Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 januari 2006, 23:32
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
[TX]headphone -out geluidskwaliteit

Ik vind de audio out erg slecht, als je een goede kwaliteit hoofdtelefoon erop
aansluits is het net of je naar de radio luisterd. Voor een tv programma te kijken niet zo erg maar voor muziek niet zo moooi.

Zal daar een software update voor komen??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2006, 11:17
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Vreemd, in reviews van TX wordt de geluidskwaliteit juist erg positief beoordeeld (vergelijkbaar met dat van een iPod), ondanks de lichte achtergrondruis. Heb je kans om het geluid van een andere TX te proberen? En ik neem aan dat je fatsoenlijk geencodeerde mp3'tjes gebruikt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pivete_menno
Zal daar een software update voor komen??
Tja, t'is dat mijn glazen bol is stukgevallen... Dit is dus nog niet bekend, maar niet ondenkbaar: de update voor de T|T bevatte ook een verbetering van de audio uitgang.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 januari 2006, 12:50
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
ik gebruik 192 vbr met LAME ge-encode, en zelfs lame 320kbps CBR mp3-tjes ik heb geen andere TX hier liggen, dat het vergelijkbaar is met een ipod, is misschien als je je gameboy (We kennen ze nog wel) oordopjes gebruikt, of de tester is echt slechthorend. De achtergrond ruis is verre van licht. Jammer, en helemaal jammer dat een paar grote sites (heb trouwens ook negatief gelezen) het positief beoordelen zo staat er geen druk op om het te verbeteren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 januari 2006, 12:53
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Gebruik ook eens een andere speler om te kijken of het geluid beter wordt. Je geeft wel erg weinig informatie, vind je niet? Maar ik persoonlijk doe mijn oren het niet aan om via Realplayer MP3's te luisteren.

Kijk in de reviewsectie voor betere MP3 spelers, eventueel met Bass Boost functie (dynamiek verhogend) of met grafische equalizer. Een van de beide heb ik altijd aan, anders klinkt het inderdaad nergens naar.

Zo gek is dat trouwens niet. Vroegah had ik een Sony Walkman en Discman die beide ook niet klonken zonder Bass Boost functie. En Winamp op de Desktop klinkt ook niet zonder ingestelde equalizer.

Etc. etc. dus probeer even Pocket Tunes of Aeroplayer uit.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 januari 2006, 17:09
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
ik heb het er zelfs over, als je niets afspeeld....
gewoon ff een goede hoofdtelefoon erin doen, en het is alsof je in
een weiland staat waar er een briesje om je oren waait.
Teleurstellend. Gelukkig mn 1st gen ipod nog niet weggedaan
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 januari 2006, 17:46
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Ik ken het fenomeen dat Pivet hierboven beschrijft ook. Heb me nog niet echt verdiept in geluid en opties van de TX, gewoon weg omdat ik het apparaat nog maar net een paar dagen heb.
Zal niet gauw de audio gaan gebruiken, maar misschien dat updates in de toekomst ervoor gaan zorgen dat de ruis verdwijnt.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 januari 2006, 17:49
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Zie ook dit draadje:
http://www.palmclub.nl/forums/showth...t=pocket+tunes

Heb net gecheckt en heb nog V3.0.9
Ga daar dus eerst wat aan doen.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 januari 2006, 20:35
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Ik ook

Mijn TX is ook als een zeebriesje.....zeer teleurstellend. Ja met goedkope dopjes met een hoge weerstand ja dan hoor je het niet. Helaas heb ik SHURE dopjes en dan ruist het te erg.

Kijk hier ook eens: http://forums.palmone.com/pe/action/...ltimedia__USCA

Laatst gewijzigd door Mattijzz; 28 januari 2006 om 16:38.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 januari 2006, 21:36
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Op mijn T3 heb ik nog nooit ergens last van gehad met mijn Sharp dopjes...
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 januari 2006, 15:08
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Als je die Winamp skin gebruik, en je zet de equalizer volledig open, dan is't het normaal dat je TX minder goede kwaliteit afleverd. Maar als je de standaard pTunes gebruikt, dan vind ik het vreemd en zal er toch iets aan je hardware zijn.

Ik sluit m'n TX zelf aan op men autoradio en ik heb er niks op aan te merken!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 25 januari 2006, 17:15
Pavla Pavla is offline
Senior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 84
De skin heeft niets te maken met de kwaliteit van de equalizer hoor Daarnaast is het een serieus probleem en is het zéker hoorbaar (lees, irritant aanwezig). Ik heb om het probleem op te lossen de goedkoopste creative oortjes gekocht (EP-180) maar zelfs deze zijn nog te gevoelig. Alleen bij mijn computerheadset is de ruis verdwenen als sneeuw voor de zon. Op 1src staat duidelijk dat het te maken heeft met de gevoeligheid van je koptelefoon of je de ruis hoort. Ten slotte is het een probleem van de TX want bijv. mijn voorgaande Tungsten E had hier absoluut geen last van. Ook pocket tunes 3.1.3 verandert helaas niets aan het probleem.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 januari 2006, 21:00
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Het kan natuurlijk zo zijn, lijkt mij, dat voor het draaien van een skin extra processorkracht nodig is. In dat geval kan het dan gebeuren dat de verwerking van de mp3 minder goed plaatsvindt. Maar dit terzijde.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 25 januari 2006, 21:13
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavla
Ten slotte is het een probleem van de TX
Denk ik ook, want, zoals pivete_menno al zei, je hoort de ruis al zodra je de hoofdtelefoon inplugt. Heeft dus niets met de applicatie te maken. Bij al mijn andere PDA's heb ik hier nooit last van gehad, maar bij de TX is dit echt irritant
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 januari 2006, 23:59
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Ik hoor met m'n iPod oordopjes ook wat licht geruis inderdaad. Maar om nou te zeggen dat het stoort? Misschien als je je oordopjes in hebt en geen muziek luistert. Anders overstemt de muziek het geruis volledig en hoor ik er in elk geval niks van. En wat betreft de geluidskwalitiet vind ik die voor een PDA (waar mp3tjes spelen toch bijzaak is) meer dan acceptabel.

Maarja, ik ben dan ook geen audiofiel, en ik gebruik m'n T|X ook nauwelijks voor muziek. Ik heb iPod oordopjes, en daar hoort een (4th gen.) iPod bij. Die klinkt uiteraard veel beter (vooral i.c.m. met een goeie Sennheiser koptelefoon), maar daar is ie dan ook specifiek voor gemaakt.

Voor films gebruik ik hem wel (je moet wat als je als taxi chauffeur weer ergens een uur moet wachten). Maar zoals ik al zei, tijdens het spelen totaal geen last van enig geruis.
__________________
Met citaat reageren
  #15  
Oud 26 januari 2006, 15:03
llevering
Guest
 
Berichten: n/a
Dat geruis heb ik ook op m'n T|X en ik vind het erg jammer. Overdag in het OV enzo geeft het niet, maar als je 's avonds laat ofzo nog ff muziek luistert en het is helemaal stil om je heen is het erg jammer. Hopelijk wordt het nog opgelost, maar ben bang dat het hardware matig is.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 08 februari 2006, 20:07
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Nou mijn oren zijn misschien niet meer zo goed als 20 jaar geleden (en toen waren ze bovengemiddeld goed, vooral in het hoge bereik...) maar ook ik vind deze ruis onacceptabel hard. Je hoort het al als je de headphone inplugt en de vergelijking met het briesje in het weiland vind ik mild. Het doet me meer denken aan mijn zeilboot met windkracht 5 tot 6 op een winterse dag op de Randmeren. Ik heb het getest met PocketTunes laatste update en TCPMP laatste versie. Geen verschil. Als ze hier iets aan kunnen doen met een update bij Palm: meteen doen! Volume op 30 procent en je hoort het nog...
Met citaat reageren
  #17  
Oud 27 februari 2006, 08:06
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
is onze oplossing daar???
ik geloof dat ik een draadloos BT headphone-tje aanschaf
http://www.mobihand.com/palminfocent...ct.asp?id=5536
Met citaat reageren
  #18  
Oud 27 februari 2006, 12:13
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Heb ik ook al naar gekeken, lijkt me een prachtige oplossing. In threads op een ander forum heb ik ook gelezen dat er headsetjes met ruisonderdrukking bestaan en dat schijnt perfect te werken. Als je dit gaat proberen, laat even weten hoe het bevalt als je wilt.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 20 maart 2006, 08:55
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Van het weekeinde begreep ik van een voormalig T3 bezitter dat een dergelijk ruis ook op de T3 is geweest maar dat deze uiteindelijk met een patch is opgelost.
Ik hoop dat als dat zo is dat de TX ook nog een patch krijgt om dit zeebriesje te verwijderen.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #20  
Oud 20 maart 2006, 11:24
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
inmiddels is er ook een add-on verschenen voor headsetjes(met mic) via de connecter. Die disabled bij het erop klikken de speaker... dit dingetje is vooral bedoeld om er dus headsetjes op aan te sluiten... echter ben ik zeer benieuwd of de welbekende bries erop te horen is.
Inmiddels een sandisk e-140 aangeschaft, waar ik mijn 2gb sd kaartje ook in kan doen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023