Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Voldoet de TX aan je verwachtingen?
Zeker, voor mij niks anders voorlopig. 72 54,55%
Overwegend wel, er zijn wat verbeterpuntjes. 50 37,88%
Niet echt, ik denk alweer aan iets anders. 3 2,27%
Sta op het punt om hem te verkopen/weg te doen of heb dit al gedaan. 7 5,30%
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 18 februari 2006, 16:21
hanky
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb sinds gisteren een TX en ik kan niet anders zeggen dat het een super-apparaat is !!! Overtreft werkelijk al mijn verwachtingen !!!

- scherm is top (geen piep)
- geluid is top (geen ruis)
- bediening zeer intuïtief
- synchronisatie met mijn Mac loopt vlekkeloos
- TomTom 5 bluetooth werkt perfect
- batterijduur tot nu toe zeer goed
- programma's installeren is heel makkelijk
- (nog) geen vastlopers gehad
- Internet en e-mail werkt uitstekend

Kortom, echt een zeer mooie pda

edit : nog even wifi pluspunt toegevoegd.

Laatst gewijzigd door hanky; 18 februari 2006 om 17:21.
Met citaat reageren
  #82  
Oud 03 maart 2006, 16:11
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Sinds mijn TX aankoop op 28 januari ben ik tevreden over het PalmOS en de software maar ben ik inmiddels bijzonder ONTEVREDEN over de kwaliteit van de digitizer. Ik ben inmiddels toe aan mijn VIERDE TX in net iets meer dan een maand tijd, maar bij elke nieuwe TX kwam het probleem elke keer weer terug op exact dezelfde plek...midden in het schrijfgebied van de graffitizone.

Wat is het probleem: In bovengenoemde zone zit een "ongevoelige" plek van enkele vierkante milimeters groot. Dit heeft tot gevolg van een graffitistroke onderbroken wordt en dus een verkeerde letter "leest". Wat dit tot gevolg heeft laat zich raden....erg veel fouten en talloze correcties bij het invoeren van data. Een downstoke zoals bijv. bij de letter "L" worden twee puntjes ".." omdat de streep onderbroken wordt door de "ongevoelige" plek. De "e" wordt een "c" en ga zo maar door.
Ook heeft deze zone veel last van "ghostspikes and dots"...je tikt op het scherm en er verschijnt een kleine streep of je tikt op het scherm en op een plek daar ongeveer 1 cm vandaan verschijnt het stipje op het scherm. Bij gebruik van het onscreen toetsenbord zou bij het aantikken van bijvoorbeeld de letter "C" er een "F", "G" of "V" verschijnen, bijzonder storend.

Palm wil er niets aan doen anders dan mij terugsturen naar de winkelier om een nieuwe te halen. Maar ja...alle nieuwe hebben tot nu toe hetzelfde probleem.
Op 1src staat een thread dit het probleem uitvoerig beschrijft: http://www.1src.com/forums/showthrea...2&page=2&pp=15
met name de reply van ERIKSCHR

Kort samengevat: prima apparaat,snel, mooi met goed scherm maar BAGGER digitizer. Ik heb Palm en "mail op poten" gestuurd met het vriendelijke maar klemmende verzoek 'ns serieus naar deze kwestie te kijken (ze zullen het wel niet doen, maar niet geschoten is altijd mis). Van Dixons krijg ik mijn geld niet terug aangezien de 30 dagen termijn inmiddels verstreken is.

Gelukkig heb ik mijn trouwe Pocketpc nog die het nog prima doet.

Laatst gewijzigd door Ce; 03 maart 2006 om 16:35.
Met citaat reageren
  #83  
Oud 03 maart 2006, 16:41
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik moet zeggen dat ik na een kleine maand nog niet echt problemen heb ondervonden. Het moet gezegd dat ik ook niet zo bijzonder veel zaken 'schrijf' in mijn TX. Af en toe een afspraak en een taak, enkele minimale aanpassingen aan een excel document.
Voor grotere stukken gebruik ik mijn ir toetsenbord.
Toch maak ik meer fouten en kan ik niet zo vlug schrijven als met graffiti 1. Ik zal er wel meer op letten nu, waaraan de fouten liggen.
Met citaat reageren
  #84  
Oud 03 maart 2006, 18:42
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Exclamation

Door Jean-Paul werd ik op deze thread gewezen, hierbij mijn commentaar.

Helaas is dit een bekend probleem, welke ook voorkomt in de T3, T5, en de LifeDrive. Ook de m500, m130, m125, en m10x hadden te kampen met dit probleem, en de Zire 71 en T|E(2) zijn er ook niet geheel vrij van. Oorzaak is het gebruik van kunststof touch screens. Deze zijn in massaproductie goedkoper te produceren, maar ze hebben een major probleem met lineariteit, en vervorming van het basismateriaal. Voor de Tungstens is er trouwens nog een reden om kunstof te gebruiken: het productie proces is eenvoudiger, aangezien het materiaal erg dun is. (gebruikers willen immers een zo dun mogelijke PDA, en aan het (passieve) LCD met spiegels, diffusors, en lenzen valt weinig winst te behalen, dus wordt het touch screen dunner...) Wij zijn druk doende dit probleem met het touch screen op te lossen. In het verre oosten is men nu bezig om GLAZEN touch screens te produceren naar onze specificaties. Wij hebben inmiddels 2 sets samples ontvangen, en ik heb Marion's T5 nu met zo'n scherm uitgerust. Het product is nog niet perfect, maar ik verwacht dat de derde sample, die volgende week bij ons binnenkomt, aan de specificaties zal voldoen. Helaas heb ik mijn T|X naar Taiwan moeten sturen voor testdoeleinden

Ergo: ik hoop binnen 4 weken glazen touch screens leverbaar te hebben, voor de T|3, tot en met de T|X en LifeDrive.

Voordelen van glas:
-Beter 'gevoel' onder je stylus, het scherm deukt niet in, dus ook geen vlekken op het LCD bij normale druk.
-Betere lineairiteit, ook na langere en intensieve gebruiksperiodes.
Nadelen:
-Het is glas, dus breekbaar.
-Relatief duur.
-Minder gevoelig, je moet iets harder drukken met de stylus, dit brengt
tevens als voordeel met zich mee dat de lineariteit sterk verbeterd.

Voordelen van kunststof:
-Breekt niet (maar het LCD eronder wel).
-Relatief goedkoop
-Hoge gevoeligheid, beter dan glazen Touch screens.
Nadelen:
-Slechte lineariteit, met name met intensief gebruik.
-Door het indeuken van het touch screen krijg je vaak een 'waas' op het LCD door krasjes (vooral de Zire 71, en T|E hebben er last van).

Ik weet nog niet wat de touch screens gaan kosten, hopelijk zijn ze een beetje betaalbaar, zodat ze voor enthousiaste Tungsten 320x240 gebruikers
toegankelijk worden. Ik houd jullie op de hoogte via dit forum.

Groet,

Richard
Met citaat reageren
  #85  
Oud 03 maart 2006, 18:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Bedankt voor je reactie Richard, goed om te zien dat je bedrijfje na al die jaren nog steeds goed loopt.

Citaat:
voor enthousiaste Tungsten 320x240 gebruikers
Ik hoop niet dat dat alleen maar komt omdat je steeds meer PocketPC's binnen krijgt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #86  
Oud 03 maart 2006, 18:52
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Inderdaad...de prijs zal de doorslag geven. Ik ben zelf bereid om na dit omruil circus (en het feit dat ik van Palm waarschijnlijk niet veel goeds zal horen) de garantie op mijn TX op te geven in ruil voor een werkbaar scherm.
Ik zou zeggen...hou ons op de hoogte
Met citaat reageren
  #87  
Oud 03 maart 2006, 20:02
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
Inderdaad...de prijs zal de doorslag geven. Ik ben zelf bereid om na dit omruil circus (en het feit dat ik van Palm waarschijnlijk niet veel goeds zal horen) de garantie op mijn TX op te geven in ruil voor een werkbaar scherm.
Ik zou zeggen...hou ons op de hoogte
De garantie vervalt niet. Echter de garantie zal -na deze operatie- via ons moeten lopen. Dit geld overigens voor alle Palm PDA's, helaas niet voor andere merken.

Gazpacho: Inderdaad krijgen we steeds meer PPC's binnen, of dat nu komt omdat die dingen meer defect raken, of omdat ze meer verkocht worden weet ik niet. In het occasion en scrap aanbod is het ongeveer 50/50

Richard
Met citaat reageren
  #88  
Oud 10 maart 2006, 17:43
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PDATechCenter
Ergo: ik hoop binnen 4 weken glazen touch screens leverbaar te hebben, voor de T|3, tot en met de T|X en LifeDrive.

Voordelen van glas:
-Beter 'gevoel' onder je stylus, het scherm deukt niet in, dus ook geen vlekken op het LCD bij normale druk.
-Betere lineairiteit, ook na langere en intensieve gebruiksperiodes.
Nadelen:
-Het is glas, dus breekbaar.
-Relatief duur.
-Minder gevoelig, je moet iets harder drukken met de stylus, dit brengt
tevens als voordeel met zich mee dat de lineariteit sterk verbeterd.

Voordelen van kunststof:
-Breekt niet (maar het LCD eronder wel).
-Relatief goedkoop
-Hoge gevoeligheid, beter dan glazen Touch screens.
Nadelen:
-Slechte lineariteit, met name met intensief gebruik.
-Door het indeuken van het touch screen krijg je vaak een 'waas' op het LCD door krasjes (vooral de Zire 71, en T|E hebben er last van).

Ik weet nog niet wat de touch screens gaan kosten, hopelijk zijn ze een beetje betaalbaar, zodat ze voor enthousiaste Tungsten 320x240 gebruikers
toegankelijk worden. Ik houd jullie op de hoogte via dit forum.

Groet,

Richard
Misschien interessant genoeg voor vermelding op nog een andere plek op het forum??
Met citaat reageren
  #89  
Oud 11 mei 2006, 14:00
Wodkadrinker Wodkadrinker is offline
Forumbikkel
Voornaam: Cor
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 december 2002
Locatie: Rijswijk
Berichten: 136
Beste Tx gebruilkers,
ik heb momenteel nog een pocket pc maar denk er over om een TX te kopen,MAAR nu ik het gehele forum en meer heb afgezocht naar ervaringen +/_ met de TX en ook nog diverse engelse reviews heb gelezen vraag ik me af ben ik zo kritisch of ligt het aan het product zelf dat ik er nog niet echt een goed beeld van heb om een directe keuze voor de TX te maken.
Heb ook gehoord ( Navishop ) dat er nu 2006 modellen worden verkocht met GEEN problemen zoals piepende schermen en A/U schakelaars welke het niet doen.

Groet een ex palm T en nu een twijfelende pocket pc gebruiker

Wodkadrinker
Met citaat reageren
  #90  
Oud 11 mei 2006, 15:32
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Wat je ook kiest, het andere zal beter zijn...
Om de heel eenvoudige redenen dat
a) jij de mankementen van jouw systeem zal kennen
b) de andere zal opscheppen met de goede kanten van zijn systeem
c) de mindere kanten zullen afgedaan worden als 'dat is niet zo erg'

een goede raad toch... kies maar voor palm
Met citaat reageren
  #91  
Oud 11 mei 2006, 16:00
Wodkadrinker Wodkadrinker is offline
Forumbikkel
Voornaam: Cor
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 december 2002
Locatie: Rijswijk
Berichten: 136
Wink

Ik weet het ben lastig ,net weer gelezen op een side dat de digitizer erg veel problemen geeft.Ik heb vroeger een Tungsten gehad en mede door de digitizer is deze op de vuilnisbeld terecht gekomen.Heb door dus een ppc gehad maar palm en met name de TX blinkt in veel reviews uit in video,algehele en beeldscherm kwaliteit ( Groot en duidelijk ) De hx 47700 ( PPC is ook groot mbt het scherm meer geeft veel problemen.
Trouwens Palm is minder moeilijk te bedienen maar oogt simpel in uitstraling naar de buitenwereld toe ( Ben servicetechnicus en bezoek veel klanten met verschillende functie's ) en deze willen ook wel eens precentaties zien vanaf de palm.( Video's en pdf files en foto's ).
Met citaat reageren
  #92  
Oud 11 mei 2006, 16:05
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb in ieder geval geen enkel probleem met mijn palm TX...
Met citaat reageren
  #93  
Oud 11 mei 2006, 21:41
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wodkadrinker
net weer gelezen op een side dat de digitizer erg veel problemen geeft.
Dat is ook mijn ervaring. Naarmate ik mijn TX langer gebruik, ontstaat een minder gevoelige plek op het input-gedeelte. Hoogst irritant. Tevens heeft mijn TX last van "uitschieters": je zet een punt, maar je ziet een lijn. Verder maakt het scherm een (zacht) hoog piep-geluid.
Met citaat reageren
  #94  
Oud 11 mei 2006, 21:51
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Om de tekstinput te vergemakkelijken, raad ik iedereen atomik keyboard aan. Typt reuzensnel en G-spot probleem heb je dan niet...
Met citaat reageren
  #95  
Oud 11 mei 2006, 22:00
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
Om de tekstinput te vergemakkelijken, raad ik iedereen atomik keyboard aan. Typt reuzensnel en G-spot probleem heb je dan niet...
Weer een lapmiddel (waarvoor je ook nog moet betalen) om een fout van Palm te herstellen.
Ik vind trouwens persoonlijk dat Atomic keyboard maar niks.
Met citaat reageren
  #96  
Oud 11 mei 2006, 22:39
tcvdwaard
Guest
 
Berichten: n/a
Ik was een trotse bezitter van de Zire 72, maar door een hele stomme reden is die gestolen. Gelukkig heb ik van de verzekering mijn voledige aankoopbedrag terug gekregen, en heb ik de Palm TX besteld. Ik heb er ook meteen een cradle bij gekocht: Veripart Music Dock Palm.
Nu is mijn vraag, hebben jullie of een van jullie ervaring met deze cradle, en wat zij de + en - punten?

P.S. ik kon geen review vinden, dus daarom dat ik het vraag.
Met citaat reageren
  #97  
Oud 12 mei 2006, 08:31
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Weer een lapmiddel (waarvoor je ook nog moet betalen) om een fout van Palm te herstellen.
Ik vind trouwens persoonlijk dat Atomic keyboard maar niks.
Je koopt een systeem...
Er bestaan verbeteringen voor dat systeem...
Je kan ze kopen...
Maar dan op de ontwerper schieten dat zijn systeem niet deugt?

Atomik keyboard laat mij toe om heel snel (30 woorden per minuut) te tikken, door de grote toetsen en mooie uitgedachte plaats van de toetsen...
Bekijk het anders...
In plaats van me te ergeren aan zijn mankementen, geniet ik van zijn goede kanten... (dat doe ik ook bij mij vrouw )

Als ik accesbestand met database 7 bekijk op de TX dat kan ik alleen maar zeggen
Met citaat reageren
  #98  
Oud 13 mei 2006, 16:23
mafie mafie is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Leiden
Berichten: 3
Voldoet zeker aan verwachtingen. Ben erg tevreden, heeft precies wat ik nodig heb. Had hiervoor een Tungsten T en daarvoor en Vx.

Reden voor mij om de TX aan te schaffen:
- 128mb intern geheugen
- Wifi (Internetten waar ik wil en draadloos synchoniseren thuis)
- Formaat en gewicht (t.o.v. Lifedrive)
- Gunstige energieverbruik (t.o.v. Lifedrive)
- Geheugen wordt indien batterij leeg is nooit gewist

Eigenaardigheden
- Blazer start langzaam op
- Programma zoals Palmwijzer (NS programma) en Launcher X werken niet goed door speciale geheugen.

Kijk ook veel Divx films op de TX met TCPMP. Erg handig tijdens mijn dagelijkse 2 uur durende treinreis.
Met citaat reageren
  #99  
Oud 13 mei 2006, 16:52
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tcvdwaard
Nu is mijn vraag, hebben jullie of een van jullie ervaring met deze cradle, en wat zij de + en - punten?

P.S. ik kon geen review vinden, dus daarom dat ik het vraag.
Hee TC, misschien even een aparte thread voor starten, heb je meer kans op reacties omdat niet alleen TX-gebruikers dat ding zullen kennen en/of gebruiken. En heb je al middels de zoekfunctie op het forum gezocht? Vaak worden producten wel besproken terwijl er nog geen review van is....
Met citaat reageren
  #100  
Oud 13 mei 2006, 21:34
Guus
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben slechts redelijk tevreden over mijn TX. Mijn vorige Palm was een T3 waarvan het display weigerachtig werd (was trouwens ook aardig bekrast, eigen schuld). De T3 was instabieler dan mijn eerste Palm C (de eerste kleurenversie). Die was echt superstabiel! Het schuiven van de T3 vond ik ook vervelend. Ik heb voor de TX gekozen omdat dit een rechtstreekse vervanging leek en ook nog zonder schuif. De TX is alleen in de praktijk nog wat onbetrouwbaarder dan de T3. Zeker als je hem net van de sync kabel hebt losgetrokken wil hij soms niet eens aan met de knoppen. Dan moet hij of opnieuw aan de kabel of je moet een reset uitvoeren. De (on)gevoeligheid van het scherm is ook erg merkbaar t.o.v. de T3. Verder vind ik de nieuwe opzet van de vaste knoppen weinig doordacht dus die heb ik weer omgezet naar wat anders. De TX heeft ook een aanpassing in de sturing met de middelste knop (d-pad of zoiets). Als je bij een T3 op Notitiepad drukte kon je gewoon met links en rechts drukken door je notities gaan. De TX heeft een structuur waarbij de focus steeds naar een nieuw element (invoerveld, pijltje rechts, pijltje rechts, nieuw button etc.) springt. Dit vind ik compleet nutteloos en de blauw oplichtende lijntjes ook erg lelijk. Verder loopt de TX een enkele keer ook zomaar vast op bijvoorbeeld een alarm.

Het werkt dus allemaal wel bij een TX maar minder goed en ook minder logisch. Ik krijg wel steeds meer zo iets van misschien maar eens een Pocket PC proberen omdat Palm alleen minder schijnt te worden.

Guus
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023