Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 12 oktober 2006, 20:03
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Kan iemand dat filmpje op het forum zetten? ik krijg het niet geopend van palm.com/us
Ik heb het net nog zitten bekijken (via Firefox).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #22  
Oud 12 oktober 2006, 20:32
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Cool.... ik wil die rooie !!!!
  #23  
Oud 12 oktober 2006, 20:39
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbest1982
Hopen dat de 680 voor de kerst in NL is.
Ik hoop het met je...maar het kan zomaar voorjaar 2007 worden
  #24  
Oud 12 oktober 2006, 20:44
Upke Upke is offline
Senior lid
Voornaam: Martijn
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Locatie: Veldhoven
Berichten: 70
Stuur een bericht via MSN naar Upke
Ik denk dat Palm, mits dit device inderdaad goed geprijst is, een zeer goed product in handen heeft die de Smartphone/pda mainstream kan maken. Die kleuren zijn vet! Bijna net zo vet als die van de 750v
  #25  
Oud 12 oktober 2006, 20:45
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
- mini SD kaartjes in plaats van SD || bron
De bron verteld nu wat anders, wel SD
  #26  
Oud 12 oktober 2006, 20:47
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Gezien compatibiliteit zie ik veel liever een SD-slot, maar Sandisk moet ook leven

Ondertussen heb ik de Treo 680 toegevoegd als kiesbaar apparaat in je profiel.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #27  
Oud 12 oktober 2006, 21:04
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Gezien compatibiliteit zie ik veel liever een SD-slot, maar Sandisk moet ook leven
Die zit er dus in:
http://www.palm.com/us/products/smar...680/specs.html


Brighthand:

Despite what earlier reports said, this device will include a slot for full-size SD cards, not miniSD ones.
  #28  
Oud 12 oktober 2006, 21:08
Vlammend's schermafbeelding
Vlammend Vlammend is offline
Heeft net een nieuwe!
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 augustus 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 147
*snif*
Geen wifi, dus wordt het niet mijn nieuwe PDA. Is er nog enige kans dat ze binnenkort een nieuwe TX gaan aankondigen??

edit: Website geeft SD I/O aan, dus misschien is Wifi toch nog mogelijk.
__________________
Mijn T2 is dood , lang leve mijn T|X

Laatst gewijzigd door Vlammend; 12 oktober 2006 om 21:59.
  #29  
Oud 12 oktober 2006, 22:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Die man heeft lijm aan zijn handen!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg edcolligan_with_680s.jpg‎ (32,7 KB, 22x gelezen)
__________________
FoleoCentral.com
  #30  
Oud 12 oktober 2006, 22:36
Beurnds
Guest
 
Berichten: n/a
Ik vind m wel klein.. of ligt dat aan mij... aangezien die Ed Colligan er 2 in iedere hand houd...
  #31  
Oud 12 oktober 2006, 22:42
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beurnds
Ik vind m wel klein.. of ligt dat aan mij... aangezien die Ed Colligan er 2 in iedere hand houd...
Zoals hij ze vast heeft, lukt mij dat ook wel met de 650. Ik kan het alleen niet uitproberen, want ik heb er maar eentje!
  #32  
Oud 12 oktober 2006, 22:43
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Hij is niet te klein, ik heb de Treo 750v en hij ligt nog prima in de hand ook.
__________________
De Palm professional
  #33  
Oud 13 oktober 2006, 07:59
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Colligan said he expects the new smartphone will be available via 20 or more carriers around the world by the end of the company's fiscal year, June 1, 2007.
Dus uiterlijk 1 juni ook in Europa via Europese belboeren?

Dan eerst maar een sim-only of andere verlenging voor mijn Treo 650, want mij abo loopt begin maart af.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #34  
Oud 13 oktober 2006, 08:04
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Ik vraag me af of dit toestel hoge ogen gaat gooien in Nederland. Ik denk dat met name de zeer ouderwetse VGA-camera en het gebrek aan wifi er voor zorgt dat de Treo 680 van heel veel shortlists van toekomstige gebruikers gaat verdwijnen.

Feit is dat PalmOS bij de meeste mensen onbekend is, of toch het imago van oubollig en niet-multimedia-gericht. Om dit imago (let wel, imago is subjectief) van zich af te schudden heeft Palm toch echt een WM5-killer phone nodig die zich op alle fronten kan meten op de voor de eindgebruiker 'belangrijke' punten. En dat is deze Treo 680 niet...
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
  #35  
Oud 13 oktober 2006, 08:22
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik denk dat veel mensen de Treo 650 ook van hun shortlist schrapten vanwege die antenne en het formaat. Dat doet dit model een stukje beter. De 680 is ook niet bedoeld als killer. Enige nadeel is dat Palm in Europe geen enkele killer heeft (voor PalmOS) en dat is natuurlijk minder. Het schept zeker het idee dat de te varen koers Windows Mobile is.

Maar gezien vanuit de Treo 650 is er nauwelijks wat veranderd qua specificaties en kan iedereen hier het geld lekker aan iets anders leuks besteden. Zie het positief
  #36  
Oud 13 oktober 2006, 09:16
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Dus uiterlijk 1 juni ook in Europa via Europese belboeren?
Dan eerst maar een sim-only of andere verlenging voor mijn Treo 650, want mij abo loopt begin maart af.
Ik denk niet dat je je zorgen moet maken, want:
- er wordt niets gezegd over welke operators of wanneer ze de Treo 680 gaan voeren. De meesten zullen de kerstman nog onder de arm willen nemen. Op 1 juni zullen 20 operators of meer hem hebben.
- het toestel gaat eerst SIM-lockvrij via de Palm store worden aangeboden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh
Ik vraag me af of dit toestel hoge ogen gaat gooien in Nederland. Ik denk dat met name de zeer ouderwetse VGA-camera en het gebrek aan wifi er voor zorgt dat de Treo 680 van heel veel shortlists van toekomstige gebruikers gaat verdwijnen. Feit is dat PalmOS bij de meeste mensen onbekend is, of toch het imago van oubollig en niet-multimedia-gericht. Om dit imago (let wel, imago is subjectief) van zich af te schudden heeft Palm toch echt een WM5-killer phone nodig die zich op alle fronten kan meten op de voor de eindgebruiker 'belangrijke' punten. En dat is deze Treo 680 niet...
Je stelt je eigen voorkeuren gelijk met die van de toekomstige eindgebruikers. Dat is niet het geval. Het is niet omdat je niet tot de doelgroep behoort of het toestel niet aan jouw wensen voldoet, dat het een slecht toestel is. De Treo 680 is nooit als top-end toestel gepromoot maar altijd als instapmodel (voor een smartfoon).
Het imago van Palm is er onterecht slecht aan toe en het zijn meestal de Palmgebruikers die hiertoe aan bijdragen. (Zie diverse posts op deze en andere Palm(un)friendly sites.)
Waarom moet je WiFi hebben als je middels GPRS/Edge kontinue online kan zijn? En voor je thuis PC is er BT.
UMTS-toestellen funktioneren het merendeel van de tijd gewoon op GSM. Moesten ze niet met een dubbele radio (UMTS/GSM) uitgevoerd zijn, niemand zou ze kopen.

Zitten er hier in de BeNeLux mensen te wachten op een goede smartfoon? Ja!
Hebben die allemaal WiFi of UMTS nodig? Nee.
Is een Palm Treo 680 iets voor hun? Ja! (En zeker wegens zijn eenvoud en gebruiksvriendelijkheid.)
Gaan ze achteraf verlegen moeten zijn om hun aankoop te moeten bovenhalen? Ik denk het niet! (Of het zou moeten zijn dat dit nu al geldt voor de Treo 650 gebruikers. )
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #37  
Oud 13 oktober 2006, 09:47
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Mooi gesproken Ghia.

Overigens verwacht Palm wel dat dit toestel voor de kerst beschikbaar zal zijn. De eerdere uitspraak "Colligan said he expects the new smartphone will be available via 20 or more carriers around the world by the end of the company's fiscal year, June 1, 2007" doelt naar mijn mening op het moment dat echt alle 20 telecomaanbieders het toestel in de schappen hebben. Zoals jullie weten is dit een langzaam proces (de Treo 650 werd in augustus pas in Peru geintroduceerd), maar vooralsnog zullen wij na Amerika de eerste zijn om dit toestel te kunnen aanschaffen.

Een beetje positief denken mag ook wel!
__________________
De Palm professional
  #38  
Oud 13 oktober 2006, 10:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385

Off-topic
Citaat:
Je stelt je eigen voorkeuren gelijk met die van de toekomstige eindgebruikers.
Euhm, volgens mij doe jij dat juist. Zijn we weer alles aan het goedpraten?

- PalmOS is dood, maar de geest leeft voort in het ALP die *niets* met het PalmOS die we allemaal kennen te maken heeft, maar slechts een compatibility layer verschaft om toch die programma's te draaien. Naam, interface, alles wordt anders. Palmsource, toen het nog een los bedrijf was, heeft gegokt en verloren, en de mensen die daar werken maken nu een nieuwe herstart bij Access. Palmsource is weg, en niemand weet nu wat ALP gaat brengen. Niet echt handig voor investeerders en consumenten.

- PalmOS 5.4.9 wordt niet voor niets Frankengarnet genoemd: deze incarnatie wordt voor doeleinden gepatched and gebruikt waar hij niet voor bedoeld is. Niemand van Palmsource kan zeggen dat hij eerlijk dacht dat de nieuwste high end Palm devices nu nog op Garnet aan het draaien zouden zijn. Cobalt was het kindje dat nooit het levenslicht zag, behoorlijk funest voor de geloofwaardigheid van een OS lijkt me.

Citaat:
Waarom moet je WiFi hebben als je middels GPRS/Edge kontinue online kan zijn? En voor je thuis PC is er BT.
Omdat Wifi zo'n factor 100 sneller werkt dan GPRS en er open accesspoints zijn - 2 jaar geleden ging dit argument niet op maar nu Nederland onderwijl ook zo bezaaid is met access points, en HTC vrijwel alle modellen met Wifi ingebouwd uitbrengt, is het voor de concurrentiestrijd voor Palm handig om dit eindelijk in te bouwen. Daarnaast kun en mag je de kosten voor het mobiel internet niet negeren! Leuk als je bij T-Mobile zit en voor 9,50 EUR onperkt kunt surfen op GPRS, maar bij andere carriers is dat al gauw het veelvoudige. Niet alleen in Nederland zijn we ons kent ons zûnig. Als je merkt dat je batterij snel achteruit gaat kun je zelf kiezen de overweging te maken te stoppen met wifi en op GPRS over te schakelen. Overigens is een open GPRS verbinding ook een relatieve aanslag op je batterij, en een standby GPRS verbinding niet zo.

Dat gezegd is de Treo 680 in dit geval niet bedoeld om Wifi te voeren, daar is het een te low-end model voor. Je hoort me dan ook niet zeuren dat er geen Wifi is op dit model, en daarnaast is het voor Palm nu belangrijk om zoveel mogelijk carriers aan de Treo te krijgen en dat lukt beter met een Wifi-loos toestel - wat Palm ook zegt, dat is gewoon het enige argument waarom ze in hun high end modellen geen wifi hebben ingebouwd. Palm's fragiele positie is nu en de komende jaren nog in handen van de carriers. Mocht Palm weer een leidende rol gaan spelen net zoals 5 jaar geleden, zie ik ze in de toekomst hun wil weer meer op carriers richten.

Je kunt wel zeggen: "de wensen van de mensen tegenwoordig zijn allemaal onlogisch, want...." , maar verkoopcijfers liegen niet. Net zoals het argument "de antenne is niet erg en zorgt voor betere receptie" rationeel gezien wel ergens op slaat, laten verkoopcijfers hier in Europa iets anders zien, en dan moet je je als bedrijf weten aan te passen, wat Palm nu uiteindelijk gedaan heeft.



En om even ontopic te gaan: als deze Treo goed geprijsd wordt (200-300 EUR) kan hij voor de prijs - en met de vrolijke kleurtjes - best de concurrentie aan met welk ander toestel dan ook. Maar dat er PalmOS op draait is meer een nadeel dan een voordeel voor dit toestel wat betreft de appeal voor Jan Modaal.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 13 oktober 2006 om 10:18.
  #39  
Oud 13 oktober 2006, 10:19
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Gazpacho, dat is ook precies wat ik bedoel. Ik zeg niet dat ik de 680 (of de 650) een slecht of inferieur apparaat vind, maar dat de gemiddelde gebruiker dat op basis van een specs-lijst wel vindt.

De gemiddelde gebruiker die op zoek is naar een smartphone gaat in eerste instantie een vergelijking opstellen van specs, en ziet dat de Treo (650 & 680) daar negatief opvallen door het ontbreken van een aantal features die bijna standaard zijn in 80% van de hedendaagse smartphones (o.a. >1.3MP camera, wifi). Het PalmOS is voor die persoon een onbekend terrein, en Windows klinkt bekend en dus vetrouwd. Dat dit in de praktijk niet zo is, doet niet terzake, want dat weet die consument helemaal niet. Het gaat hier ook niet om rationalistisch denken...

De enige manier waarop de Treo 680 wel degelijk een succes kan worden is als de prijs erg scherp wordt, en op basis daarvan kan concurreren met de WM5-devices. Prijs is namelijk altijd een gevoelig punt bij ons Nederlanders
Doe 'm bijv. gratis bij abo's vanaf 15,- per maand en Palm heeft een geweldige troef in handen!

edit: ik ben zelf ook gezwicht voor de T|X omdat daar wifi opzat. Dat dat in de praktijk battery-power vréét en eigenlijk erg weinig gebruikt werd deed op het moment van aankoop niet terzake.
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
  #40  
Oud 13 oktober 2006, 10:24
nickyclaeys nickyclaeys is offline
Senior lid
Voornaam: Nicky
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: neerijse (B)
Berichten: 49
eey,

misschien een beetje voorbarig maar kan tomtom6 erop draaien?

groetjes

Nicky
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023