Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 29 oktober 2002, 22:13
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Hier staat een review van de Tungsten-T
  #42  
Oud 30 oktober 2002, 07:32
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Ja, hij gaat dus net over de 3 uur mee. Dat is al gauw een kwartier langer dan een NX70. Gelukkig zijn Palm fans daar blij mee. Bizar
Van Brighthand.com:

Citaat:
Power. Battery life remains a cornerstone of the Palm philosophy and the Tungsten T is no exception, thanks in strong part to the stinginess of TI's OMAP processor. The T's rechargeable lithium ion battery should get the typical user about a week's worth of usage between charges. In our casual testing, we found that under identical processing patterns we achieved 1-2 more days of battery life from the Tungsten T than from a Compaq iPAQ 3970 Pocket PC.
Mja ok, echt supergoed is het misschien niet. Maar toch kan ik met een week best leven. Ik weet ook niet precies hoe goed de batterij van de 3970 is, maar volgens de PPC mensen is die best goed.
  #43  
Oud 30 oktober 2002, 09:26
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja hij gaat misschien langer mee dan een Pocket PC (hoe ze dat getest hebben zeggen ze overigens niet). In dat andere review noemen ze een tijd van net over de 3 uur (het laatste half uur in "paniek mode"). Dan concluderen ze voor de gein ook nog dat de Tungsten-T net zo lang mee gaat als een Palm M515. Ik mag toch hopen dat een Palm M515 langer mee gaat dan 3 uur. Maar van de Palm M515 hebben we inderdaad al een hoop modellen met een kreupele accu langs zien komen, dus misschien hebben zij het vergeleken met een model met halve capaciteit.

Maar goed, 3 uur is strikt genomen inderdaad goed voor een week "normaal gebruik" (half uur per dag). Dat is wel heel erg weinig overigens. Een Sony T675C gaat net zo kort mee en daarvan is de accu capaciteit waardeloos?

Het is grappig hoe mensen een review zo verschillend kunnen lezen. Zeker als het een slecht uitgewerkte review is (de conclusies spreken de feiten tegen en/of worden bewust positief gehouden).
  #44  
Oud 30 oktober 2002, 10:33
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Ik ben benieuwd naar de review van Palminfocenter.com. Daar geven ze altijd zonder er omheen te draaien aan wat ze van de batterij-levensduur vinden. Uit hun review haalde ik ook de slechte uptime van de T675C. (die dus maximaal 3.5 uur is, althans volgens PIC).

Dus het zal mij benieuwen
  #45  
Oud 30 oktober 2002, 14:31
Canaria's schermafbeelding
Canaria Canaria is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carin
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 06 februari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 126
Stuur een bericht via ICQ naar Canaria
Heeft iemand ervaring met de webwinkel BLE-Computer?
De Tungsten T staat voor €543,49 op die site, erg goedkoop en: leverbaar! Ik heb geen ervaring met bestellingen in Duitsland, en ik ben niet zo goed in Duits.
Maar de aanbieding is wel aantrekkelijk, vooral omdat de leverdatum in Nederland, bijvoorbeeld bij Beat-It en Centralpoint pas op 29 november is.
  #46  
Oud 30 oktober 2002, 15:18
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Die club ken ik niet, maar bij in Nederland kun je de Tungsten-T o.a. bestellen bij MobileWare voor 475,- Euro excl. BTW (is: 565,25 Euro incl. BTW).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #47  
Oud 30 oktober 2002, 17:32
Menace's schermafbeelding
Menace Menace is offline
Senior lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 27 augustus 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 50
Stuur een bericht via ICQ naar Menace
Je moet natuurlijk ook kijken naar alle extra dingen die hij onboard heeft, bluetooth, high res color screen, audio, dat vreet stroom.

Zoiets kun je verwachten, ik vind het dan wel acceptabel om hem iets vaker op te laden.
__________________
We are NDS, prepare to be authenticated
  #48  
Oud 30 oktober 2002, 21:08
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Het PalmInfoCenter review van de Tungsten-T

PalmInfoCenter had het review al klaar staan, toen hun harde schijf het begaf. Vandaar dat het allemaal iets langer duurde, want eigenlijk had hun review van de Tungsten-T al op maandag 28 oktober online moeten staan.
Ondertussen zijn er ook al veel ervaringen van gebruikers en morgen hoop ik ook een Tungsten-T in mijn handen te kunnen houden op de meeting!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #49  
Oud 30 oktober 2002, 21:20
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Canaria
... vooral omdat de leverdatum in Nederland, bijvoorbeeld bij Beat-It en Centralpoint pas op 29 november is.
Begin van deze week heb ik over de levering een vraag gesteld aan pdashop. Hier hun antwoord:
"De verwachting is dat de Tungsten in de loop van volgende week op voorraad zal komen. Zodra deze bij ons op voorraad komt zal ik u daarvan direct per email over laten informeren."
  #50  
Oud 30 oktober 2002, 21:29
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Voor degenen die geen genoeg kunnen krijgen van reviews van de Tungsten T (zie hierboven die van Palminfocenter en een eindje daarboven die van InfoSync) hier nog een
  #51  
Oud 31 oktober 2002, 07:46
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Op de site van Brighthand (zie de link in het vorige bericht), staat op de homepage een verslag van de Palm analyst Day van afgelopen maandag (28-10). Een paar aardigheidjes uit dat verslag:
Citaat:
Sprinkled in with demonstrations of the T and W were a few interesting tidbits, such as gigabyte SD cards by year end, the unveiling of the cool new mini-keyboard, and demos of Kinoma Player playing the Harry Potter II trailer and MT3D playing MasterThief, a three-dimensional first person shooter (FPS) game.
en over de 144 Mhz processor in vergelijk met de zwaardere jongens:
Citaat:
One of the most interesting demonstrations of the day came from Texas Instruments, makers of the OMAP processor used in the Tungsten T. Gilles Delfassy, Senior Vice President and General Manager of Texas Instrument's Wireless Terminals Business Unit, ran some fairly intense graphics tests against both TI's processor at 144 MHz and processors from "another big chip maker" running at 206 MHz and 400 MHz. Let me tell you, the OMAP processor cleaned Intel's clock, finishing the test in less than one-third the time. Mr. Delfassy claimed that not does TI's processor operate more efficiently (it uses as little as one-sixth the megahertz to produce the same numbers of MIPS) but it consumes significantly less power -- more than 90% less power than a 400 MHz Xscale processor in standby mode.
En de Tungsten-W wordt eerst in Europa op de markt gebracht en dan inderdaad pas begin 2003. Vodaphone zal met een bundel komen, waardoor het apparaat waarschijnlijk veel minder dan de genoemde US$ 549,- zal gaan kosten.

En de toekomst?
Foto's maken en bekijken wordt belangrijk (kijk maar naar MMS) en moet gemakkelijker worden dan nu geboden wordt.
Multimedia komt er wel aan, maar pas later vanwege de nu nog hoge prijzen voor de processoren en de schermen.
Bluetooth moet nu echte praktijktoepassingen gaan krijgen.

En de verwachtingen van Palmwatchers?
Palm zal waarschijnlijk met een echte Smartphone gaan komen. De Tungsten-W is data-gericht en daarnaast kun je er ook mee bellen, maar daar is het apparaat niet voor ontwikkeld.
Er zullen apparaten komen om het gat tussen de Zire en de Tungsten op te vullen.

En de randapparatuur?
EMTAC liet een Bluetooth GPS ontvanger zien. Over twee weken heeft Brighthand hiervan een review.
En:
Citaat:
Minolta's Steven Eliasof showed me the 4 megapixel DiMAGE F100 digital camera that uses SD. It was surprising lightweight and even took 35 second video clips. To view your pictures you'll want to have ArcSoft's PhotoBase, which is bundled with the Tungsten T and includes an easy-to-use desktop component. Finally, Kinoma was there previewing its Palm OS 5-ready Kinoma Player. They gave me a demo of it running a movie at more than 200 frames per second. Very slick.
En dan komt er komende maand ook nog een plug&play camera die via de SD-poort werkt. 24-bits kleuren, 640*480 pixels. Foto's via deze link

Dit is uiteindelijk toch nog een heel verhaal geworden, maar met veel interessante zaken!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #52  
Oud 31 oktober 2002, 10:19
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Hey dat MasterThief kwam hier laatst ook al langs. Dat moest ik nog even proberen ja.

Die test is ook wel geinig. Geheel onpartijdig uitgevoerd door Texas Instruments zelf. Wij van WC een adviseren WC eend Zo heb ik ook een test gezien waarbij een ARM processor 20 keer sneller was dan een (33 Mhz?) Dragonball processor. Iemand had daar ook een link naar gepost hier op het forum. Daar blijft in de harde werkelijkheid vaak maar weinig van over.

Heeft er al iemand een standaard Benchmark programma gedraaid op een Tungsten-T? Ik heb het nog niet gezien. Mogen de reviewers dat niet van Palm en Sony of draaien die dingen gewoon niet in OS5?

Er komt nog een echte smartphone? Dus de "Veld" komt er misschien nog aan? Vandaar dan ook dat ze die onhandige naamsverwarring met de twee tungstens hebben gecreerd. Als ze er virtual graffiti in weten te proppen ben ik hun man!
  #53  
Oud 01 november 2002, 08:00
Menace's schermafbeelding
Menace Menace is offline
Senior lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 27 augustus 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 50
Stuur een bericht via ICQ naar Menace
Ik heb de Tungsten gister nog even in mijn hand gehouden, maar eigenlijk vind ik hem best wel tegenvallen als je hem gaat vergelijken met de Clié, standje er naast, dus goed vergelijken.

Het is waar dat hij behoorlijk klein is en mega snel. Maar ik vind gewoon het scherm erg tegenvallen t.o.v. de Clié, die is veel scherper en betere kleuren.

Mijn volgende Palm wordt dan zeker een Clié een geen Tungsten.
__________________
We are NDS, prepare to be authenticated
  #54  
Oud 01 november 2002, 11:53
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Bedoel je dan de Tungsten (met OS5) ten opzichte van de Clie met OS4?
  #55  
Oud 01 november 2002, 14:03
Menace's schermafbeelding
Menace Menace is offline
Senior lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 27 augustus 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 50
Stuur een bericht via ICQ naar Menace
Nu al ten opzichte van de OS4/5 Dus dat zal helemaal wat worden als de Clié ook OS5 gaat voeren.
__________________
We are NDS, prepare to be authenticated
  #56  
Oud 05 november 2002, 13:32
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Die club ken ik niet, maar bij in Nederland kun je de Tungsten-T o.a. bestellen bij MobileWare voor 475,- Euro excl. BTW (is: 565,25 Euro incl. BTW).

Groeten, Roel.
'k ben vandaag op de site van BLE-computer geweest en daar is te lezen dat de Tungsten "nachbestellt" is met daarbij de opmerkingen dat deze rond de jaarwisseling weer leverbaar is!!!
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023