Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24 juli 2001, 15:20
Aristos's schermafbeelding
Aristos Aristos is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 105
Eindelijk reageert Palm eens op iPaq. In mijn ogen moest dat ook wel, Compaq krijgt de laatste tijd veel meer aandacht om dat hun PDA's veel multimedia-gerichter zijn.
Lees het artikel op ZDnet.nl: http://www.zdnet.nl/item.cfm?id=11216
Aristos
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juli 2001, 17:12
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
ja!

ja, als palm nou eens met een uitvoering kwam waarmee je ook kunt telefoneren, mp3's luisteren enz. dan zou dat heel tof zijn!
alhoewel de m505 daar binnenkort dichtbij komt......

mzzl!
Ivo
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 juli 2001, 17:16
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Leuk stukje inderdaad. Het enige wat ik me ga afvragen is wat er met de compatibiliteit van de huidige software voor Palms gaat gebeuren. Dit heeft volgens mij nogal erg veel te maken met welke processor er gebruikt wordt.

En aangezien een van de redenen is dat Palm zo groot is geworden, nog altijd het enorme software aanbod is, hoop ik dat alle toekomstige Palms nog wel 'downwards upgradable' blijven...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 juli 2001, 18:56
Aristos's schermafbeelding
Aristos Aristos is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 105
Good point GJHartog, en natuurlijk dat Palm altijd "simpel" is... Dat was hun handelsmerk, ik weet niet of ze dat kunnen garanderen met allerlei nieuwe fratsen....
Aristos
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 juli 2001, 23:47
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Zeker weten... En dan nog wat, de stabiliteit is bij Windows CE machines ook ver te zoeken

Palm is altijd zeer stabiel gebleken...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 juli 2001, 10:19
Jerzu
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Ik vind de stabiliteit van de nieuwe palm 505 met multimediakaart sterk te wensen over laat. De huidige software is namelijk nog niet geschreven voor deze toepassing waardoor mijn palm nu redelijk vaak op tilt slaat. Mijn vroegere palm 5x is in een jaar tijd slechts 1x op tilt geslagen.
Gelukkig zie je dat er momenteel veel updates uitkomen die wel stabiel zijn met mmc.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 juli 2001, 23:29
Kingpin's schermafbeelding
Kingpin Kingpin is offline
Forumbikkel
Voornaam: Eric
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 april 2001
Locatie: Breda
Berichten: 118
De stabiliteit van Windows CE machines niet goed???
Ik heb zelf een HP Jornada 548 gehad voordat ik weer terug ben gegaan naar een Vx, maar over de stabiliteit van dat OS heb ik nooit te klagen gehad, was zeker zo stabiel als dat van een Palm. Kan dus geen rede zijn om een Palm of een PocketPC te kiezen, want Win CE 3.0 (Pocket PC OS) is zeker zo stabiel.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 juli 2001, 23:35
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kingpin
De stabiliteit van Windows CE machines niet goed???
Ik heb zelf een HP Jornada 548 gehad voordat ik weer terug ben gegaan naar een Vx, maar over de stabiliteit van dat OS heb ik nooit te klagen gehad, was zeker zo stabiel als dat van een Palm. Kan dus geen rede zijn om een Palm of een PocketPC te kiezen, want Win CE 3.0 (Pocket PC OS) is zeker zo stabiel.

Nou, dan ben je waarschijnlijk één van de gelukkigen...Ik heb een aantal collega's, ook met HP jornada's, en die vertellen mij heel andere verhalen, sterker nog, er wordt nu zelfs gekeken of binnen het bedrijf, waar palmtops tot de standaarduitrusting van buitendienst medewerkers behoren, niet vervangen kunnen gaan worden voor Palm OS gebaseerde machines...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 juli 2001, 01:10
Kingpin's schermafbeelding
Kingpin Kingpin is offline
Forumbikkel
Voornaam: Eric
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 april 2001
Locatie: Breda
Berichten: 118
Zijn dat Jornada's uit de 5 serie?? 525,545 of 548??
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 juli 2001, 15:37
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ja, het zijn allemaal Jornada's uit de 5 serie, sommige met zelfs al het door Microsoft uitgebrachte Service Pack geinstalleerd, maar beter wordt het daar niet van...

Nee, voor mij geen Windows CE hok. Ben zeer tevreden met mijn Palm.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 31 juli 2001, 17:32
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aristos
Eindelijk reageert Palm eens op iPaq. In mijn ogen moest dat ook wel, Compaq krijgt de laatste tijd veel meer aandacht om dat hun PDA's veel multimedia-gerichter zijn.
Lees het artikel op ZDnet.nl: http://www.zdnet.nl/item.cfm?id=11216
Aristos
Is het nu mijn indruk of lijkt de Palm m50x serie meer en meer een "overgangstype" te zijn van een (fictieve) later te lanceren Palm? Ik hoor overal nieuwe features opduiken gaande van BlueTooth, ARM en andere "snellere processoren"-nodig hebbende hebbedingetjes, en aldus denk ik dat we in minder dan een jaar of zo een "nieuw type" Palm gaan hebben, of ben ik daar wat te voorbarig in?

Ik zie hier nl. een gevaarlijke trend die ook bij het merk "Amiga" ooit gebeurde: ze lieten hun vertrouwde Motorola-processor een beetje varen om PC-compatibel te worden en het bedrijf ging overkop, ondanks het feit dat Amiga's met 14 Mhz konden wedijveren met PC's van 120 Mhz at the time...

Komt er nu een nieuwe Palm à la m50x maar dan beter?
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #12  
Oud 31 juli 2001, 20:15
Kingpin's schermafbeelding
Kingpin Kingpin is offline
Forumbikkel
Voornaam: Eric
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 april 2001
Locatie: Breda
Berichten: 118
Ja heb je gelijk in hoor wat betreft geen Win CE machine. Als je al die fratsen die erop zitten is het een prachtig apparaatje, maar als je gewoon de eenvoud zoekt neem dan idd een palm. Ik heb die Jornada ook maar 3 maanden gehad. Gebruikte al die mogelijkheden niet en dan is het toch een duur speeltje hoor. Miste mijn Palm ook...Maar over die stabiliteit heb ik nooit te klagen gehad. Maar het kan idd zijn ze niet met elke applicatie stabiel werken, maar daar weet ik verder ook niets vanaf.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 september 2001, 01:10
ratz's schermafbeelding
ratz ratz is offline
[Visor Edge]
Model: Visor Edge
 
Geregistreerd: 09 september 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 27
Als een palm dezelfde applicaties wil kunnen draaien als een iPaq, dan moeten ze eerst wat doen aan de processor en het scherm (resolutie). Dat zal dus wel even duren......
Nee, een Palm is een Organiser met computer mogelijkheden (voldoet prima in de dagelijkse praktijk); en een iPaq is een zakcomputer met organiser mogelijkheden (wellicht wat overdreven voor een PDA, maar een hoog speelgehalte).

Bij de keuze voor mijn PDA heb ik op de praktijkbehoeften gelet: ik heb een organiser nodig die mij informatie kan geven; wie heeft er nu echt muziek en filmpjes nodig?? OK, powerpoint zou wel leuk zijn.... (en dan niet voor PalmOS met Doc2Go op 160X160 scherm......)
__________________
In all things of life, there's something of the marvellous
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 september 2001, 10:18
PalmTail
Guest
 
Berichten: n/a
Ipaq, om het even welk model dan ook, is niet te vergelijken met een Palm. OK scherm is beter, maar het scherm van een palm vind ik altijd nog perfect leesbaar. Voor de toepassing waarvoor deze palmtops zijn gemaakt namelijk het electronisch beheren van gegevens is de palm perfect. Ipaqs en andere Win Ce machientjes zijn meer op gadgets geent, ongeacht het geheugen of de processor ze worden langzamer en langzamer en blijven instabiel. Nu het nut van MP3 op een palmtop zie ik niet zo. Hoeveel MP-tjes kan je op 32MB/64Mb kwijt, als je goed wil pda-en en MP-tjes afluisteren wil, koop dan een MP3 speler
Met citaat reageren
  #15  
Oud 23 september 2001, 16:44
QuinnBlackwatch
Guest
 
Berichten: n/a
wat die mp3 speler betreft : je hebt absoluut gelijk, wil DAt interessant worden zou er een microdrive van minimaal een paar honderd MB in moeten,

maar ik zou wel graag GSM/GPRS mogelijkheden zien: alles in 1( en als het alleen met een handsfree oortje kan, nou , das ook goed)

een beter scherm zou ook een goede stap in de richting zijn, dat scherm van de 505 is een beetje onder de maat als je het vergelijkt met IPAQ (tuurlijk het is bruikbaar maar niet MOOI)

ook zou een lcd silkscreen een oplossing zijn voor sommige applicaties.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben een ras echte palm enthousiast , maar qua hard ware lopen ze achter en dat gaat ze markt aandeel kosten als ze niet snel er wat aan doen.

Ik heb zelfs ziten kijken of het zinvol is om een palm emulator op een IPAQ te zetten, maar de developer is er pas in alpha stadium mee.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 23 september 2001, 18:36
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ratz
OK, powerpoint zou wel leuk zijn.... (en dan niet voor PalmOS met Doc2Go op 160X160 scherm......)
Zie hier de review:

http://palmclub.nl/reviews/software/slideshowcommander/

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 26 juli 2004, 15:43
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
palm

moet eerlijk zeggen dat er bij ons van window ce naar palm overgeschakeld is wegens de stabiliteit .
de enigste hp heet bij ons het "crasch machien"
maar hij is ook tevens de enige die gsm/gprs/lan PCMCIA kaart aankan voor live streaming ( camera bewaking).
pro/contra,s voor beide toestellen zijn er altijd
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #18  
Oud 26 juli 2004, 16:12
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ehm, dit een thread waar bijna 3 jaar geleden voor het laatst op is gereageerd... Ik denk dus dat de info een beetje achterhaald is
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023