Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 december 2004, 11:51
marijev
Guest
 
Berichten: n/a
Question Palm Tungsten T2 of T3?

Hallo!

Na enig research op internet heb ik besloten dat ik een Tungsten T2 of T3 wil kopen. Ik weet niet zeker wat de beste keus is, daarom hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen!

Ik zal uitleggen hoe ik het apparaat wil gebruiken en wat mijn voorkeuren zijn.
Voor mij is het belangrijkste dat ik op het apparaat (medische) literatuur/databases kan opslaan, die ik in korte tijd en gemakkelijk kan opzoeken. Aangezien ik waarschijnlijk redelijk vaak stukken zal lezen vanaf de PDA, vind ik de kwaliteit en helderheid van het scherm belangrijk. Verder moet ik eenvoudig en snel notities op kunnen slaan die ik later weer terug kan vinden. Voicememo lijkt me een makkelijke optie, maar snel iets schrijven is ook prima.
Er is echter een belangrijke maar: ik heb een beperkt budget (max 200, absolute max 250 euro). Vanwege dit beperkte budget vind ik het niet erg om een wat ouder model (en tweedehands) aan te schaffen. Aan de andere kant wil ik er toch ook wel minstens twee jaar mee vooruit kunnen en updates in mijn database kunnen maken etc.
Ik heb twee goede aanbiedingen gezien voor de T2 en T3, maar de T3 is natuurlijk wat duurder (T2 ca 150 euro, T3 ca 225 euro-tweedehands). Als de T2 een goed scherm heeft en ik gemakkelijk met mijn bestanden hierop kan werken, dan kies ik vanwege het prijsverschil voor deze. Aan de andere kant wil ik dit niet doen als het scherm echt veel minder goed is/ik minder goed met mijn naslagwerken bezig kan.

Kunnen jullie hier iets mee?
Het zou echt geweldig zijn als "de experts" hun licht hierover kunnen laten schijnen! Alvast bedankt!

Groetjes Marije

Laatst gewijzigd door marijev; 02 december 2004 om 12:00.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 december 2004, 12:06
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik denk dat je aan de T2 voldoende zal hebben, maar houdt in je achterhoofd dat je ook nog een geheugenkaartje zal moeten kopen. Dat kost toch ook al zo'n € 50,- voor een redelijke grootte. Daarnaast is medische software ook behoorlijk prijzig, maar dat kan je zelf het beste inschatten denk ik.

De verschillen tussen de T2 en T3 zitten vooral in het scherm, snelheid en de acculevensduur. Het laatste is wel handig als je redelijk vaak iets opzoekt (al zou dat met de T3 nog niet tot problemen mogen leiden hoor). De T2 heeft de beste accuduur. Het scherm van de T3 is vooral groter, niet zozeer beter als ik het goed begrepen heb.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 december 2004, 16:42
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Allebei gehad, de T2 alleen weggedaan omdat ik met TomTom wilde gaan werken. Schermen zijn allebei goed, het grote scherm van de T3 is wel iets prettiger als je veel tekst leest e.d. Groeten Rudy.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023