Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Voldoet de TX aan je verwachtingen?
Zeker, voor mij niks anders voorlopig. 72 54,55%
Overwegend wel, er zijn wat verbeterpuntjes. 50 37,88%
Niet echt, ik denk alweer aan iets anders. 3 2,27%
Sta op het punt om hem te verkopen/weg te doen of heb dit al gedaan. 7 5,30%
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 03 februari 2006, 11:03
Joost van Bruggen Joost van Bruggen is offline
Lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 04 januari 2006
Berichten: 40
Ik heb inderdaad openingsinstructies gevolgd die gaan over het open maken van een Tungsten E. Zie de volgende website:

http://www.gethightech.com/Merchant2...tegory_Code=RD
Met citaat reageren
  #42  
Oud 06 februari 2006, 08:47
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
De piep van TX

Wat moet ik me voorstellen bij de piep van de TX? Is het van dezelfde grote orde als bij de Tungsten T? (de mp3 functie van TX interesseert me niet, daarvoor heb ik een MuVo van Creative)
Ik heb momenteel een ppc (hx2790), maar kan maar niet wennen aan het klik klik klik systeem, en wil dus een TX kopen... vandaar mijn bezorgdheid om toch geen verkeerd toestel aan te schaffen.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 06 februari 2006, 08:56
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
Wat moet ik me voorstellen bij de piep van de TX? Is het van dezelfde grote orde als bij de Tungsten T? (de mp3 functie van TX interesseert me niet, daarvoor heb ik een MuVo van Creative)
Ik heb momenteel een ppc (hx2790), maar kan maar niet wennen aan het klik klik klik systeem, en wil dus een TX kopen... vandaar mijn bezorgdheid om toch geen verkeerd toestel aan te schaffen.
Ik heb ook een T|X en kan me niks bij die piep voorstellen. Geen flaauw idee....
Met citaat reageren
  #44  
Oud 06 februari 2006, 09:02
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratch
Ik heb ook een T|X en kan me niks bij die piep voorstellen. Geen flaauw idee....
Allez merci voor de snelle reactie... het wordt dus een TX. mocht het je interesseren mijn 'ergernissen' over de ppc kun je lezen op http://www.palmclub.nl/forums/showth...d=1#post151661
Met citaat reageren
  #45  
Oud 06 februari 2006, 10:59
brinkey brinkey is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Locatie: Putten
Berichten: 43
Ook blij met mijn TX. Verbeterpunten: de voedingsaansluiting is brak. In de auto valt hij er wel heel makkelijk uit. Ruis in audio.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 06 februari 2006, 11:33
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik hoor als ik het scherm van de TX tegen mijn oor aandruk een brom. Geen piep i.i.g.. De ruis in de audio is tot nu toe het enige minpuntje dat ik heb kunnen ontdekken....maar ja, daar heb ik mijn LD nog voor!

Geinig, zo'n 1 met drie nullen.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 06 februari 2006, 11:42
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Geinig, zo'n 1 met drie nullen.
Feli!
Met citaat reageren
  #48  
Oud 06 februari 2006, 16:17
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Gefeliciteerd Rudy...!!!
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #49  
Oud 06 februari 2006, 19:47
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Bedankt allemaal! Op naar een volgende mijlpaal.
Met citaat reageren
  #50  
Oud 13 februari 2006, 04:40
IIx2Tx IIx2Tx is offline
zonder titel
Voornaam: Rutger
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar IIx2Tx
TX prima, echter 'eeltplekken' op touchscreen

Ik heb m'n TX nu een paar maanden. Ik heb lang gewacht met de aanschaf van een nieuwe Palm. De vorige was een IIIx (eh ja, tikfoutje in m'n gebruikersnaam), die tot het laatst toe, en nu weer, intensief werd/wordt gebruikt.

De TX is prachtig om te zien, compact, functioneel, helder scherm, BT & WiFi super, snel (genoeg), ruim zat qua geheugen (zeker met een 1Gb SD-card): ik ben er reuze blij mee. Ondanks de onderstaande minpuntjes. En is echter één hinderlijk defect, waarvoor hij nu terugmoet naar pdashop.

Minpuntjes:
- regelmatige softresets (bv bij Tomtom, Blazer, en op allerlei onnavolgbare momenten die ik nog niet aan een bepaalde toepassing heb kunnen wijten). Pluspunt is weer dat hij weer altijd probleemloos opkrabbelt na zoiets;
- Graffiti 2, met die hinderlijke vertraging (en de downgrade naar de oude graffiti is niet helemaal stabiel, zie andere thread: http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=19858 ). Kan persoonlijk zijn, maar ik schreef behoorlijk snel (en veel) met de gewone graffiti;
- geluidsprobleem in de Carcomm autocradle (opgelost met workaround, zie archiefthread http://www.palmclub.nl/forums/archiv...p?t-22217.html )

Maar het defect, waarvoor hij nu in reparatie moet, bestaat uit een paar 'eeltplekken' op het scherm, daar waar ik meestal zit te schrijven. Op de plekken waar op bijgevoegd plaatje de lijnen ophouden moet je onwezenlijk hard drukken om de juiste letters op het scherm te krijgen. De reuzedikke bijgeleverde screenprotector is daar al bijna mat geworden. (Erafgehaald, zonder protector zelfde laken een pak. En hij zat ook niet klem tussen scherm en rand, hetgeen tot vergelijkbare problemen kan leiden.)

Vandaag heb ik mijn IIIx maar weer tot leven gewekt en met enige moeite het hoogst nodige gedowngrade. Lastig hoor. In plaats van dat Palm een leen-TX (of desnoods huur-TX) regelt tijdens de vier tot zes weken (!) dat een reparatie moet duren.

Is iemand hetzelfde probleem tegengekomen?

Rutger
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Rutger/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpg[/IMG]
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png touchscreen met eeltplekken.png‎ (1,5 KB, 30x gelezen)
Met citaat reageren
  #51  
Oud 13 februari 2006, 10:21
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Niet maar ik moet wel zeggen dat ik meestal het toetsenbordje gebruik... zal eens testen.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 13 februari 2006, 10:43
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Het probleem dat beschreven wordt met betrekking tot "eeltplekken" ken ik niet. Als ik Grafitti 2 gebruik, dan raak ik het scherm zelfs bijna niet aan en dat gaat goed. Ik ben het wel met de poster eens dat Grafitti 2 een downgrade is van Grafitti 1. Gebruik dan ook vaker het toetsenbord dan het schrijven.
Voor vergaderingen en andere lange aantekeningen zal het dan ook een extern toetsenbord worden, net als op mijn oude Vx.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #53  
Oud 13 februari 2006, 11:22
Pavla Pavla is offline
Senior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 84
Als je moeite hebt met schrijven op de TX helpt dit héél veel, het is een 100% stabiele fix die de vertraging (ook wel graffity-lag genoemd) verwijderd.

http://home.planet.nl/~soeth011/Graffiti1999.prc
Met citaat reageren
  #54  
Oud 13 februari 2006, 11:40
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Graffiti 1.999 heb ik ook geinstalleerd. Werkt perfect.

Bij de T|X wacht Graffiti als je een L schrijft even voordat ie hem print om je de kans te geven van de L een T, I of K te maken. Met Graffiti 1.999 geinstalleerd wacht ie niet, hij print meteen een L. Als je dan de een van die letters maakt vervangt ie de L gewoon door die letter.

Ik vind het veel fijner werken. Voor mijn gevoel gaat het schijven nu een stuk vlotter.
__________________
Met citaat reageren
  #55  
Oud 13 februari 2006, 12:15
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavla
Als je moeite hebt met schrijven op de TX helpt dit héél veel, het is een 100% stabiele fix die de vertraging (ook wel graffity-lag genoemd) verwijderd.

http://home.planet.nl/~soeth011/Graffiti1999.prc
Deze fix is niet helemaal 100% stabiel, ik heb ergens gelezen dat je in Blazer niet via Graffiti een url in moet gaan voeren die langer is dan het tekstinvoerveld. Dan crasht Blazer namelijk. Toetsenbord-invoer blijft dan overigens wel gewoon goed werken...
Zelf heb ik het probleem niet, net even getest....
Met citaat reageren
  #56  
Oud 13 februari 2006, 12:37
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Zelf heb ik het probleem niet, net even getest....
Komt omdat die bug alleen voorkomt bij de Graffiti 1 libs. Deze patch is niet Graffiti 1, maar de oudere Graffiti 2 zoals op de 1e Tungstens te vinden was.

Crashende Blazer doet zich dus bij mij ook niet voor.
__________________

Laatst gewijzigd door raptor; 13 februari 2006 om 12:44.
Met citaat reageren
  #57  
Oud 13 februari 2006, 13:27
IIx2Tx IIx2Tx is offline
zonder titel
Voornaam: Rutger
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar IIx2Tx
Crashende blazer met 'Graffiti -1' geschreven teksten de langer zijn dan invoervelden: klopt 100%.
Is wel te voorkomen, door met /k het ouderwetse (prettig grote) qwerty-toetsenbordje op te roepen en de tekst op die manier in te voeren.

Maar we raken een beetje off-topic geloof ik...
Met citaat reageren
  #58  
Oud 13 februari 2006, 14:09
Xpsion Xpsion is offline
Peter van Psion tot Palm
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 25 december 2005
Berichten: 9
TX miskoop van het jaar?

Wat mij betreft is de TX al onderweg naar de prullebak want:
- ik wil een PDA om tijd te besparen, het is een zakelijke aanschaf
- de TX heeft me al heel veel prutsuren gekost evenals die van onze externe IT-adviseur (zeer ervaren)
- ik heb nog steeds geen GPRS verbinding (Nokia 6310i), klantenservice van Palm en Vodafone geven alleen maar onbenullig advies, de tips op dit forum heb ik nageplozen
- mobiel Email was de voornaamste reden dat ik dit apparaat gekozen heb, en als het dan niet werkend te krijgen is......
- na anderhalve maand gebruik liep opeens de synchronisatie geheel vast, en heb ik een harde reset moeten toepassen om het weer aan de gang te krijgen met verlies van data
- er zit geen databaseprogramma op, de gedownloade MobileDb was vermoedelijk de oorzaak van de synchronisatieproblemen
- er zijn veel minder zinvolle aplicaties te vinden dan voor de Psions die ik hiervoor had
- de Psions waren stabieler (3a nooit gereset, Revo 1x in samen 10 jr. tijd)
- er zit geen handleiding bij! Mag je zelf gaan downloaden met je inbelverbinding....
- wel goed vind ik het mooie scherm, en de handschriftherkenning valt me mee, de rest werkt goed en simpel

Conclusie: de tijd ik nu al heb lopen kloten verdien ik nooit meer terug met de functionaliteit van het ding, daarom is het een apparaat met negatief nut. Slechte investering. Voor mij in ieder geval, ik heb weinig tijd en ben geen PDA-hobbyist, ik bezie het puur functioneel. Dat andere PDA's nog erger (gebruiksonvriendelijker) zijn is geen excuus. Leuke plaatjes, muziekjes en filmpjes vindt ik flauwe kul.

Helaas.
Met citaat reageren
  #59  
Oud 13 februari 2006, 14:23
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
de TX heeft me al heel veel prutsuren gekost evenals die van onze externe IT-adviseur (zeer ervaren)
De IT is erg breed en zoals al blijkt heeft niet iedereen, zelfs na jarenlange ervaring, verstand van alles.
De 6310i wordt door phonelink ondersteund, en met de juiste GPRS-instellingen zou het via Bluetooth zo kunnen werken.

Citaat:
na anderhalve maand gebruik liep opeens de synchronisatie geheel vast, en heb ik een harde reset moeten toepassen om het weer aan de gang te krijgen met verlies van data
Wanneer er elke dag gesynchroniseerd wordt, ben je nooit meer dan een dag aan data kwijt. Bovendien is een harde reset overkill als je niet kunt synchroniseren; je kunt ook één voor één conduits uitschakelen.
Over de stabiliteit: Palms uit het tijdperk van de Psion waren ook bijzonder stabiel. In de loop der tijd komen er meer functies bij, met alle gevolgen van dien. Bovendien zeg je al dat de instabiliteit waarschijnlijk werkt veroorzaakt door een zelf geïnstalleerd programma.
Veel dingen als 'welke software is er beschikbaar' en 'zit er een handleiding bij' kun je voor de koop al makkelijk achterhalen. Wat voor software mis je bijvoorbeeld?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #60  
Oud 13 februari 2006, 14:50
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Bram...
dat heb je weer mooi glad gestreken

Verlies van data... (cfr. Xpsion) daar heb ik toch vragen bij.
Veel mensen zeggen over mijn palmpje... Wat zal je doen als je het kwijt bent, dan ben je alles kwijt...
Toch niet... alles staat nogmaals in mijn vaste computer...
wat niet gezegd kan worden van een papieren agenda.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023