Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Hoe tevreden ben je met je LifeDrive?
Zeer tevreden, voorlopig niks anders... 21 26,58%
Tevreden, hou me aanbevolen voor verbeteringen... 43 54,43%
Meer ontevreden, kijk al wel eens naar iets anders... 10 12,66%
Ontevreden, ben al geswitched of ga het snel doen... 5 6,33%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 02 januari 2006, 17:56
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Aha, ik twijfel toch ook nog steeds of ik niet een TX aan zal schaffen. Verkopen van de LifeDrive is inderdaad niet zo makkelijk, er lijkt erg weinig animo voor te zijn. Tenzij je op een achterlijk lage verkoopprijs gaat zitten, iets waar ik ook geen zin in heb. Is je TX stabieler dan de LD was?
Met citaat reageren
  #22  
Oud 03 januari 2006, 10:09
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Dat zou een oneerlijke vergelijking opleveren, want op de LifeDrive heb ik veel meer (ook oude en waarschijnlijk ongeschikte) software geïnstalleerd... Een harde reset en terugzetten van een backup doet bij mij al wonderen. Per saldo zal het niet veel uitmaken. Beide apparaten zijn behoorlijk stabiel, een heel enkele keer komt een soft reset voor, dat is alleen bij gebruik van Blazer of Versamail.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 03 januari 2006, 16:57
wiert
Guest
 
Berichten: n/a
Live drive werkt perfect, alleen is het een groot nadeel dat het meegeleverde Versamail niet met de sync de mail wil ophalen en wegschrijven naar Outlook. Dit laatste wil alleen maar via een wifi en dat is wel echt een ernstige tekortkoming. Nou schijnt er wel een betaalversie te zijn van Versamail die wel wil syncen, maar er zo'n uitgekleed programma bijleveren, dat is toch wel triest
Met citaat reageren
  #24  
Oud 03 januari 2006, 17:50
MaDLiVe
Guest
 
Berichten: n/a
Red face teleurgesteld.

Zo zucht,

Dan maar even mijn gal spuien bij de eerste aankoop ervaringen hoor. (met update 2!).

Wat is dit een trage pda, dit is simpelweg de harde schijf die hem zo bagger traag maakt. Elke simpele handeling lijkt wel even laadtijd nodig te hebben.
Zou ik mee kunnen leven maar ik was even vergeten hoe omslachtig syncen op een palm werkt, daarbovenop vind de lifedrive het nodig om wanneer hij aan de sync cabel vastzit te rebooten en dat duur wel een ruime 2 minuten.
Pockettunes is een leuk programma maar dat kraken en rare bliebjes geven tussen nummer is ronduit irritant! Of ik nou muziek op de SD card zet of op de HDD het maakt niets uit.

Iemand suggesties hoe hetgeen beter kan laten lopen?
- pockettunes werkt dus extreem bagger, bliebjes ed.
- HDD performance upgraden? vast niet mogelijk maar je weet maar nooit
- Zorgen dat de pda niet reboot tijdens het syncen, ik krijg een error report--> veroorzaakt door onbekende applicatie.
- Wazige ruis over de headphones...

(ik had hiervoor een hp 3715RX en daarvoor een T3, etc).

Ik heb hierdoor echt de neiging gekregen om het ding maar weer gelijk de verkoop in te gooien en gewoon een wm5 apparaat te kopen. Ook al hebben ze geen hdd en is het geen palmOS mijn laatste pocketPC werkte echt stukken beter (en had tenminste een craddle...what is up with that?).

Dus suggesties zijn van HARTE welkom
Met citaat reageren
  #25  
Oud 03 januari 2006, 18:09
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Heb je de andere threads over de LifeDrive al gelezen?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 03 januari 2006, 18:09
georgep
Guest
 
Berichten: n/a
Vreemde problemen. Ik heb niet van dit alles. Heb je je lifedrive geupdate naar versie 2? (dat wat het eerste wat ik deed toen ik mijn lifedrive had)
Met citaat reageren
  #27  
Oud 03 januari 2006, 18:11
MaDLiVe
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Heb je de andere threads over de LifeDrive al gelezen?
Allemaal ja
Had ik er misschien bij moeten vermelden (pocketunes versie = 3.1.1)
En update 2 staat er al op

Dus nu graag wat echte bijdrages :P
Met citaat reageren
  #28  
Oud 04 januari 2006, 00:15
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Hierbij dan. Het enige waar ik nog niks over heb gelezen en wat waarschijnlijk op te lossen valt is de reboot tijdens het synchroniseren. Kan ik je verder niet mee helpen trouwens, sorry, misschien een nieuwe thread aan besteden? Succes.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 08 januari 2006, 16:03
Johnnie10
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de Life Drive nu 1,5 week en ben eigenlijk best tevreden. Veel dingen die ik miste op de PPC iPAQ 1941 zitten op deze lifedrive, er zijn zelfs dingen die veel beter zijn (ook dingen die minder goed zijn). Ik heb een aantal malen gehad (1e dag) dat wanneer ik een bestand opende dat de LD spontaan herstarte. Nu ik een tijdje draai heeft dit nog maar 2x plaatsgevonden, door eigen schuld omdat ik SW geïnstalleerd had die eigenlijk niet speciaal voor palm os5 geschikt is. Wat ik mis is een soft on/off toets in de software. Ik vind de schuifschakelaar uien en kwetsbaar. Ook dat de toetsen op de LD blijven reageren terwijl ik het heb uitgezet. Ik moet dan de schuif op keylock zetten, ook uien. Zijn er instellingen om de toetsen op de LD uit te zetten en toch niet de schuif te gebruiken? Verder ligt het apparaat lekker in de hand en is wifi perfect. Op de Ipaq zat alleen bluetooth of een usb connectie. Document to go is perfect, versamail kan beter (neem een voorbeeld aan document to go), agenda (1.2.2) is redelijk goed en de kleuren maken het tot een beter product dan outlook op de iPAQ. Ook zou een goede explorer (niet de verkenner) niet misstaan, gewoon zo een lite versie van zLauncher bijvoorbeeld. De HDD is traag maar nog altijd even snel als de PPC, geloof me als ik zeg dat de LD met harddisk net zo snel is als de PPC zonder. Grafisch is de LD niet te verslaan door PPC (op dit moment met PPC2003). Ik hoop alleen dat PalmOne toch Cobalt gaat introduceren en een upgrade beschikbaar stelt voor de LD. Dit kan de bestaande gebruikers tevreden houden of als ze dit niet doen veel overlopers tot gevolg hebben. Het beste systeem dat ik tot nu toe heb gebruikt was de Psion series 3 en 5. Nooit crashen, overzichtelijk, niet duur en voldoende software beschikbaar. Helaas is Psion gestopt met organizers.

Laatst gewijzigd door Johnnie10; 08 januari 2006 om 16:25.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 08 januari 2006, 16:18
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Explorer? FileZ!
Met citaat reageren
  #31  
Oud 08 januari 2006, 19:05
MaDLiVe
Guest
 
Berichten: n/a
Beetje krom om een lifedrive met een 2 generaties oude ipaq te vergelijk hoor Die bovendien minder cpu power had en op een oud os draaide.

Ik heb mijn lifedrive al in de verkoop gegooid. Heb vroeger een t3 gehad en daarmee kon ik prima uit de voeten. De lifedrive vind ik zelf vrij palm onwaardig. Het apparaat is traag en dat komt puur door de hdd.

Een gemiste kans.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 08 januari 2006, 20:48
Johnnie10
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaDLiVe
Beetje krom om een lifedrive met een 2 generaties oude ipaq te vergelijk hoor Die bovendien minder cpu power had en op een oud os draaide.

Ik heb mijn lifedrive al in de verkoop gegooid. Heb vroeger een t3 gehad en daarmee kon ik prima uit de voeten. De lifedrive vind ik zelf vrij palm onwaardig. Het apparaat is traag en dat komt puur door de hdd.

Een gemiste kans.
Ach, een beleving is persoonlijk, toch? Ik ben blij dat ik de LD heb. Ik hoop dat je die van jou snel kan verkopen, suc6.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 03 februari 2006, 11:59
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik gebruik nu de TX, voorlopig mis ik nog niet zoveel. De LifeDrive klinkt alleen wel veel beter met PocketTunes dan de TX. De drive mode is ook een duidelijk gemis, kan slechts gedeeltelijk opgelost worden met bv. CardExport. TX is veel sneller.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 04 februari 2006, 06:55
rbloemen's schermafbeelding
rbloemen rbloemen is offline
R. Bloemendaal
Voornaam: René
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 januari 2006
Locatie: Zaandam
Berichten: 12
Stuur een bericht via ICQ naar rbloemen
Pech?

LD twee weken in bezit. Vorige week al eens hard reset moeten uitvoeren met als gevolg alles gewist, vandaag is het echt raak en is de Palm zo dood als een pier. Alleen het rode laadlampje brand nog als ik de stekker er in steek. Een dure miskoop of pech?
Met citaat reageren
  #35  
Oud 04 februari 2006, 09:23
georgep
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zou zeggen Pech.

Ik heb mijn Lifedrive sinds December en tot op heden GEEN harde Resets hoeven uitvoeren en 1 soft reset . Ok Versamail heeft 2 keer een softreset gedaan maar dat is het dan wel.

Verder werkt het echt perfect en ik gebruik zelfs dingen waar ik niet echt het nut van inzag toen ik mijn lifedrive kocht (zoals film kijken op een palm)
Met citaat reageren
  #36  
Oud 04 februari 2006, 16:36
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Lijkt me ook pech. Doet ie het na opladen weer gewoon of niet? Zo ja dan kan er iets met je accu aan de hand zijn of een programma zit ergens dwars. Nee dan meteen maar terug naar de winkel....
Met citaat reageren
  #37  
Oud 04 februari 2006, 17:45
rbloemen's schermafbeelding
rbloemen rbloemen is offline
R. Bloemendaal
Voornaam: René
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 januari 2006
Locatie: Zaandam
Berichten: 12
Stuur een bericht via ICQ naar rbloemen
Pech?

LD is inmiddels terug naar de winkel en mij is een nieuwe LD toegezegd. Dat wordt tevens de laatste kans voor de LD...bij nieuwe problemen ga ik toch serieus een Windows Mobile overwegen...
Met citaat reageren
  #38  
Oud 07 februari 2006, 23:04
pcb pcb is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 35

Modbreak:
Niet gewenst: we hebben een apart Te Koop Gevraagd-forum met duidelijke spelregels (waar je overigens al 3x op bent gewezen)
Reageren op de modbreak: Graag hier melden


Laatst gewijzigd door jean-paul; 07 februari 2006 om 23:32.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 08 februari 2006, 22:49
rbloemen's schermafbeelding
rbloemen rbloemen is offline
R. Bloemendaal
Voornaam: René
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 januari 2006
Locatie: Zaandam
Berichten: 12
Stuur een bericht via ICQ naar rbloemen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rbloemen
LD is inmiddels terug naar de winkel en mij is een nieuwe LD toegezegd. Dat wordt tevens de laatste kans voor de LD...bij nieuwe problemen ga ik toch serieus een Windows Mobile overwegen...
Inmiddels een nieuwe LD gekregen, dus niets dan lof over de service...we beginnen weer opnieuw!
Met citaat reageren
  #40  
Oud 17 februari 2006, 12:30
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Tot nu toe 117 leden met een LifeDrive.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023