een schoonmaak geweest: leden die een lange tijd niet meer op het forum zijn geweest zijn uit de database gehaald om zo de database wat sneller te laten werken. Hopelijk vind je dat niet heel erg?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #69  
Oud 03 oktober 2006, 15:41
deboopi deboopi is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 februari 2006
Locatie: Mechelen (België)
Berichten: 30
Testverslag Viamichelin 5 maps 2006 versus Tomtom 6

Weet er iemand waar er zo een testverslag te bekijken is?

Ik graag ook een vergelijking tussen Viamichelin 5 en Tomtom 6.
Ik ondervind spijtig genoeg toch problemen met Tomtom 6 op mijn Palm TX en overweeg om over te stappen naar Viamichelin, maar dan enkel als die goed genoeg is.
Van verschillende kanten hoor ik evenzoveel verschillende commentaren.
Tot op heden beviel Tomtom mij zeer goed maar gezien de problemen van versie 6 wil ik misschien toch wel eens iets anders uitproberen.
Maar alternatieve software moet dan goed genoeg zijn naar mogelijkheden en ook naar snelheid (geen meldingen die pas komen als je het kruispunt al voorbij bent).
Kan er iemand mij in de goede richting zetten?
Met citaat reageren
  #70  
Oud 03 oktober 2006, 16:36
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Waarom blijf je overigens niet gewoon TomTom 5 op je T|X gebruiken, dat werkt toch prima? Afgezien van het actuelere kaartmateriaal lijkt me dat er weinig redenen zijn om over te stappen naar een nieuwe TomTom-versie of andere gps-software.
Met citaat reageren
  #71  
Oud 03 oktober 2006, 16:41
deboopi deboopi is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 februari 2006
Locatie: Mechelen (België)
Berichten: 30
Voor mij is het juist het nieuwere kaartmateriaal dat ik nodig heb.
Dit zit er zowel bij tomtom 6 als bij viamichelin 5 bij.
Met citaat reageren
  #72  
Oud 03 oktober 2006, 16:54
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Waarom per sé nieuw kaartmateriaal. Kom je zo vaak in nieuwbouwwijken ?
Met citaat reageren
  #73  
Oud 03 oktober 2006, 17:10
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deboopi
Maar alternatieve software moet dan goed genoeg zijn naar mogelijkheden en ook naar snelheid (geen meldingen die pas komen als je het kruispunt al voorbij bent).
Dit kan ook aan de GPS-muis liggen. Vooral SiRF II muizen zijn daarvoor berucht.

Als je heel veel belang aan het kaartmateriaal hecht, dan is DigiMap de enige die twee maal per jaar de allernieuwste kaarten als updates aanbiedt. Maar dat is geen verplichting. Je update in je eigen tempo, wanneer je wil.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #74  
Oud 03 oktober 2006, 18:10
Minbaru
Guest
 
Berichten: n/a
Tomtom heeft mij van de week nog verteld dat ze binnenkort met upgrades van de kaarten komen. Dat zou voor mij een goede reden zijn om bij tomtom5 te blijven, die doet het namelijk prima op de lifedrive.
Met citaat reageren
  #75  
Oud 03 oktober 2006, 21:16
Amyl
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zou maar wat opletten met Digimap. Ik gebruik Digimap, en ben redelijk tevreden, maar,...
Hun site http://www.digi-map.de/ is al maanden niet meer updated, geen online bestellingen meer, forum is weg, enz.
In juni 2006 heb ik nog een update besteld, en die is correct geleverd en werkt nog ook.
Ik heb geen idee wat er gaande is, maar voorzichtigheid is zeker geboden.

Andre
Met citaat reageren
  #76  
Oud 04 oktober 2006, 00:12
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amyl
Hun site http://www.digi-map.de/ is al maanden niet meer updated,
Hun site heeft daarvoor nog nooit uitgemunt.
Citaat:
geen online bestellingen meer,
Er is een voor het ogenblik een technisch probleem voor de online bestellingen. Er wordt aan gewerkt en de verwachting is dat het binnen een paar weken weer kan. Ondertussen is het mogelijk om per email bestellingen te doen.
Citaat:
forum is weg, enz.
Nee, het forum is er nog steeds. Er is wel niet zo heel veel trafiek op en ergens in het begin van het jaar of zo was er een servercrash (door een hacking op hun BBS, dacht ik), waardoor ze herbegonnen zijn.
Citaat:
In juni 2006 heb ik nog een update besteld, en die is correct geleverd en werkt nog ook.
Ik heb geen idee wat er gaande is, maar voorzichtigheid is zeker geboden.
DigiMap is sterk Duits georienteerd en heeft het zeker niet makkelijk. Maar als ik nu zie welke weg TomTom inslaat, kan ik mij voorstellen dat een aantal TomTommers (zonder smartfoon) zich wat in de steek gelaten voelt.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #77  
Oud 04 oktober 2006, 14:41
deboopi deboopi is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 februari 2006
Locatie: Mechelen (België)
Berichten: 30
Upgrade voor tomtom 5?.
Dat was wat ze gezegd hebben maar sinds de aankondiging van tomtom 6 dacht ik dat hun verhaal gewijzigd was en dat ze die map upgrade toch niet meer gingen uitbrengen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023