Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 mei 2006, 09:55
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Treo reset nog na upgrade, wie gebruikt TomTom veel en heeft weinig resets?

Na de treo 650 upgrade (1.71/120 ENA) is mijn Treo 650 stukken stabieler, maar ik heb nog steeds resets . Ik heb veel 3-rd partie software weggedaan om de oorzaak te vinden. Ik heb een harde reset gedaan, een grote schoonmaak. En ik heb alles echt opnieuw geinstalleerd, dus niets vanuit de backup dir op de PC geladen. Ik gebruik nu nog: Backupbuddy, Filez, KGtime, Solvoed, Tealmaster voor Teallaunch. Ook deze rij heb ik zo nu en dan weggelaten..

Het is te toevallig: ik krijg veel resets als ik TomTom (v5.201) gebruik. Ook? als daar een telefoontje tussendoor komt. Soms 5-10 min erna, soms gedurende een TT sessie. Veelal geeft #*377 oude informatie, van dagen terug.

Wie gebruikt TomTom dagelijks, telefoneert er tussen door en krijgt geen resets? Heb je 3-rd party software?

Laatst gewijzigd door Dick99999; 13 mei 2006 om 17:55.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 mei 2006, 10:13
Pjotr's schermafbeelding
Pjotr Pjotr is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 april 2001
Locatie: Gorrukum
Berichten: 109
Ik had ook last van zeer veel resets . De precieze oorzaak weet ik niet. Wel heb ik een behoorlijke schoonmaak gedaan met de appl. "Destaller". Al die (niet nader te noemen software ) eraf gegooid. Sindsdien heb ik er veel en veel minder last mee.
__________________
Hoezo geen tijd?? Er zitten toch zeker 24 uur in een dag!!........En dan heb je ook de nacht nog!!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 mei 2006, 11:17
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Grove oplosisng

Hallo,

Ik heb ook een zeer onstabiele Treo 650 gehad. Veel resets en gegevens die weg raakten (ook registratienummers e.d.). Uiteindelijk werkte TT helemaal niet meer en kon ik hem niet meer regitreren. Na flink wat mail wisseling kreeg ik deze oplossing aangereikt van TomTom. Het lijkt op een flinke schoonmaak van je Treo en je sd kaarten. Mijn Treo 650 is sindsdien (3 weken geleden) niet een keer meer vastgelopen!!!

Ik weet niet of dit een oplossing is...in ieder geval wel voor iedereen die problemen heeft met TT op je Treo. Deze oplossing werkt altijd aldus TomTom:

• Installeer de laatste versie van Palm Desktop op uw computer •

1. Download en installeer de laatste versie van Palm Desktop op uw computer.
• Link: http://www.palm.com/us/support/downl...n_desktop.html
2. Wanneer de installatie is voltooid kunt u de computer opnieuw opstarten.
3. Sluit wanneer de computer is opgestart de houder van de Palm aan en voer een Hotsync uit.

- Voer nu een Hotsync uit op uw Palm

- Sluit Palm Desktop af

- Maak een kopie van de Palm Desktop-map
Deze staat meestal op de volgende locatie: C:\Program Files\palmOne

- Hardreset uw Palm

- Hotsync uw Palm

- Installeer de PalmONE Treo Update
• Link: http://kb.palm.com/SRVS/CGI-BIN/WEBC...,Case=Obj(9883)

- Voer uw geheugenkaart in de PalmONE Treo kaartlezer


• Een back-up maken van de SD-kaart met behulp van een kaartlezer •

Opmerking: Voor het maken van deze backup is het van belang dat uw computer verborgen bestanden weergeeft. Dit kunt u als volgt instellen:
• a. Open [Deze Computer] en kies de menu-opties [Extra->Map Opties->Tabblad Beeld]
• b. Selecteer vervolgens [Verborgen bestanden en mappen weergeven] en kies [Ok]

1. Houdt de SD-kaart voor u met de schuine kant rechtsboven. Schuif het schuifje links naar beneden.
2. Voer de SD-kaart in de kaartlezer in uw computer.
3. Open [Deze Computer] en vervolgens het station waar u de SD-kaart in gedaan heeft.
4. Wanneer u de inhoud ziet kiest u [Bewerken->Alles Selecteren] en vervolgens [Bewerken->kopiëren].
5. Maak nu een nieuwe map aan op uw harde schijf en noem deze [TomTom Backup].
6. Open de zojuist aangemaakte map en kies in het menu [Bewerken->Plakken].
7. Wanneer de computer klaar is met kopiëren kunt u het schuifje op de SD-kaart weer omhoog doen.

<Gebruik vanaf dit moment de TomTom-geheugenkaart niet. Dit is nu uw extra backup>

- Voer nu uw geheugenkaart in uw Palm


• De geheugenkaart formatteren met behulp van een kaartlezer •

Maak eerst een backup als u de geheugenkaart ook voor andere doeleinden gebruikt.

1. Voer de SD-kaart in de kaartlezer en open [Deze Computer].
2. Klik met de rechtermuisknop op het station waar de SD-kaart in zit en kies [Formatteren].
• Opmerking: Kies hierbij de juiste schijf. Alle gegevens van deze schijf worden namelijk gewist.
3. In het scherm dat volgt kiest u bij [Bestandssysteem] de optie [FAT32] en klik op [Starten->Ok].
4. Wanneer u de melding [Formatteren voltooid] krijgt kunt u de SD-kaart uit de kaartlezer halen.


• Het verwijderen van de huidige TomTom-instellingen van uw Palm •

1 .Softreset de Palm (Door met de pen te drukken op in de resetopening achterop de uitgeschoven Palm).
2. Ga naar de hoofdpagina (Door te tikken op het huis-symbool).
3. Tik op het Pulldownmenu (Door te tikken op de klok) en kies [Delete].
4. Tik [Navigator] aan (Deze wordt nu blauw) en kies [Delete->Yes->Done].
5. Herhaal dit voor alle TomTom-items in de lijst


- Voer uw geheugenkaart in uw Palm

• Formatteer (wis) de Geheugenkaart •

Tip: Wij raden aan alleen de SD-kaart die geformatteerd moet worden in de Palm te laten.

1. Selecteer vanuit het Palm hoofdmenu [Card Info] en selecteer vervolgens naast [Card] de SD-kaart.
2. Open het menu (Door te tikken op [Card Info] rechtsbovenaan) en kies [Format Card->Ok].
3. Voer als naam [TomTom] in en kies [Format].

Nu is de SD-kaart geformatteerd.


- Voer uw geheugenkaart nu in uw cardreader

• Kopieer de BeNeLux-map terug naar uw SD-kaart met behulp van een kaartlezer •

1. Open de map waarin u de back-up heeft gemaakt (Bijvoorbeeld: TomTom Backup).
2. Klik de map [BeNeLux-map] aan met de rechtermuisknop en kies kopiëren.
3. Open vervolgens [Deze Computer] en daarna het station waar de SD-kaart in zit.
4. Kies nu in het menu in dit venster [Bewerken->Plakken].
5. Wanneer de computer klaar is met kopiëren kunt u de vensters sluiten.

- Voer nu de geheugenkaart weer in uw palm

• Installeer de laatste update van TomTom Navigator 5 voor Palm •

Opmerking: Tijdens de installatie wordt mogelijk gevraagd op welke locatie de software geïnstalleerd moet worden. Kies hierbij de onderstaande opties:
• Apparaat: [Palm Powered Handheld] of [PalmOS Handheld Computer]
• Doellocatie: [Expansion Card], [Storage Card] of [SD Card].

1. Verwijder alle TomTom CD’s uit uw computer en softreset de Palm.
2. Download en open de laatste update van TomTom Navigator 5 voor Palm.
• Link: http://www.tomtom.com/3364
3. Kies in het hoofdmenu de optie [Installeer de Applicatie] en doorloop de verdere stappen.
4. Sluit na de installatie het programma af en softreset als de Hotsync voltooid is de Palm.

Nu is de laatste update van TomTom Navigator 5 voor Palm op uw apparaat geïnstalleerd.


• Installatie gesproken aanwijzingen vanaf CD •

1. Voer de CD welke bij de TomTom-software is geleverd in de computer.
2. De volgende optie is afhankelijk van het product dat u in bezit heeft.
• a. Kies [Extra’s toevoegen/verwijderen->Gesproken aanwijzigingen toevoegen].
• b. Kies [Gesproken aanwijzigingen toevoegen].
3. Sluit na de installatie de setup af en haal de CD-ROM uit uw computer.


• Activeer de BeNeLux •

1. Start uw TomTom en stel wanneer dit gevraagd wordt uw voorkeuren in.
2. Selecteer de BeNeLux-kaart.
3. Gebruik de activatiecode van de BeNeLux om de kaarten te activeren.
• Tip: Uw productcode kunt u activeren op de activatiepagina: http://www.ttcode.com
4. Wanneer de code juist is bevestigd uw apparaat dat de kaart is geactiveerd.

Tip: De activatiecode is geldig voor de BeNeLux en de hoofdwegen van Europa. Wij adviseren deze te noteren. Dit kan handig zijn wanneer u een andere kaart (opnieuw) wilt activeren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 mei 2006, 17:53
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr
Ik had ook last van zeer veel resets . De precieze oorzaak weet ik niet. Wel heb ik een behoorlijke schoonmaak gedaan met de appl. "Destaller". Al die (niet nader te noemen software ) eraf gegooid. Sindsdien heb ik er veel en veel minder last mee.
Sorry, ik had inderdaad een harde reset gedaan, backup dir op de pC weg etc gedaan. Ik heb mijn vraag daarp bijgewerkt

Ik kan uit jouw antwoord niet afleiden of je ook een Treo 650 gebuikt en TomTom regelmatig gebruikt ook na de grote schonmaak
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 mei 2006, 18:04
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattijzz
Hallo,

Ik heb ook een zeer onstabiele Treo 650 gehad. Veel resets en gegevens die weg raakten (ook registratienummers e.d.). Uiteindelijk werkte TT helemaal niet meer en kon ik hem niet meer regitreren. Na flink wat mail wisseling kreeg ik deze oplossing aangereikt van TomTom. Het lijkt op een flinke schoonmaak van je Treo en je sd kaarten. Mijn Treo 650 is sindsdien (3 weken geleden) niet een keer meer vastgelopen!!! ...............
Dat is zeer bemoedigend! Dank je voor de uitgebreide handleiding. Ik ga de schoonmaak van de SD kaart proberen, de rest heb ik eigenlijk allemaal gedaan, maar niet in 1 stuk door achter elkaar. Opnieuw installaren van de firmware lijkt mij eigenlijk overbodig, maar vanuit TomTom bezien weten ze dan zeker dat je de laatste firmware hebt.

Telefoneer jij ook terwijl ToTom actief was en is?

Ik doe dat door 2x op green drukken omdat ik een Bluetooth headset gebruik. TT wordt dan beeindigd en na het gesprek start ik TT weer op. Helaas maar dan kan niet anders.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 mei 2006, 19:53
paulmesselink
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999
Na de treo 650 upgrade (1.71/120 ENA) is mijn Treo 650 stukken stabieler, maar ik heb nog steeds resets . Ik heb veel 3-rd partie software weggedaan om de oorzaak te vinden. Ik heb een harde reset gedaan, een grote schoonmaak. En ik heb alles echt opnieuw geinstalleerd, dus niets vanuit de backup dir op de PC geladen. Ik gebruik nu nog: Backupbuddy, Filez, KGtime, Solvoed, Tealmaster voor Teallaunch. Ook deze rij heb ik zo nu en dan weggelaten..

Het is te toevallig: ik krijg veel resets als ik TomTom (v5.201) gebruik. Ook? als daar een telefoontje tussendoor komt. Soms 5-10 min erna, soms gedurende een TT sessie. Veelal geeft #*377 oude informatie, van dagen terug.

Wie gebruikt TomTom dagelijks, telefoneert er tussen door en krijgt geen resets? Heb je 3-rd party software?
Ik heb wel meldingen dat TomTom niet genoeg geheugenruimte heeft om te starten. Dan moet ik eerst resetten. Maar resets die ik niet echt. Behalve dan de resets bij het gebruik van accountinstellingen binnen Versamail voordat ik de Dutch Piloc had verwijderd.
Wel vind ik het hinderlijk dat zo gauw ik de grens met België gepasseerd ben ik eerst uit de appl moet, een keer bv. in Versamail een get moet doen om de GPRS van bv. het Base netwerk te activeren voordat de verskeersinfo weer wordt opgehaald zonde dat er een roos autotje zegt dat hij geen verbinding met de verkeersinfoserver kan maken.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 mei 2006, 08:29
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulmesselink
Ik heb wel meldingen dat TomTom niet genoeg geheugenruimte heeft om te starten...............
Dat heb ik ook, meestal is het voldoende om 'Quick Tour' even te starten, die ruimt de cache goed op. Daarna laad TT weer. Maar soms moet ik een DBcache clear doen. Ik doe een DBcache clear zo min mogelijk met 3-rd party software, vandaar de Quick Tour weg.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 mei 2006, 23:05
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Ja ik bel ook tjdens TT. Dat werkt, ik merk wel dat mijn treo 650 het meest instabiel bij gebruik van bluetooth...vreemd he? Instabiliteit is dus niet perse te wijten aan TomTom...denk ik. Vind de treo 650 niet stabiel, ik had hiervoor een Tungsten T en die loopt nooit vast de treo 1 a 2 keer perdag...Prefdoctor is dan ook hard nodig!

Laatst gewijzigd door Mattijzz; 01 juni 2006 om 21:47.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 juni 2006, 14:50
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattijzz
Ja ik bel ook tjdens TT. Dat werkt, ik merk wel dat mijn treo 650 het meest instabiel bij gebruik van bluetooth...vreemd he? Instabiliteit is dus niet perse te wijten aan TomTom...denk ik. Vind de treo 650 niet stabiel, ik had hiervoor een Tungsten T en die loopt nooit vast de treo 1 a 2 keer perdag...Prefdoctor is dan ook hard nodig!
Inderdaad, ik gebruik Bluetooth met TT, dus mijn resets zouden ook door BT kunnen komen. Maar ik gebruik BT ook veel met mijn headset en email ophalen via een PC-Internet connectie. Daarna heb ik (bijna) nooit resets . Hoe gebruik jij Bluetooth en krijg je bij dat gebruik ook resets ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 02 juni 2006, 17:23
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Niet tijdens gebruik van Bt meer daarna. Na beeindingen gesprek en dergelijke en dan weer overschakelen naar Zlauncher. Heb sinds kort niewe address xt geupdate en de treo is sindsdien niet meer vastgelopen. Misschien zat daar iets in. Kan want address xt werkt ook samen met Tomtom en ook de telefoon applicatie...Wie weet. Hij lijkt stabieler nu....

update: hij is niet stablier geworden. Ik weet het even ook niet meer. Voor degene die een onstabiele treo hebben hier een aardige link met mogelijke oplossingen: http://www.spug.net/forums/showthread.php?t=67243

Update: Met het prgramma DBcache loopt hij niet meer vast. Deze heb ik ingesteld op automatisch clearen van de cache (apps stop, safe mode, ask at softreset uit, clear at softreset uit), free op 2 mb en max op 1 mb. Zodat de palmsos zelf zijn cache kan schoonmaken, maar als het te vol wordt dat dbcache ingrijpt. Elke ochtend start hij met clearen, waarschijnlijk omdat backupman (s avonds backup) de cache vol stopt. Werkt fantatisch! Vermoed dat baclupman het probleem is en niet TomTom. Nogmaals ik heb een zeer stabiele treo nu!

Laatst gewijzigd door Mattijzz; 02 juli 2006 om 15:37.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023