Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #141  
Oud 26 januari 2006, 08:03
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Wat een merkwaardig apparaat hebben we toch. Voor de update zat ik maar te mekkeren over spontane resets , erna ben ik bepaald tevreden: afgelopen week 2x een reset gehad, door toedoen van Zlauncher en Volumecare. Dat is vele malen minder dan voor de update, dus ik ben heel tevreden.
Maar als ik de laatste pagina's van deze thread lees zijn er heel wat mensen met heel merkwaardige problemen, zoals het spontaan aangaan van de Treo. Het bewijst enkel wat ik al eerder elders op het forum heb beweerd: dit apparaat is zo innovatief dat we onszelf eigenlijk als onbezoldigde beta-testers voor Palm moeten beschouwen. En ik denk dat Palm ons in ieder geval zo ziet.
Met citaat reageren
  #142  
Oud 26 januari 2006, 08:48
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartveld
...dit apparaat is zo innovatief dat we onszelf eigenlijk als onbezoldigde beta-testers voor Palm moeten beschouwen. En ik denk dat Palm ons in ieder geval zo ziet.
Tja, je zou ook kunnen zeggen dat het zeker geen doods apparaat is.
Nee, de TREO, hij leeft!!!
Met citaat reageren
  #143  
Oud 26 januari 2006, 09:01
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Eigenlijk als reactie op apeka. Ik heb met ZLauncher alle non-resident programma's op SD card gezet. Ik heb met DocsToGo tooltje hun muk ook op SD gezet. Toen had ik 16MB vrij en een werkende Treo met TCPMP, Databk5, ZLauncher, Docs2Go en nog vele applciaties. Zo werk ik er al een half jaar mee.

Ik heb hierop Uninstall Manager e.d. uitgeschakeld. Sync. Kopie gemaakt van mijn profielmap als back-up. Update geďnstalleerd volgens instructies van Palm. Sync. En alles is 100% gegaan. Heb wel nog af en toe reset als ik uit TCPMP ga, maar Treo lijkt beter en stabieler te werken. Meer geheugen heb ik niet vrij, want ik had altijd al zoveel vrij. Al die complexe hard reset en herinstallatie stappen heb ik dus niet gedaan, lijkt me ook onnodig met een tooltje waarmee je applicaties kan copy-starten vanaf SD.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #144  
Oud 26 januari 2006, 09:45
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik heb een nieuwe thread geopend voor leden die last hebben van het spontaan aangaan van de treo na de update.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #145  
Oud 26 januari 2006, 10:16
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX
...Ik heb met ZLauncher alle non-resident programma's op SD card gezet. Ik heb met DocsToGo tooltje hun muk ook op SD gezet. Toen had ik 16MB vrij en een werkende Treo met TCPMP, Databk5, ZLauncher, Docs2Go en nog vele applciaties. Zo werk ik er al een half jaar mee.
Ah juist. Ik had voorheen ook DocsToGo met ZLauncher op SD gezet.
Dat was ik weer vergeten. Zal dat nu weer maar doen dus.
Bedankt voor je reactie MendruX.
Kun jij niet gewoon als memory voor mij dienen. I
k vergeet steeds vaker wat, ik lijk wel een ouwe *** te worden.
Met citaat reageren
  #146  
Oud 26 januari 2006, 11:23
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Als je DocsToGo op SD zet met hun eigen tooltje, dan win je meer geheugen. Ik wel althans. Over je memory: Maak een checklist aan in je Palm.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #147  
Oud 26 januari 2006, 11:38
mym
Guest
 
Berichten: n/a
Bij mij staat in Phone Info in het veld CC-Cap niets. Kan dat kwaad? Verder doet de Treo het namelijk prima. Veel beter dan FW1.13 en vooral geheugenbeheer en geluidskwaliteit zijn een sensatie te noemen.
Met citaat reageren
  #148  
Oud 27 januari 2006, 13:19
lacost
Guest
 
Berichten: n/a
nieuwe update

allemaal leuk die update... maar nu loopt mijn treo vast nadat bijv de key lock werk dus als je die eraf wilt halen dan reageerd hij niet meer...dus die fuctie uitgezet maar nu doet hij het ook bij als ik een herrinering krijg van de agenda bijv... echt ik begin de treo steeds meet een flop te vinden...
Met citaat reageren
  #149  
Oud 27 januari 2006, 14:05
factotum factotum is offline
Lid
Voornaam: peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2004
Locatie: monnickendam
Berichten: 44
Ik heb zo langzamer hand geleerd dat je na elke ingrijpende aktie je de treo rust moet gunnen, vaak verdwijnen problemen na verloop van een paar dagen vanzelf.
Met citaat reageren
  #150  
Oud 27 januari 2006, 14:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
En ik heb iets pragmatischer geleerd *wink wink* dat je een grote schoonmaak moet houden wanneer een update die stabiliteit brengt bij veel andere gebruikers, maar niet bij je eigen Treo.

Ik ben zo blij als een kind met de 1.20 ROM, dit is wat de Treo 650 in eerste instantie had moeten zijn.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #151  
Oud 27 januari 2006, 14:32
mym
Guest
 
Berichten: n/a
100% mee eens! Geheugenbeheer is super (>30 apps/games en nog bijna 18 MB vrij) en de geluidskwaliteit is spectaculair verbeterd.
Met citaat reageren
  #152  
Oud 27 januari 2006, 14:33
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Hier ook, geen klachten, alleen verbeteringen. Als ie gejat zou worden met de vorige ROM zou ik <24 uur een nieuwe hebben gekocht. Nu nog eerder.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #153  
Oud 27 januari 2006, 15:42
lacost
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

Ik heb juist alles er af gehaalt. En de contacts en agenda geimporteerd.
ik heb alleen tomtom op mijn ex kaartje staan. Als hij doet doet hij het ook prima. maar hij loopt gewoon elke keer vast als ik hem een tijdje niet gebruik. Weet trouwens iemand hoe je gemakkelijk je ex kaart formateert. Want anders doe ik dat ook nog wel eens kijken of dat helpt. want ander moet ik iets anders want dit schiet echt niet op. Elke keer als ik hem nu wil gebruiken moet ik hem eerst resetten . Echt irri.
Met citaat reageren
  #154  
Oud 27 januari 2006, 15:55
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik denk dat het vooral onwennigheid is aan jou kant waardoor je bepaalde dingen niet goed doet of ingesteld hebt. Als je de tijd neemt om even op te zoeken hoe het precies moet, dan heeft je Treo daar veel meer baat bij dan dubieuze half-half oplossingen. Je zegt bijvoorbeeld:

Citaat:
Ik heb juist alles er af gehaalt.
Hoe? Zomaar alles wissen of heb je de regels van De Grote Schoonmaak gevolgd?

http://www.palmclub.nl/tips/groteschoonmaak/

Zoals bij het echt goed opruimen van je bureaulades, dat je dat de eerstkomende maanden nooit meer hoeft te doen plus dat het er allemaal netjes uitziet, heeft het volgen van de regels van de Grote Schoonmaak maanden effect op de stabiliteit van je Treo.

Citaat:
Weet trouwens iemand hoe je gemakkelijk je ex kaart formateert.
Ja, staat ook in de handleiding. Ga naar het programma Card Info. Menu >> Format. 2 stappen. Niet moeilijk toch?

Citaat:
Want anders doe ik dat ook nog wel eens kijken of dat helpt.
Helpt niet, vermoed ik. Grote Schoonmaak wel.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #155  
Oud 27 januari 2006, 19:08
krommenek
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow Currentmap in tomtom backup probleem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Beter heap-geheugen management, niet meer opslagruimte. Dat de opslagruimte achteruit is gegaan lijkt me omdat er meer opstaat in het RAM (de update zelf staat in het ROM).


Het helpt volgens mij om de backup-bit uit te zetten voor die files.

Hoi,

Is dit DE oplossing vor het probleem? Maar waar kan dit bitje vnden?

Ik hoor het wel,

Gr. Eric
Met citaat reageren
  #156  
Oud 27 januari 2006, 19:19
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Eric, (nogmaals) met de zoekfunctie kun je een hoop antwoorden op een hoop vragen vinden. Zo ook deze vraag .
Zoeken naar: backupbit.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #157  
Oud 27 januari 2006, 22:07
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Question Wat is wijsheid...?

Hallo,

Naar aanleiding van mijn probleem met de Mr. Handsfree Genius BT carkit na de Treo update 1.20 (zie bericht nr. 125), heb ik contact gezocht met PDAShop, die op hun beurt contact hebben gezocht met Wexler, de fabrikant van Mr. Handsfree. Bij Wexler was het probleem niet bekend en was er geen oplossing voorhanden. Ik ben dus schijnbaar de enige met een Treo 650 1.20FW i.c.m. een Genius.... PDAShop suggereert nu een downgrade naar FW 1.13, aangezien de combinatie met de FW 1.13 wel functioneerde. Nu lijkt me een downgrade wel weer een stap terug, gezien de belangrijke verbeteringen die er in de 1.20 upgrade schijnen te zitten. Aan de andere kant merk ik eerlijk gezegd behalve wat snelheidswinst, nog maar weinig van die verbeteringen, heb ook niet meer geheugen beschikbaar e.d.. Wat is nu wijsheid? Terug naar FW 1.13 of zoeken naar een andere carkit? ....Hetwelk een dilemma....
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #158  
Oud 28 januari 2006, 14:10
dru2004
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Armydoc
Dat had ik idd al gedaan, volgens mijn Treo waren de boosdoeners Telefoon en Applicaties - redelijk basale en essentiële onderdelen van een Treo dacht ik zo.

De ware boosdoener was waarschijnlijk PiLoc (die je bij Palm speciaal voor de Treo kon downloaden). Na herinstallatie en activatie trad het probleem direct weer op, en de-activatie heb ik geen problemen meer, en heb ik inmiddels de bulk van mijn software weer geďnstalleerd.
Ach, het geeft in elk geval de mogelijkheid all bagger de Treo al te laten
hi, misschien een domme vraag maar hoe de-activeer je Piloc? ik wilde Piloc verwijderen van m'n Treo en dat kan niet. Ook ik kan niet meer bellen nadat ik de update erop heb gezet.
Met citaat reageren
  #159  
Oud 28 januari 2006, 14:28
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dru2004
hi, misschien een domme vraag maar hoe de-activeer je Piloc? ik wilde Piloc verwijderen van m'n Treo en dat kan niet. Ook ik kan niet meer bellen nadat ik de update erop heb gezet.
Door de handleiding te lezen? Dat lijkt me toch de eerste stap als je een vraag hebt over een programma.
De handleiding staat hier.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #160  
Oud 28 januari 2006, 14:43
dru2004
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Door de handleiding te lezen? Dat lijkt me toch de eerste stap als je een vraag hebt over een programma.
De handleiding staat hier.
thx metck. met jouw hulp en die van de handleiding heb ik Piloc kunnen verwijderen en dus ook mijn probleem, want ik kon niet meer bellen na de update. Nu gelukkig weer wel!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023