Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #221  
Oud 09 mei 2006, 19:05
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alcide
Hoi,

Sinds een week ben ik het bezit van een Treo 650, gezien ik veel in Azie ben, heb ik deze daar aangeschaft... Ik zag dat er een update beschikbaar is..

De software versie is Treo650-1.13-APR, maar ik zie er zoveel staan dat ik door de bomen het bos niet meer zie staan. De Treo is SIM Lock vrij, echter ik weet niet welke update moet gebruiken. Iemand misschien een tip...
Je posting reposten in deze thread heeft niet zoveel zin. Ik heb in jouw gesloten thread duidelijk aangegeven dat er maar 1 versie is die je kunt gebruiken, en die wordt uitgebreid besproken in deze thread.

Gebruik dus de informatie die al opgeschreven is in deze thread, te beginnen bij bericht 1.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #222  
Oud 10 mei 2006, 17:57
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Verschillende software 1.20 updaters

@ Gazpacho: Niet te streng zijn tegen "Junior Leden"

Citaat:
Ik heb in jouw gesloten thread duidelijk aangegeven dat er maar 1 versie is die je kunt gebruiken, en die wordt uitgebreid besproken in deze thread.
Klopt helaas niet, voor de Treo 650 unlocked GSM bestaan verschillende updaters afhankelijk van het deel van de wereld waarin je je bevindt. Ik zal het iets duidelijker uitleggen; wij gebruiken de

1.20 ENA (Europe and North America) versie

zo zijn er ook nog bijvoorbeeld
1.20 APR (Asian Pacific Region)
1.20 LAP (Latin America Portugese) versies en nog een aantal.

@ Alcide

Afhankelijk van de taal die je uiteindelijk op je Treo wilt gebruiken kun je de updater kiezen.

Ga naar:
www.palm.com/intl
Kies het land waar je de updater wilt downloaden, ga naar support --> Treo 650 en zoek de bijbehorende updater op.

Voor China / Hong Kong is de laatste updater 1.20 APR, deze kun je hier downloaden:

http://www.palm.com/hk/ie/support/do...edgsm_win.html

Volgens de website is deze Engels & Simplified Chinese

P.S. Ben nu toevallig in China en alle SMS-en van de service provider hier (China Mobile) worden niet goed weergegeven met de ENA versie. In plaats van Chinese karakters zie je alleen maar vraagtekens. Ik zou willen dat ik nu de APR versie had (ben hier niet in de gelegenheid om mijn Treo met de APR versie te updaten)
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #223  
Oud 10 mei 2006, 18:13
Alcide
Guest
 
Berichten: n/a
Heren bedankt voor jullie input, een beetje aftasten hoe het forum werkt. Mijn Treo ondersteundt inderdaad ook Engels & Simplified Chinese alleen nog met een oude rom versie, 1.13-APR..

Ik ben heel blij nu.....
Met citaat reageren
  #224  
Oud 12 mei 2006, 23:09
vliegtuig
Guest
 
Berichten: n/a
heb vandaag mijn treo 650 vrij veel gebruikt en toen mijn accuspanning onder de 40 % kwam kon ik niet meer bellen, maar voor de rest kon ik alles wel !
Zijn er meer mensen die dit hebben mee gemaakt hebben, ik vond het ....... en ik moet een andere telefoon nemen om te bellen ! en daarvoor had ik nu net een palm treo 650 voor gehad, ik heb geupdate naar 1.20 en hier mee ben ik geholpen door een aantal mensen hier op het form.
Met citaat reageren
  #225  
Oud 13 mei 2006, 01:13
Smart_Jim Smart_Jim is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Berichten: 49
Misschien dat de Seidio 2400mAh accu een alternatief is. Deze zou volgens omschrijving 33% meer power hebben.
Met citaat reageren
  #226  
Oud 13 mei 2006, 12:55
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vliegtuig
heb vandaag mijn treo 650 vrij veel gebruikt en toen mijn accuspanning onder de 40 % kwam kon ik niet meer bellen, maar voor de rest kon ik alles wel !
Zijn er meer mensen die dit hebben mee gemaakt hebben, ik vond het ....... .
Nog nooit meegemaakt. Had je nog een soft reset geprobeerd?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #227  
Oud 14 mei 2006, 08:52
vliegtuig
Guest
 
Berichten: n/a
Beste metck, ja, heb ik geprobeerd en hij bleef bij het zelfde, dus geen telefoon ook niet na een soft reset , blijf dus een raadsel waarom, had voor de update er geen last van !
Met citaat reageren
  #228  
Oud 15 mei 2006, 07:13
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Gisteren nog een hele tijd zitten bellen terwijl ik 18% accu over had.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #229  
Oud 19 december 2006, 12:27
jrutjes's schermafbeelding
jrutjes jrutjes is offline
PalmPunk
Voornaam: Jasper
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 juli 2004
Locatie: Zwollywood
Berichten: 132
Stuur een bericht via MSN naar jrutjes
Heeft iemand de custom FW van
TreoCentral.com - View Single Post - Treo 650 GSM/ROW 1.20 Update is OUT NOW

nog ergens de rapidshare links zijn "outdated"
__________________
It's not the fall that kills you, it's the sudden stop at the end -=Douglas Adams=-
Met citaat reageren
  #230  
Oud 22 mei 2008, 21:18
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Hallo,

ondanks deze gedateerde thread toch een vraagje:

ik heb een Treo incl. GPS op de kop getikt voor weinig.
Er stond een nogal oude FW op.
Ik heb de FW via Palm2you link geupdate. Echter zie ik onderaan deze pagina staan "Treo_650_Updater_1_20_NA.zip"

Nu post "Bluevoice"in deze thread opnieuw een link, en wel de onderstaande waar dus "ENA"achter staat.
"http://palmone.r3h.net/downloads.palmone.com/Treo_650_Updater_1_20_ENA.zip"

Je begrijpt de vraag al. Zijn deze upgrades hetzelfde? Moet "NA" "ENA" zijn en is het een typo. Of zijn ze verschillend en moet ik die "NA"vervangen door die "ENA" upgrade for what ever reason. Ik heb wel gewoon "ENA"in m'n Phone-Info staan met een FW 1.71?

M'n Treo moet echt heel stabiel zijn voordat ik hem ook daadwerkelijk als Smartphone ga gebruiken.Op dit moment staan er nog maar een paar programma-tjes op.

Er is een manier waarop ik dat kan uittesten? Ik bedoel welke handeling veroorzaakt de meeste resets te herstarten.

Overigens. In die thread over de 1.20 upgade kan ik niet meer posten om dat ie te oud is.

Hennie.
Met citaat reageren
  #231  
Oud 22 mei 2008, 23:53
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik kan het me niet precies meer herinneren, maar ik vermoed dat de ENA versie de Europese variant is van NA. Of er daadwerkelijk verschillen zijn durf ik niet te zeggen, wellicht ingebouwde profielen voor de Europese providers die nu missen of het is de taalondersteuning. In het laatste geval zou ik me niet zo'n zorgen maken zolang je het OS op Engels hebt staan. Ik gok dat het qua stabiliteit niet zoveel uitmaakt.

Overigens is de Treo 650 door het geringe geheugen niet zo'n stabiele pda / smartphone. Het is verstandig zoveel mogelijk geheugen vrij te houden en dan nog is de kans bij heftig gebruik dat 'ie crasht aanwezig. Je kan overigens bij een crash altijd controleren wat de oorzaak was door te bellen naar #*377, je krijgt dan een schermpje met info.

Overigens, die waarschuwing dat de thread te oud is, is zover ik weet precies dat: een waarschuwing. Een post zou wel moeten werken.

Laatst gewijzigd door domo; 23 mei 2008 om 00:00.
Met citaat reageren
  #232  
Oud 23 mei 2008, 00:45
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Ik heb gewoon de nederlandse providers, KPN, T-Mobile, Vodafone en Orange Dus die update is wel OK.

Ik weet dat ie niet stabiel was. Ik had echter begrepen door het lezen dat het na 1.20 wel meeviel met de crashes. Dbcache enzo werd leeggemaakt, enz.Anders wordt het toch maar een 680. Voorlopig blijf ik maar even bellen met m'n N70

bedankt voor je input.
Met citaat reageren
  #233  
Oud 23 mei 2008, 09:08
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Ik heb gewoon de nederlandse providers, KPN, T-Mobile, Vodafone en Orange Dus die update is wel OK.

Ik weet dat ie niet stabiel was. Ik had echter begrepen door het lezen dat het na 1.20 wel meeviel met de crashes. Dbcache enzo werd leeggemaakt, enz.Anders wordt het toch maar een 680. Voorlopig blijf ik maar even bellen met m'n N70

bedankt voor je input.
Ik heb zelf 3 jaar lang een Treo 650 gebruikt en heb met behulp van PowerRun zoveel mogelijk weinig gebruikte programma's naar de SD-kaart gezet. Daarmee hou je meer RAM over.

En als je toch iets nieuwers wilt hebben kun je denk ik beter direct overstappen op een Centro.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #234  
Oud 23 mei 2008, 11:45
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
Ik heb zelf 3 jaar lang een Treo 650 gebruikt en heb met behulp van PowerRun zoveel mogelijk weinig gebruikte programma's naar de SD-kaart gezet. Daarmee hou je meer RAM over.

En als je toch iets nieuwers wilt hebben kun je denk ik beter direct overstappen op een Centro.

gr, Roel
Hallo Roel,

het gaat mij niet specifiek om iets "nieuwers"
Het mag ook oud zijn maar wel fuctioneel en vooral stabiel.

Laat ik de vraag anders stellen. Is de Treo stabieler dan WM?

Mocht ik wel iets nieuwers willen dan denk ik aan de 500(v) vanwege het grote geheugen en BT 2.0+edr die ik dan wel ergens 2dehands zal aanschaffen.

Ik wil in ieder geval maar een device mee hoeven te slepen.
Ik ga eens experimenteren.

bedankt voor je input.
Met citaat reageren
  #235  
Oud 23 mei 2008, 19:07
Alcide
Guest
 
Berichten: n/a
Beste,

Ik zou je er niet meer mee kunnen helpen, hoe graag ik zou willen, ik ben niet meer in het bezit van mijn palm.. Ik zou ook niet meer weten hoe het zat.. Ik had een versie met een chinese mogelijkheid.....
Wellciht dat andere je verder kunnen helpen

succes
Alcide
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023