Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 mei 2003, 11:05
A_van_T
Guest
 
Berichten: n/a
Wireless met Trust Access Point (ervaringen)

Wie wil ervaringen met het Trust Wireless Access Point delen? (Wellicht in combinatie met de Tungsten|C)

Ik overweeg het installeren van een draadloos netwerk. Het grootste voordeel lijkt mij dat ik dan met de Palm op de bank (cq. balkon) van mijn ADSL verbinding gebruik kan maken zonder dat de PC aan moet (Bluetooth).


Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 mei 2003, 11:41
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ik wil best WLAN en Tungsten|C ervaringen delen. Ik heb een Tungsten|C sinds twee weken. Ik heb geen Trust Access Point maar een Wireless Access Point Router met Switch van Linksys. Gaat het je specifiek om het Trust Access Point?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 mei 2003, 21:18
A_van_T
Guest
 
Berichten: n/a
Het Trust Access point is volgens mij het goedkoopste op dit moment. Vandaar de vraag specifiek over de Trust. Niet dat ik uit ben op de goedkoopste oplossing (dan zou ik ook geen Tungsten|C moeten overwegen..... )

Maar het werkt inderdaad zoals ik me voorstel? Direct verbinden met internet via het adsl-modem? Ik stel me voor dat je voor het checken en afhandelen van email je pc niet meer aan zet?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 mei 2003, 17:45
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Je voorstellingsvermogen is in orde
Je hebt via het Access Point draadloos en rechtstreeks netwerktoegang. Omdat het Wi-Fi netwerk vele malen sneller is dan de ADSL-toegang tot Internet is de Internet toegang op je draadloze Palm op ADSL-snelheid (de zwakste schakel in dit geval). Je kunt dus inderdaad, zittend of liggend op de bank, met je Palm in de hand op netwerksnelhied je e-mail ophalen en versturen en met een webbrowser het Internet bewandelen. Webbrowsen is in zekere mate beperkt omdat heel wat websites ongeschikt zijn om op het kleine Palm-schermpje te bekijken. Ook kun je vanaf de bank met je PC synchroniseren via de netwerk hotsync. Hiervoor moet de PC waarmee je synchroniseert natuurlijk aangesloten zijn op je netwerk en aan staan met de hotsync manager gestart.

Je moet wel van tevoren bedenken hoe je thuisnetwerk eruit gaat zien. Gaat het om niet meer dan een enkele PC en een draadloze Palm, dan heb je voldoende aan een Access Point zonder toeters en bellen. De PC kun je eventueel ook draadloos maken met een Wi-Fi netwerkkaart. Mijn netwerk thuis heeft meer dan dit. Ik heb een PC, een netwerkprinter en een Linux server in één kamer met netwerkkabels aan een switch gekoppeld. Dit "studeerkamernetwerkje" met netwerkkabels praat draadloos met het Access Point via een draadloze bridge. Verder heb ik een laptop met Wi-Fi netwerkkaart en de Tungsten|C met Wi-Fi, die beiden rechstreeks en draadloos met het Access Point praten.

Mijn Access Point is niet alleen een Access Point, maar ook een router, switch, NAT/PAT-firewall en DHCP-server. Vooral de aanwezigheid van een firewall in het Access Point is van belang als je always online wilt zijn. En een DHCP-server voor dynamische IP-adressering is handig voor de Palm en een eventuele laptop als je die ook elders draadloos gebruikt.

Misschien kan je een link plaatsen naar het Trust Access Point dat je op het oog hebt. Dan kan ik de specificaties vergelijken met mijn Linksys Access Point. Ik heb zelf voor Linksys gekozen omdat ik meer wilde dan alleen een draadloze PC en Palm en omdat Linksys alles kon leveren wat ik wilde hebben. Al mijn draadloze apparatuur komt van Linksys, behalve de Tungsten|C. Hoewel niet strikt noodzakelijk is dit ook een punt om aan te denken. Als je meerdere draadloze apparaten hebt is het algemene advies om de apparatuur van hetzelfde merk te hebben. Dit verkleint de kans op problemen. Niet alle merken communiceren even goed met elkaar.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het hangt nogal van de situatie af. Je moet ook bedenken dat je er alleen thuis wat aan hebt als je verder nooit ergens komt waar een Wi-Fi netwerk beschikbaar is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 juni 2003, 18:46
A_van_T
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Nog bedankt voor je reaktie.

Ik heb, na stevig wikken en wegen, gekozen voor de Tungsten|T i.c.m. een bluetooth adapter op mijn PC. Dat werkt prima!


Groeten, Adrian
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023