Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 februari 2006, 15:06
jpvk007
Guest
 
Berichten: n/a
Extreme III op Tungsten T5

Gister heb ik een sandisk extreme III sd kaart gekocht (1gb) voor mijn T5. Wanneer ik deze kaart in de palm stop geeft hij aan dat er een kaart in zit, maar na 5 sec kan je hem niet meer benaderen in de palm. Het maakt niet uit of er wel of geen programma's op geinstalleerd staan, of hoe hij geformateerd is (pc FAT16 of palm, of eerst via pc en gelijk daarna de palm). in mijn cardreader heb ik totaal geen moeite de sd kaart te benaderen en is hij razendsnel.
ik las dat zelfs een T2 goed overweg kan met deze kaart, dus waarom deze T5 niet? alle updates van palm zijn geinstalleerd.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 februari 2006, 15:14
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat bedoel je met "niet meer kunnen benaderen" ? Welke foutmelding krijg je?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 februari 2006, 15:18
jpvk007
Guest
 
Berichten: n/a
dan hoor je (terwijl je dus niets doet) het geluid alsof je je sd kaart eruit haalt, en staat niet meer in files of bij card info. dit terwijl de kaart er wel gewoon in zit. Na de kaart er uit te halen en opnieuw erin te stoppen kan ik hem weer 5 sec benaderen, enz enz

bij een andere kaart (pny 256 32x of sandisk 512mb) kan ik de sd kaart ten alle tijden benaderen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 februari 2006, 15:49
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Dan lijkt het mij dat je een maandagoctend kaartje te pakken hebt. Als je in de winkel je probleem laat zien (of in geval van een on-line shop uitleg geven in een mailtje) zouden ze hem zonder zeuren moeten omruilen.

Als je nog een digitale camera ofzo hebt, probeer hem dan daar eens in.
__________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 februari 2006, 18:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
En probeer een andere geheugenkaart in je Palm: misschien heb je een maandagochtend Palm.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 februari 2006, 18:12
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
En probeer een andere geheugenkaart in je Palm: misschien heb je een maandagochtend Palm.
Had ie toch al geprobeerd?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpvk007
bij een andere kaart (pny 256 32x of sandisk 512mb) kan ik de sd kaart ten alle tijden benaderen.
__________________
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 februari 2006, 19:45
jpvk007
Guest
 
Berichten: n/a
via brighthand forum nog meer meldingen gelezen van problemen met een extremeIII 1gb en ultra2 2gb kaartje... schijnt vnl van made in china... dat is deze ook... maar ik kan er verder niets over vinden
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 februari 2006, 18:33
jpvk007
Guest
 
Berichten: n/a
heb contact gehad met de leverancier. kan mijn kaartje gaan omruilen, hopelijk dat ik dan een goed kaartje verkrijg.

Edit: bij leverancier ander extremeIII kaartje gekregen. Zelfde probleem. Kaartje omgeruild voor de sandisk Ultra2. Deze werkt zonder problemen. Zal dus toch een compatibiliteitsprobleem zijn, hoewel ze dat op de website ontkennen.

Laatst gewijzigd door jpvk007; 18 februari 2006 om 07:21.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 maart 2006, 22:29
Rob2005
Guest
 
Berichten: n/a
Zelfde Probleem hier met een Palm Lifedrive, werkt niet met een SanDisk extreme III van 1 GB. Na ongeveer 15 seconden het geluid "kaart verwijderd" te horen.
Ik zal eens vragen wat de PDA-shop er van vindt want die raden hem aan als accessoire voor de lifedrive.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 maart 2006, 22:52
jpvk007
Guest
 
Berichten: n/a
heb destijds ook ff via sandisk contact gezocht:
Citaat:
Thank You for replying to Sandisk Technical Support.

It's sound like a compatibility issue. We know the card is working fine since it worked on the computer and we also know that the PDA has no problem since other cards work in the palm T5. Even our Website indicated that the Tungsten T5 is compatible with the Professional Line Extreme III SD 1GB. Our recommended card for the Tungsten T5 are the SanDisk UltraŽ II SD™ 2GB and the SanDisk Standard SD™ Card 2GB.
ze beamen dus het compatibiliteitsprobleem. niet dat ik verschil merk tussen extreme3 en ultra2 (qua snelheid op palm), maar voor een digicam of cardreader maakt t wel een verschil. als ik jou was zou ik gewoon kiezen voor de ultra2. in de winkel heb ik nog 2 andere extreme3's geprobeerd -> telkens zelfde negatieve resultaat
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 maart 2006, 17:57
Rob2005
Guest
 
Berichten: n/a
Ok Thanks, hier heb ik wat aan. Ik heb al een call aangemaakt bij de PDA-shop, kijken of ik kan ruilen met een extreme II. Ik heb nu inderdaad ook een 16 MB SD-kaartje wat standaard bij een canon camera zit en deze werkt goed.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023