Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 juli 2001, 18:50
murmur
Guest
 
Berichten: n/a
Er zitten samples in .lua tekstfiles bij.
Hoe krijg ik die in m'n palm in een memorecord?

Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 juli 2001, 20:20
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Question Wat is PLUA?

Ik gebruik PLUA niet, hoewel.. nu dus wel even. Ik vond het een grappige naam en vroeg me af wat het is. Ik vond PLUA op Palmgear en heb er snel een blik op geworpen. LUA (portugees voor 'maan') blijkt een scripttaal en interpreter te zijn, ontwikkeld door de "Computer Graphics Technology Group" (TeCGraf), PUC-Rio, Brazilie. PLUA is een port voor het Palm platform (beta versie) van LUA versie 4.0, vandaar de P die ervoor geplakt is.

De PLUA interpreter kan scripts lezen uit MemoPad records of uit DOC-bestanden. De scripts kunnen uitegvoerd worden met de interpreter of op de Palm gecompileerd worden naar .prc programma´s. Een gecompileerd script is in de Launcher terug te vinden als applicatie met standaard icoontje. De prc´s kunnen zelfstandig uitgevoerd worden, maar alleen als de PLUA interpreter op de Palm geinstalleerd is. Voor rekekundige bewerkingen dient MathLib op de Palm geinstalleerd te zijn. De interpreter zelf gebruikt slechts slechts 118 kb geheugen.

Meer info over LUA op deze website: http://www.tecgraf.puc-rio.br/lua/

Nu de vraag van murmur. De .lua bestanden zijn meegeleverde voorbeeld scripts. Je kunt de .lua bestanden in een teksteditor op je PC openen en met knip en plak werk in MemoPad van Palm Desktop opslaan. Importeren via "File - Import" werkt ook. Na synchronisatie staan ze dan op je Palm in MemoPad en kan je ze openen in de PLUA interpreter.

[Bewerkt door Arent op 08-07-2001 om 02:33 PM]
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 juli 2001, 19:24
murmur
Guest
 
Berichten: n/a
Ach zo, bedankt. Het is omslachtig maar het werkt.
Een krachtige tool overigens.

Vandaag de hele dag bezig geweest met Waba/Superwaba (Java op de Palm) en ik ben er lyrisch over!
Dit is echt een Supertool en nog gratis ook.

http://www.wabasoft.com
http://www.superwaba.org
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 juli 2001, 19:43
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Er is nog een mogelijkheid om de .lua bestandjes in MemoPad te krijgen. Als je de bestandsnaam .txt extensie geeft i.p.v. .lua, dan kan je ze met de FileLink optie in Hotsync Manager synchroniseren. Voordeel is dat je ze op de PC gewoon in een tekst editor kan bewerken i.p.v. in MemoPad. De eerste regel van de bestandjes moet wel '-- bestand.lua' blijven anders ziet de PLUA interpreter op de Palm ze niet.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023